AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #41 Del Skrevet 4. april 2018 6 hours ago, AnonymBruker said: Mattilsynet kan jo bare ta tak i det de faktisk ser. Om hunden er så undereenært eller uttørket at de kan gjøre noe, er vanskelig å si ut fra hovedinnlegget. Hun vil jo ikke behandle hunden dårlig mens de ser på, så det kan være vanskelig for dem å få konkrete bevis. Om ts tar hunden fra henne, skaffer hun vel bare en ny, så det løser jo heller ikke problemet. Jeg ville nok sjokkert sagt min mening i det ting skjedde, men antagelig hadde det blitt slutt på vennskapet da, så det hadde vel heller ikke hjulpet stort... Ts, meld fra til Mattilsynet. Snakk med dama om hvordan dyr skal behandles og si tydelig i fra hva som ikke er greit. Kan du prøve å få henne til å forstå, skamme seg, slutte med vold? Anonymkode: ed1b3...79b TS burde kanskje prøve å filme det skjult? Anonymkode: 828bb...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skorstein Skrevet 4. april 2018 #42 Del Skrevet 4. april 2018 På 3.4.2018 den 2.07, AnonymBruker skrev: venninnen min har en hund på ca 3 år. Hun har hatt hunden helt siden den var valp og jeg har ofte vært hos henne og sett hunden hennes mye.. Jeg har sett at hun kjefter mye og høylytt til hunden,snakker veldig ufint og stygt tll hunden for å tulle ( jeg ser at hunden blir veldig usikker og har halen mellom beina når hun gjør det) ,slår hunden over snuta med kjettinghalsbånd, tar tak i nakkeskinnet og slenger hunden vekk fra seg når han har vært bittelitt ulydig og satt seg på hunden med sin egen kroppsvekt. Jeg har også lagt merke til at hun ikke har vann tilgjengelig til en hver tid for hunden og hun har selv begrunnet det med at han tisser for mye hvis hun har det fremme. Jeg vet at hun sjeldent tar med hunden ut på tur og hunden er mye hjemme i stua.. jeg fikk også se at hunden var livredd mannfolk da jeg passet hunden hennes og det kom en annen mann inn i rommet. Hunden er trygg på meg og er vanligvis oppsøkende når det er nye mennesker.. hun og kjæresten røyker inne med lukkede vinduer mye.. Jeg ser at hun har masse hundemat men jeg kan både se og kjenne hele ryggraden på hunden, jeg kjenner den helt opp til toppen av nakken. En gang hadde hun fest med masse folk og det var mye bråk og da hadde hun stengt både katten og hunden inne på soverommet hele kvelden.. Jeg begynte å bli veldig bekymret da hun fikk enda En hund fra ei jeg kjenner litt fra før.. Denne hunden har jeg hilst på før og jeg la aldri merke til noe tegn til at den hunden var for tynn da jeg hilste på den.. Men etter å ha vært en stund hos venninnen min så begynte jeg jammen å kjenne og se både ribbein og ryggrad på denne hunden også.. noen har meldt i fra til mattilsynet på henne før og de kom og så hos henne og de hadde ingen ting og ta henne for.. hun samarbeider også med dyrebeskyttelsen og får hunder inn og ut derfra og det virker som de har veldig tillit til henne. Jeg har kjent venninnen min siden jeg var liten og hun har vært igjennom utrolig mye vondt og vi har gått igjennom mye sammen og det gjør dette utrolig vanskelig. Jeg er ikke ute etter å ta henne Men hjelpe henne.. Jeg vet hun er glad i dyra sine men jeg syns ikke hun behandler dyrene som hun skal. Jeg har tenkt til å prate med henne og se om jeg kan få henne til å gjøre noe med dette. Jeg har også tenkt på å melde i fra til mattilsynet om ting ikke blir bedre.. Men samtidig så føler jeg ikke at mattilsynet ikke kan fange opp dette når de ikke klarte å fange det opp sist... hva gjør jeg ? Åssen skal jeg gå fram ? Hva skal jeg si til henne ? Er det dyremishandling ? Anonymkode: 2efdb...b87 Hun pisker den på nesen med kjetting, snuten er hundens mest følsomme og viktige punkt. Hun gir den ikke vann tilgjengelig 24/7 og den er så tynn at du ser ribbeina sier du. Ja det er ikke god dyrevelferd i det hele tatt. Kan hun ikke ta vare på den så burde du kontakte mattilsynet ja. Den lider og blir veldig syk hvis den går for lenge med dårlig kosthold og lite væske så ta tak i det fort. Hunder pleier å spy når de er sultne. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #43 Del Skrevet 4. april 2018 Forresten så har Sør-Trøndelag, Rogaland og Østfold dyrepoliti, om det skulle være et av disse stedene. Det ligger under politiet. Anonymkode: c94d9...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå