Hadley Skrevet 3. april 2018 #21 Del Skrevet 3. april 2018 Ja, det er dyreplageri! Syke megga trenger elektrisk sjokk-halsbånd, så kan hun få oppleve hvor gøy det er med tortur! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Overrasket Skrevet 3. april 2018 #22 Del Skrevet 3. april 2018 Dette er uten tvil dyreplageri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 3. april 2018 #23 Del Skrevet 3. april 2018 Ring Mattilsynet og politiet umiddelbart. Om det ikke virker som de tar affære så hadde jeg gjort det selv. Feks spør om du kan ta med hunden ut på tur også lever den (samarbeid) med en hundevant person/fant omplassering ol., som kan ta vare på hunden inntil videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #24 Del Skrevet 3. april 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har en selskapshund, den er husren... Anonymkode: 73c17...8c0 Så fint for deg da 💁🏼 Anonymkode: 828bb...389 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skeivskank Skrevet 3. april 2018 #25 Del Skrevet 3. april 2018 Dette er uten tvil dyremishandling. Det du TS kan gjøre er å varsle Mattilsynet på deres direktenummer 22 40 00 00 . Her kan du varsle annonymt, men viktig at du ringer inn å varsler ASAP. Du kan også varsle skriftlig, men det er lengere behandlingstid på skriftlige varsler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #26 Del Skrevet 3. april 2018 3 timer siden, Skeivskank skrev: Dette er uten tvil dyremishandling. Det du TS kan gjøre er å varsle Mattilsynet på deres direktenummer 22 40 00 00 . Her kan du varsle annonymt, men viktig at du ringer inn å varsler ASAP. Du kan også varsle skriftlig, men det er lengere behandlingstid på skriftlige varsler. TS, vi må få bekreftelse på at du varsler Mattilsynet. Du må også varsle til Dyrebeskyttelsen, der hun får hundene fra, om at hun mishandler dem. Om du synes dette er skummelt, så slå deg sammen med noen som også ser og kan bekrefte mishandlingen. Anonymkode: c94d9...d4a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 3. april 2018 #27 Del Skrevet 3. april 2018 (endret) w Endret 16. november 2023 av Nasse Nøff ❤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest boblebrist Skrevet 3. april 2018 #28 Del Skrevet 3. april 2018 Jeg håper du oppdaterer med hva du gjør. Hvis ikke må du gjerne sende meg nødvendig informasjon på pm, så ringer jeg for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #29 Del Skrevet 3. april 2018 Etter å ha lest fire setninger var min første tanke: kontakt mattilsynet NÅ!! Noen mennesker skulle virkelig ikke hatt dyr. Selvfølgelig tisser hunden inne om den ikke får tur! Hva for et menneske er dette her??? Anonymkode: 3ef0a...26a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 3. april 2018 #30 Del Skrevet 3. april 2018 12 minutter siden, boblebrist skrev: Jeg håper du oppdaterer med hva du gjør. Hvis ikke må du gjerne sende meg nødvendig informasjon på pm, så ringer jeg for deg. Om ikke du ønsker å ringe selv TS så ta i mot dette tilbudet. Det er bedre å ringe Mattilsynet to ganger for mye enn en gang for lite. Du kan melde anonymt. Vi har alle PLIKT til å melde fra om vi er i tvil om at et dyr ikke har det greit. Ring så fort du kan. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #31 Del Skrevet 3. april 2018 Tusen takk til dere som kom med gode tips. Jeg har nå meldt i fra til mattilsynet og håper veldig det blir tatt skikkelig tak i denne gangen. Jeg gir mer oppdateringer om hva som skjer hvis jeg finner ut noe mer... Anonymkode: 2efdb...b87 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #32 Del Skrevet 3. april 2018 Hvordan er du usikker på om det er dyreplageri når hun utover vold mot dyrene og ikke gir tilstrekkelig mat og vann? Anonymkode: f4d7a...2f5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 3. april 2018 #33 Del Skrevet 3. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er du usikker på om det er dyreplageri når hun utover vold mot dyrene og ikke gir tilstrekkelig mat og vann? Anonymkode: f4d7a...2f5 Det er kanskje ikke rart at ts blir usikker når mattilsynet har vært innom tidligere og akseptert forholdene og dyrevernet bruker henne som fosterhjem.. 😟 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #34 Del Skrevet 3. april 2018 3 hours ago, AnonymBruker said: Tusen takk til dere som kom med gode tips. Jeg har nå meldt i fra til mattilsynet og håper veldig det blir tatt skikkelig tak i denne gangen. Jeg gir mer oppdateringer om hva som skjer hvis jeg finner ut noe mer... Anonymkode: 2efdb...b87 RING POLITIET FOR F OGSÅ , GÅ OG TA HUNDEN!!! Anonymkode: 17250...7ce 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #35 Del Skrevet 4. april 2018 Meld henne til Mattilsynet, du trenger ikke oppgi navnet ditt om du ikke ønsker. Du har en plikt til å handle på bakgrunn av det du har sett. Det er helt forferdelig at hunden ikke har vann fordi den tisser. Tenk selv hvor forferdelig det må være å ikke ha noe å drikke når du er tørst. En venninne varslet på en hund i lignende situasjon og hunden ble hentet dagen etterpå av Mattilsynet. Anonymkode: c9d38...782 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #36 Del Skrevet 4. april 2018 Mattilsynet kan jo bare ta tak i det de faktisk ser. Om hunden er så undereenært eller uttørket at de kan gjøre noe, er vanskelig å si ut fra hovedinnlegget. Hun vil jo ikke behandle hunden dårlig mens de ser på, så det kan være vanskelig for dem å få konkrete bevis. Om ts tar hunden fra henne, skaffer hun vel bare en ny, så det løser jo heller ikke problemet. Jeg ville nok sjokkert sagt min mening i det ting skjedde, men antagelig hadde det blitt slutt på vennskapet da, så det hadde vel heller ikke hjulpet stort... Ts, meld fra til Mattilsynet. Snakk med dama om hvordan dyr skal behandles og si tydelig i fra hva som ikke er greit. Kan du prøve å få henne til å forstå, skamme seg, slutte med vold? Anonymkode: ed1b3...79b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peaches Skrevet 4. april 2018 #37 Del Skrevet 4. april 2018 På 3.4.2018 den 5.46, AnonymBruker skrev: RING POLITIET FOR F ! Jeg vet ikke om jeg hadde klart å vente men dratt og tatt hunden ! ( jeg kan lovlig bevæpne meg med pistol, den hadde jeg latt de se var I bukselinningen min) Om TS nøler et eneste sekund til et hun medskyldig av tortur av denne hunden ! Anonymkode: 17250...7ce Du har ikke lov til å BÆRE pistol TS, send en bekymringsmelding til Mattilsynet, dette hørtes ikke bra ut. Kjempefint at du tar tak i dette og bryr deg, det er det ikke alle som hadde gjort. Til tross for at enhver på KG liker å leke politi selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #38 Del Skrevet 4. april 2018 Mye aggresjon her, samtidig er det positivt at folk reagerer på at dyr ikke har det bra. Ut fra det du skriver, TS, er jeg slett ikke sikker på at Mattilsynet tar tak, som en annen her sa, setter de i gang tiltak ut fra det de ser. Men kan du ikke vise venninnen din denne tråden? Andre tips er å prøve å hjelpe henne til å behandle dyrene ordentlig, det finnes jo både bøker og filmer osv om temaet. Eventuelt skremme henne, si at du hørte om at Mattilsynet tok dyrene fra noen som (og så fyller du inn noe av det hun gjør). Anonymkode: c3f92...119 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 4. april 2018 #39 Del Skrevet 4. april 2018 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk til dere som kom med gode tips. Jeg har nå meldt i fra til mattilsynet og håper veldig det blir tatt skikkelig tak i denne gangen. Jeg gir mer oppdateringer om hva som skjer hvis jeg finner ut noe mer... Anonymkode: 2efdb...b87 Flott. Lurt å følge det opp med dem om det ikke skjer noe, av og til må man purre på dem. Ville også sendt en mail til dyrebeskyttelsen, og bedt om om å bli behandlet anonymt, og forklart situasjonen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scoop Skrevet 4. april 2018 #40 Del Skrevet 4. april 2018 Selvfølgelig er dette mishandling, hvordan kan noen tvile på det? Mattilsynet er en vits, ikke rart de ikke fant noe å ta henne på. Er det liv i dyret, det har tak over hodet og vann i skåla gjør de absolutt ingenting. Dyr i Norge har i praksis så godt som 0 rettsvern, og er fullstendig prisgitt eieren sin. Jeg håper du likevel melder fra til Mattilsynet og ikke minst politiet! Igjen og igjen, helt til noe skjer! Det er den eneste måten. Og kontakt Dyrebeskyttelsen slik at de ikke bruker henne som fosterhjem mer. Skulle til å foreslå at du tar en skikkelig alvorsprat med venninna di (noe jeg for så vidt håper du har gjort for lenge siden), men tviler på at det har noe for seg. Tror det er svært sjeldent folk mishandler dyr av uvitenhet, er nok heller det at de ikke er helt riktig skrudd sammen. Aller helst skulle jeg ønske du "kidnappet" dyrene, men det skjer neppe.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå