AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #1 Skrevet 3. april 2018 venninnen min har en hund på ca 3 år. Hun har hatt hunden helt siden den var valp og jeg har ofte vært hos henne og sett hunden hennes mye.. Jeg har sett at hun kjefter mye og høylytt til hunden,snakker veldig ufint og stygt tll hunden for å tulle ( jeg ser at hunden blir veldig usikker og har halen mellom beina når hun gjør det) ,slår hunden over snuta med kjettinghalsbånd, tar tak i nakkeskinnet og slenger hunden vekk fra seg når han har vært bittelitt ulydig og satt seg på hunden med sin egen kroppsvekt. Jeg har også lagt merke til at hun ikke har vann tilgjengelig til en hver tid for hunden og hun har selv begrunnet det med at han tisser for mye hvis hun har det fremme. Jeg vet at hun sjeldent tar med hunden ut på tur og hunden er mye hjemme i stua.. jeg fikk også se at hunden var livredd mannfolk da jeg passet hunden hennes og det kom en annen mann inn i rommet. Hunden er trygg på meg og er vanligvis oppsøkende når det er nye mennesker.. hun og kjæresten røyker inne med lukkede vinduer mye.. Jeg ser at hun har masse hundemat men jeg kan både se og kjenne hele ryggraden på hunden, jeg kjenner den helt opp til toppen av nakken. En gang hadde hun fest med masse folk og det var mye bråk og da hadde hun stengt både katten og hunden inne på soverommet hele kvelden.. Jeg begynte å bli veldig bekymret da hun fikk enda En hund fra ei jeg kjenner litt fra før.. Denne hunden har jeg hilst på før og jeg la aldri merke til noe tegn til at den hunden var for tynn da jeg hilste på den.. Men etter å ha vært en stund hos venninnen min så begynte jeg jammen å kjenne og se både ribbein og ryggrad på denne hunden også.. noen har meldt i fra til mattilsynet på henne før og de kom og så hos henne og de hadde ingen ting og ta henne for.. hun samarbeider også med dyrebeskyttelsen og får hunder inn og ut derfra og det virker som de har veldig tillit til henne. Jeg har kjent venninnen min siden jeg var liten og hun har vært igjennom utrolig mye vondt og vi har gått igjennom mye sammen og det gjør dette utrolig vanskelig. Jeg er ikke ute etter å ta henne Men hjelpe henne.. Jeg vet hun er glad i dyra sine men jeg syns ikke hun behandler dyrene som hun skal. Jeg har tenkt til å prate med henne og se om jeg kan få henne til å gjøre noe med dette. Jeg har også tenkt på å melde i fra til mattilsynet om ting ikke blir bedre.. Men samtidig så føler jeg ikke at mattilsynet ikke kan fange opp dette når de ikke klarte å fange det opp sist... hva gjør jeg ? Åssen skal jeg gå fram ? Hva skal jeg si til henne ? Er det dyremishandling ? Anonymkode: 2efdb...b87
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #2 Skrevet 3. april 2018 Dyrevelferdsloven §32 Vannskjøttede og mishandlede dyr kan omplasseres uten eiers samtykke. DENNE HUNDEN BLIR MISHANDLET! FÅ DENNE HUNDEN VEKK FRA EIER MED UMIDDELBAR VIRKNING! Tenk at du sitter der å ser på å ikke gjør en dritt... Faen å forbanna jeg blir!!! Hadde noen så mye som krummet et hår på hunden min så hadde jeg flådd de! Anonymkode: 73c17...8c0 21
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: venninnen min har en hund på ca 3 år. Hun har hatt hunden helt siden den var valp og jeg har ofte vært hos henne og sett hunden hennes mye.. Jeg har sett at hun kjefter mye og høylytt til hunden,snakker veldig ufint og stygt tll hunden for å tulle ( jeg ser at hunden blir veldig usikker og har halen mellom beina når hun gjør det) ,slår hunden over snuta med kjettinghalsbånd, tar tak i nakkeskinnet og slenger hunden vekk fra seg når han har vært bittelitt ulydig og satt seg på hunden med sin egen kroppsvekt. Jeg har også lagt merke til at hun ikke har vann tilgjengelig til en hver tid for hunden og hun har selv begrunnet det med at han tisser for mye hvis hun har det fremme. Jeg vet at hun sjeldent tar med hunden ut på tur og hunden er mye hjemme i stua.. jeg fikk også se at hunden var livredd mannfolk da jeg passet hunden hennes og det kom en annen mann inn i rommet. Hunden er trygg på meg og er vanligvis oppsøkende når det er nye mennesker.. hun og kjæresten røyker inne med lukkede vinduer mye.. Jeg ser at hun har masse hundemat men jeg kan både se og kjenne hele ryggraden på hunden, jeg kjenner den helt opp til toppen av nakken. En gang hadde hun fest med masse folk og det var mye bråk og da hadde hun stengt både katten og hunden inne på soverommet hele kvelden.. Jeg begynte å bli veldig bekymret da hun fikk enda En hund fra ei jeg kjenner litt fra før.. Denne hunden har jeg hilst på før og jeg la aldri merke til noe tegn til at den hunden var for tynn da jeg hilste på den.. Men etter å ha vært en stund hos venninnen min så begynte jeg jammen å kjenne og se både ribbein og ryggrad på denne hunden også.. noen har meldt i fra til mattilsynet på henne før og de kom og så hos henne og de hadde ingen ting og ta henne for.. hun samarbeider også med dyrebeskyttelsen og får hunder inn og ut derfra og det virker som de har veldig tillit til henne. Jeg har kjent venninnen min siden jeg var liten og hun har vært igjennom utrolig mye vondt og vi har gått igjennom mye sammen og det gjør dette utrolig vanskelig. Jeg er ikke ute etter å ta henne Men hjelpe henne.. Jeg vet hun er glad i dyra sine men jeg syns ikke hun behandler dyrene som hun skal. Jeg har tenkt til å prate med henne og se om jeg kan få henne til å gjøre noe med dette. Jeg har også tenkt på å melde i fra til mattilsynet om ting ikke blir bedre.. Men samtidig så føler jeg ikke at mattilsynet ikke kan fange opp dette når de ikke klarte å fange det opp sist... hva gjør jeg ? Åssen skal jeg gå fram ? Hva skal jeg si til henne ? Er det dyremishandling ? Anonymkode: 2efdb...b87 Og grunnen til at den tisser så mye er fordi den er livredd og nervøs. FY FAEN sier jeg bare igjen.... Anonymkode: 73c17...8c0 10
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #4 Skrevet 3. april 2018 40 minutter siden, AnonymBruker said: Og grunnen til at den tisser så mye er fordi den er livredd og nervøs. FY FAEN sier jeg bare igjen.... Anonymkode: 73c17...8c0 Det kan ikke du vite noe om. Mange typiske selskapshunder blir regelrett aldri husrene, eller så kan denne hunden ha et fysiologisk problem, UVI feks. Det er for så vidt også mishandling å ikke gi hunden nødvendig helsehjelp ved mistanke om sykdom. Og hva er nettopp hovedsymptomene på UVI? Mye tissing. Det gjør stort sett vondt også, men det sier jo ikke hunder noe om. Anonymkode: 828bb...389 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 Mattilsynet og evt. politiet bør varsles UMIDDELBART. Anonymkode: f568e...e2a 14
miss spjåk Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 satt seg på hunden? hva i.... Er veninnen din tilfeldigvis vokst opp med vold, og tar det ut på hundene sine? så dårlig selvtillit og mindreverdighetskomplekser at hun tar sinnet ut på et uskyldig dyr? jeg har null respekt for slike folk. blir så lei meg når jeg leser om sånt. bare det at hun snakker stygt til hunden viser jo at hun ikke er særlig glad i den. DU ser at hunden blir usikker med halsen mellom beina, mens hun som kjenner hunden godt ikke greier se det? bullshit, hun vet godt hva hun gjør. dyr er hjelpesløse og helt overlatt til eier, og tenk, de er lojale mot eieren uansett hvor dårlig de blir behandlet. MELD FRA 9
Fandenivoldsk Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 Ingen som er glad i dyra sine ville behandlet de på denne måten. Fy faen, fikk helt vondt av å lese. 10
RedHead92 Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 Dette er helt klart og tydelig dyremishandling. Å slå dyra over snuta med kjetting halsbånd, sette seg på dem, ikke får nok mat og vann og sist men ikke minst igjen turer å få. Det er ikke sånn man skal behandle dyra sine. Å hva er bak grunnen til hunden er så redd for mannfolk? Når du er på besøk hos henne, oppsøker hunden da kontakt med deg? For å være helt ærlig med deg så syntes jeg ikke du skal konfrontere henne alene, jeg selv ville ha hatt med meg noen også fordi jeg da hadde tatt med meg alle dyra. Når hun behandler hunden sin på den måten så tørr jeg helt ærlig ikke å tenke tanken på åssen behandling katten får. Anbefaler deg virkelig på det meste at du faktisk kontakter politiet og får dem til å ta saken i egne hender før det skjer noe mer med dyra. Det leit å måtte si det men hun bør helt ærlig ikke ha dyr i det hele tatt.. 8
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #9 Skrevet 3. april 2018 Kontakt politi og Mattilsyn, og få frem alvoret i saken. Hvis hun har forbindelser til Dyrebeskyttelsen lokalt bør du ta kontakt med Dyrebeskyttelsen sentralt, slik at de får forhindret videre samarbeide med henne. Dyrebeskyttelsen kan ofte ha vanskeligheter med å skaffe midlertidige hjem, men det går ikke an å bruke slike typer som dette. Disse menneskene bør ikke ha lov til å ha dyr. Det er mange som har opplevd traumatiske ting og som har en vanskelig fortid, men det unnskylder ikke å mishandle hverken mennesker eller dyr. Dyrene venninnen din har må beskyttes, og du er redningen deres inntil politi og Mattilsyn tar over. Anonymkode: 20c2b...b7c 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 Flott at du bryr deg! Send bekymringsmelding, også til dyrebeskyttelsen som hun har samarbeid med. Dette MÅ du gjøre! Blir helt ødelagt når jeg tenker på de stakkars dyra, fy fan! Anonymkode: 235ca...b16 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #11 Skrevet 3. april 2018 RING POLITIET FOR F ! Jeg vet ikke om jeg hadde klart å vente men dratt og tatt hunden ! ( jeg kan lovlig bevæpne meg med pistol, den hadde jeg latt de se var I bukselinningen min) Om TS nøler et eneste sekund til et hun medskyldig av tortur av denne hunden ! Anonymkode: 17250...7ce 4
tøydokka Skrevet 3. april 2018 #12 Skrevet 3. april 2018 Du spør om dette er dyremishandling? Selvsagt er det dyremishandling! Du kan ikke sitte og være vitne til dette uten å gripe inn. Det gjør deg faktisk medskyldig. Dette er en sak som både bør politianmeldes og meldes til mattilsynet. Stakkars dyr! Å bare ta en prat med henne vil jeg ikke anbefale. Faren er da stor for at hun føler seg angrepet og vil ta ut aggresjonen på dyrene. Hun evner sikkert ikke selv å se hvor galt det er det hun gjør. Det at mattilsynet allerede er varslet tidligere uten at det ble tatt affære er ikke noen grunn til å la være å melde til de. Det styrker faktisk saken at de har fått bekymringsmelding tidligere, og det vil være større grunn til at de tar saken på alvor når hun meldes for andre gang av en annen melder. 4
Wenda Skrevet 3. april 2018 #13 Skrevet 3. april 2018 Jeg orket ikke lese alt. Det sier vel sitt. Klart det er dyremishandling. Jeg hadde ikke klart å vite at dette pågår uten å gjøre noe. Ring politiet, jeg hadde tatt hunden hjem til meg med deres tillatelse frem til saken er avklart. Hadde fått helt vondt for hver dag den måtte bo der 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #14 Skrevet 3. april 2018 Hvis ikke dette er dyreplageri så lurer jeg på hva som er det. Anonymkode: fb7ab...2ff 5
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #15 Skrevet 3. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Dyrevelferdsloven §32 Vannskjøttede og mishandlede dyr kan omplasseres uten eiers samtykke. DENNE HUNDEN BLIR MISHANDLET! FÅ DENNE HUNDEN VEKK FRA EIER MED UMIDDELBAR VIRKNING! Tenk at du sitter der å ser på å ikke gjør en dritt... Faen å forbanna jeg blir!!! Hadde noen så mye som krummet et hår på hunden min så hadde jeg flådd de! Anonymkode: 73c17...8c0 Jeg er helt enig at TS bør ta grep, men å kjefte på henne og rette sinnet sitt mot henne er virkelig ikke greit. Anonymkode: fd370...865 9
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #16 Skrevet 3. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan ikke du vite noe om. Mange typiske selskapshunder blir regelrett aldri husrene, eller så kan denne hunden ha et fysiologisk problem, UVI feks. Det er for så vidt også mishandling å ikke gi hunden nødvendig helsehjelp ved mistanke om sykdom. Og hva er nettopp hovedsymptomene på UVI? Mye tissing. Det gjør stort sett vondt også, men det sier jo ikke hunder noe om. Anonymkode: 828bb...389 Jeg har en selskapshund, den er husren... Anonymkode: 73c17...8c0
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #17 Skrevet 3. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er helt enig at TS bør ta grep, men å kjefte på henne og rette sinnet sitt mot henne er virkelig ikke greit. Anonymkode: fd370...865 Kjefte på henne?? Hun er jo vitne til hva venninnen gjør mot hunden sin uten å gjøre noe... Anonymkode: 73c17...8c0 2
Wenda Skrevet 3. april 2018 #18 Skrevet 3. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en selskapshund, den er husren... Anonymkode: 73c17...8c0 Nå skrev vel ikke personen at ALLE selskapshunder ALDRI blir husrene? Det er jo en kjent sak at mange små selskapshunder ofte kan slite med å bli husrene 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #19 Skrevet 3. april 2018 Og hva med katten? Du sier hun har katt også??? Vedkommende burde ikke ha dyr! Anmeld henne pronto!!! Og hvorfor ialle dager har du ikke satt ned foten tidligere?? En slår da ikke ett annet levende vesen!! Anonymkode: ef491...b80 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #20 Skrevet 3. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjefte på henne?? Hun er jo vitne til hva venninnen gjør mot hunden sin uten å gjøre noe... Anonymkode: 73c17...8c0 Hun har jo forsøkt kontakte mattilsynet.. Anonymkode: fe506...8d5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå