Elena87 Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Søskenbarnet til samboern min likte et bilde jeg la ut på instagram, gikk inn på henne og inn på vsco'en (vet det høres ut som stalking😂), meeen hun har lagt ut bilde av dattera mi på vsco'en hennes... :-( Jeg vil ikke ha noen tydelige bilder av henne på nettet, isåfall kun bilder meg og barnefar legger ut av føtter, hånda eller bakhodet.. Men vsco er offentlig og havner på google.. hva ville dere gjort? Vil ikke akkurat lage drama ut av det, men kjenner jeg blir irritert av at folk skal legge ut bilder av andres barn uten samtykke... 2 gang dette har skjedd på 1 uke, bare den andre som la ut er lillebroren til samboern min
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Jeg ville sagt ifra til samboer, klart man skal spørre først! Anonymkode: 85d2e...7a3 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Ville sagt til dem at når de fotograferer ungen så vil jeg ikke at de poster bildet på nett. Anonymkode: bae37...d71 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 14 minutter siden, Elena87 skrev: Søskenbarnet til samboern min likte et bilde jeg la ut på instagram, gikk inn på henne og inn på vsco'en (vet det høres ut som stalking😂), meeen hun har lagt ut bilde av dattera mi på vsco'en hennes... :-( Jeg vil ikke ha noen tydelige bilder av henne på nettet, isåfall kun bilder meg og barnefar legger ut av føtter, hånda eller bakhodet.. Men vsco er offentlig og havner på google.. hva ville dere gjort? Vil ikke akkurat lage drama ut av det, men kjenner jeg blir irritert av at folk skal legge ut bilder av andres barn uten samtykke... 2 gang dette har skjedd på 1 uke, bare den andre som la ut er lillebroren til samboern min Legger du ut kun bilder av kun føtter, hånda eller bakhodet på barnet burde de forstå det. Anonymkode: 85d2e...7a3 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #5 Skrevet 2. april 2018 Jeg syns at det er du som er hysterisk her. Det er ikke som om folk teppebomber nettet med bilder av ungen din akkurat. Jeg syns du krever ALT for mye når du mener at selv de i nærmeste familie skal huske og sladde bort ungen din eller bare ta bilde av hånden/bakhodet. Det blir rett og slett bare å være usjarmerende vanskelig, sær og selvinvolvert. Én ting er at man ikke ønsker ungene sine eksponert på nettet. Men at de dukker opp på bilder én gang i blant fra familien deres er vanlig og naturlig. Anonymkode: c3339...fb1
Elena87 Skrevet 3. april 2018 Forfatter #6 Skrevet 3. april 2018 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg syns at det er du som er hysterisk her. Det er ikke som om folk teppebomber nettet med bilder av ungen din akkurat. Jeg syns du krever ALT for mye når du mener at selv de i nærmeste familie skal huske og sladde bort ungen din eller bare ta bilde av hånden/bakhodet. Det blir rett og slett bare å være usjarmerende vanskelig, sær og selvinvolvert. Én ting er at man ikke ønsker ungene sine eksponert på nettet. Men at de dukker opp på bilder én gang i blant fra familien deres er vanlig og naturlig. Anonymkode: c3339...fb1 Altså søskenbarnet til sambo møtte barnet mitt for første gang i går. Hun er søskenbarn, og ikke så nær. Vi ser henne 1 gang i året ca.. det er også ulovelig å legge ut bilder av andre uten samtykke.. Jeg vil ikke at barnet mitt skal f.eks oppleve at medelever den gangen hun går på skole, skal dra frem bilder av henne på google.Som hun selv ikke har valgt. Endret 3. april 2018 av Elena87 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 Bare si ifra på en pen måte. Ikke noe større problem enn det. Min søster vil ikke ha noen bilder av sine barn på nettet, hun bare sier ifra til folk så de vet det. Om noen allerede har lagt ut et bilde så sier hun at hun ønsker at de skal fjerne det Anonymkode: e4d7c...466 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 Jeg ser ikke hvorfor du lager en så stor greie ut av det. Ja, det er ikke bra å legge ut bilder av andres barn uten samtykke, men vår digitale hverdag har endret seg vesentlig de siste årene og det er slettes ikke alle som tenker over dette. Det er jo bare å si ifra at dere ikke ønsker å ha bilder av barnet deres liggende på nettet og at dere håper at hun kan fjerne det. Anonymkode: 078c7...f8b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå