Gå til innhold

Lei av blubber?

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har faktisk lest en artikkel for ikke så lenge siden om at det er flere undervektige enn overvektige blant norske tenåringsjenter. Jeg stoler mer på den artikkelen (som ble støttet opp av en eller annen rapport) enn dine personlige observasjoner.

Så, nei, jeg er ikke lei "skvapsete" jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous
Jeg har faktisk lest en artikkel for ikke så lenge siden om at det er flere undervektige enn overvektige blant norske tenåringsjenter. Jeg stoler mer på den artikkelen (som ble støttet opp av en eller annen rapport) enn dine personlige observasjoner.

Så, nei, jeg er ikke lei "skvapsete" jenter!

Hvor personlige kan mine observasjoner bli? Jeg henviser tross alt til Sosial-og helsedirektoratet og Verdens Helseorganisasjon.

Du henviser til en rapport vi ikke vet navnet på.

Jeg er lei av jenter som veier alt for mye! Er det for mye forlangt at de holder seg i form?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Observatøren

Ok, startinnlegget er vel skrevet slik det er for å få endel svar. Det er et faktum at det er mange som kunne kvitte seg med litt. Er vel blitt mer synlig de siste årene pga den generelle moten. Det er ganske sikkert endel som burde vurdere hvordan de kler deg og hvilken størrelse som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gutter, vil ikke dere også si at dere er lei av skapsete, feite jenter som trykker inn pølseringmagene sine og rumpefettet sitt i klærne sine som er to størrelser for små?

Jeg har sett meg temmeli glei på alle de tykkfoldige jentene vi har i Norge og ser helst at folket begynner å trimme, trimme, trimme....

Hva med dere gutter her, når så du en blubbe sist?

Når du starter tråden på denne måten kan du ikke regne med å få seriøse svar! Jeg er enig i at overvekt er et problem for alle det gjelder, at det ikke er sunt. Men å diskutere det seriøs er noe helt annet enn å si "jeg er lei av skapsete, feite jenter som trykker inn pølseringmagene sine og rumpefettet sitt i klærne sine som er to størrelser for små".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jeg vil minne alle om at vi er på skråblikk, det er dere som svarer feil ved å være så forbannet seriøse. Det er kjipt med feite jenter som presser seg inn i for små plagg, eier de ikke skam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter! Synes du de overvektige guttene også bør begyne å trene, eller er det greit at de fortsetter sin usunne livstil i sofaen, foran TVn? Hvis du ikke liker overvektige jenter, så foreslår jeg at du holder deg unna dem. De er sikkert ikke så veldig begeistret for deg heller.

Klart at overvekt er blitt et problem i den vestlige verden, men sånn som du formulerer deg, så går det ikke an å svare seriøst på innlegget ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med skvapsete jenter er jo ikke at jeg synes det er ekkelt å se på.

Problemet er at de får/har dårlig helse og at de burde bevege seg mer.

Og hvorfor i alle dager gjør du det til ditt problem? Vemmes du over røykere også fordi de får dårlig helse?

Get a life :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Selvfølgelig bør gutter trene også.

Men det er visstnok gruppen tenåringsjenter som ligger verst an, ifølge helsemyndighetene.

Jeg synes de bør skjerpe seg og få ræva opp av godstolen for å komme seg til fysisk trening. Og slutte med all potetchipsen og sjokoladen..

Det er ikek sunt for hjerte og blodkar at de skal bli mini:

_Moska_Marit og andre fenomener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Observatøren

Og hvorfor i alle dager gjør du det til ditt problem? Vemmes du over røykere også fordi de får dårlig helse?

Get a life :roll:

Faktisk så synes jeg litt synd på dem der de går rundt og hoster og harker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Observatøren
"Observatøren;" er ikke dét egentlig bare en litt diplomatisk utgave av Kikkeren?

:wink:

Nix.

Jeg vet ikke hvem "Kikkeren" er. Jeg valget dette navnet denne gangen da jeg stort sett bare leser og ikke skriver. Det er litt vanskelig med mange "gjester" en ikke kan skille fra hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Porselen

Det er måten du formulerte problemstillingen på som gjorde at det ikke ble noen seriøs debatt her.

Jeg ser også enkelte ungjenter som hadde tjent på å bruke en eller to størrelser større i klær, i dag er klesmoten slik at klær skal være utrolig kroppsnære. Men plager det meg? Nei, i grunnen ikke, noen ganger synes jeg de er tøffe som ikke bryr seg om det syltynne kroppsidealet.

En annen ting er at jenter og gutter i alderen 12 - 17 år enda ikke har mistet det såkalte "valpefettet" sitt, noen av disse jentene vil du få hakeslepp av hvis du ikke ser de igjen i løpet av et par år, positivt overrasket fordi at valpefettet har forsvunnet.

Helsemessig er det vel ikke sunt å være for overvektig i lengden, men jeg vet ikke hvor din grense for å kalle noen for overvektig går. Alle ungdommer går gjennom en periode hvor de gir fanden i å spise sånn som de har lært hjemme, men så blir de 18-20 år og da begynner flere av dem å trene på SATS e.l. Dette er bare noe jeg selv har observert blant mitt hjemsteds ungdommer.

Men det er ikke min jobb å gå bort og kalle noen for blubber og si at nå må de faen meg skjerpe seg og begynne å trene. For min erfaring er at dette vet de så godt selv, og de fleste kommer til et punkt hvor de gjør noe med det av seg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Observatøren

Men du vet hva en kikker (eller observatør) er, apropos tema i denne tråden?

:wink:

Jada. Synes vel at en observatør er en som ser det hele fra utsiden uten nødvendigvis å gjemme seg mens en kikker er en som står bak hjørnet og gjør seg selv så usynlig som mulig.

Nuvel. Nok offtopic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Av og til tror jeg det må være bedre med litt fett rundt magen enn å ha alt samlet i hjernen... :roll:

... men har man det samlet i hjernen .. er man hvertfall ikke skvapsete... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Observatøren, ikke bry deg for mye om Trøffelhelten. Han har det med å kommentere slike ting fordi han ha siste ordet for å føle makt.

Når diverse gjester tar ham litt på kornet, blir han så sint at han starter egne tråder som liksom skal ekskludere gjestene.

Men det funker nok dessverre bare ikke. :)

PS! Enig med deg: en Observatør er en som står utenfor og kommenterer det den ser-sett utenfra.

En kikker er en som ikke viser seg og en som ikke deltar, kikkeren er passiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...