Gå til innhold

Lei av blubber?

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Er det vanskelig å ta innover seg?  

Nei, egentlig ikke.Men jeg er hellig overbevist om at det ordet ikke eksisterer.Selv ikke som doxa i en begrenset radius en gang.

Men den dagen jeg får et bevis på at ordet faktisk eksisterer og brukes så skal jeg selvfølgelig legge meg langflat :wink:

Hm..Ser du mye på sport?

Tja, jeg har sett en del på overkroppen til Kristian Kjelling i det siste.Teller det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Nei, egentlig ikke.Men jeg er hellig overbevist om at det ordet ikke eksisterer.Selv ikke som doxa i en begrenset radius en gang.

Men den dagen jeg får et bevis på at ordet faktisk eksisterer og brukes så skal jeg selvfølgelig legge meg langflat :wink:

Tja, jeg har sett en del på overkroppen til Kristian Kjelling i det siste.Teller det?

Ja, bevares. Det teller absolutt nok til å vite at du ikke får noe bevis.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg henger meg på, språkpurist som jeg er. :wink:

"Tykkfoldig" var en ny konstruksjon. Tipper du mener tykkfallen. Og til deg som skrev at kvapsete ikke står i ordboken, det gjør det, i hvert fall i Tanums.

"Doxa" er et gresk ord som betyr ære, anseelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bevares. Det teller absolutt nok til å vite at du ikke får noe bevis.

Akkurat det tror jeg var en dårlig unnskyldning fordi du ikke finner det ;)

Men vi kan nå hvertfall slå fast at Kristian Kjelling ikke har "skvapsete" kropp (noe som da vil være et glimrende bevis på at folk som ser sport faktisk lærer no de også :tunge1: )

Og til deg som skrev at kvapsete ikke står i ordboken, det gjør det, i hvert fall i Tanums.

Jammen, det gjorde det :o Tar selvfølgelig selvkritikk på den :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice
Jeg henger meg på, språkpurist som jeg er.  :wink:  

"Tykkfoldig" var en ny konstruksjon. Tipper du mener tykkfallen. Og til deg som skrev at kvapsete ikke står i ordboken, det gjør det, i hvert fall i Tanums.

Dette innlegget var det jeg som hadde. Jeg mente ikke å være feig, trodde jeg hadde logget meg inn.

Belladonna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette innlegget var det jeg som hadde. Jeg mente ikke å være feig, trodde jeg hadde logget meg inn.

Belladonna

Innen antropologien betyr doxa at man tar noe for gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg henger meg på, språkpurist som jeg er.  :wink:  

Man kan godt si "tykkfoldig" også, selv om det mest vanlige er "tykkfallen".

Enfoldig, mangefoldig og tykkfoldig.

Karlson på taket sa "tykkfoldig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Gjest, "doxa" har selvfølgelig flere betydninger. Jeg kom på det etter at jeg sendte det forrige innlegget mitt.

Ditt opprinnelige spørsmål forsvant fullstendig i språk-kverulering. :) Det er mye uestetisk å se både blant jenter og gutter. Mange er usunt feite, hvis man kan si det på den måten. Det er vel ingen tvil om at dagens unge generasjon, mange av dem i hvert fall, er temmelig inaktive når det gjelder fysisk utfoldelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære tråstarter.

Jeg er så uendelig glad du tar opp dette temaet (svarer deg selv om jeg er jente jeg) Du har så rett så rett, vi feite og skvazette jenter burde slutte å spise usunnt og trene masse. Ja, jeg vil gå så langt å si at man burde faktisk gjemmt disse stygge skapningene.

HAR TANKEN SLÅTT DEG AT DET FAKTISK KAN VÆRE FLERE AV DISSE SKVAPSETE JENTENE SOM ER SYKE? IKKE ALLE SKVAPSETE JENTER SITTER PÅ RÆVA OG SPISER SJOKOLADE HVER DAG SKJØNNER DU. Get a life!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dagens unge jenter, spesielt de mellom 12 og 17 år, er skvapsete.

Det er ikke til å stikke under en stol!

De bør trene litt mer for slik det er i 2005 sitter de hjemme og ser TV. De bør spise sunnere og mosjonere mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ja visst, alle unge jenter i dag, spesielt de mellom 12 og 17 er skvapsete! Og alle gjester på KG er idioter!

:sarkasme:

Det var da svært...

Visste du ikke at det er et helseproblem dette med spesielt gruppen ungejenter i Norge i dag?

Spør i din kommune, fylke elelr Sosial-og helsedirektoratet. Eller WHO, Verdens Helseorganisasjon.

Norske tenåringsjenter beveger seg for lite og hvis de fortsetter slik foran TV kan det bli et helseproblem.

Det er rett og slett ikke sunt med så mye magefett-ansamlinger.

Det må du da tåle å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Valhalla

Jeg ble nødt til å forlate et utested i går fordi det var så mange tykke jenter, kastet bort en hundrings for inngang og henge av jakken, irriterende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

"Skvapsete" er et begrep jeg har blitt mye brukt både av folk fra Bærum, Fredrikstad, Moss, Halden og Oslo. Har også hørt noen fra Trondheim si "skvapsat". Det er et typisk folkemunn-begrep. Ikke alle bruker det, men nok til at mange synes det er naturlig for dem.

:hoho: og hvilke kilder kan du referere til?? Har bodd i Bærum hele livet og kan skrive under på at skvapsete ikke er et begret som er mye brukt her!! Har aldri hørt det her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror trådstarter om ikke annet må ha startet et uvanlig antall diskusjoner om skvapsete jenter med folk i Halden, Fredrikstad, Bærum, Moss og Oslo. Mine (i hovedsak slanke og vellykkede) venner i samme område pleier sjelden å diskutere emnet. Kanskje vi skulle ha gjort det? Latt være å diskutere andre uvesentlige ting som vi er så dumme at vi er interessert i og irritert oss litt over feite jenter? Feite gutter er selvsagt ikke-tema.

En ting er at overvekt som livsstilsproblem osv kan debatteres, men da tror jeg rett og slett man bør formulere seg annerledes enn trådstarter, skrivefeil eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel, uansett om dere selv føler dere truffet av å være skvapsete eller ei, det er et livsstilsproblem i Norge at såpass mange ungjenter ikke driver med fysisk trening.

Resultatene ser dere om sommeren: utallige ungpiker flyr rundt med bar mage som henger over bukselinningen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klø: Hmmmmmmmm.....hvordan bøyer man ordet "skvapsete" :klø:

La folk få være som dem er,hvorfor plager skvapsete jenter deg?

Vil du snakke om det gjest,det hjelper mange ganger å snakke om ting! :trøste:

(Ja,ja..litt av et tema gjest kom med)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Problemet med skvapsete jenter er jo ikke at jeg synes det er ekkelt å se på.

Problemet er at de får/har dårlig helse og at de burde bevege seg mer.

I og med at ingen her vil innrømme at det finnes mange tenåringsjenter som er for tykke, mistenker jeg at det er de skvapsete selv som har svart her og følt seg truffet.

Finnes det virkelig ingen helseprofeter her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Problemet med skvapsete jenter er jo ikke at jeg synes det er ekkelt å se på.

Problemet er at de får/har dårlig helse og at de burde bevege seg mer.

I og med at ingen her vil innrømme at det finnes mange tenåringsjenter som er for tykke, mistenker jeg at det er de skvapsete selv som har svart her og følt seg truffet.

Finnes det virkelig ingen helseprofeter her?

Jeg er ikke skvapsete, i hvert fall ikke synlig. Jeg er ti år eldre enn tenåring, og jeg er slank. Jeg kan også være enig i at man skal kunne diskutere overvekt, men jeg tror rett og slett ikke det frister oss noe særlig å "diskutere" med en som begynner debatten med å fortelle hvor mye h*n (hAn?) irriterer seg over blubbete jenter, og hvordan disse "ser ut". Man kan fint formulere seg annerledes og fortsatt diskutere samme "tema", hvis det er det du vil.

(nå ligger jo denne tråden på skråblikk, men likevel. skjønner i hvert fall ikke helt hva slags argumenter man skal bidra med for å svare på trådstarters innlegg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...