Gå til innhold

Lei av blubber?

Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Nå gutter, vil ikke dere også si at dere er lei av skapsete, feite jenter som trykker inn pølseringmagene sine og rumpefettet sitt i klærne sine som er to størrelser for små?

Jeg har sett meg temmeli glei på alle de tykkfoldige jentene vi har i Norge og ser helst at folket begynner å trimme, trimme, trimme....

Hva med dere gutter her, når så du en blubbe sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er klar over at verken ordet

skapsete
eller
glei
står i den norske ordlista???

Så mens noen tar en tur på SATS burde kanskje andre gå på skolen???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Du er klar over at verken ordet eller står i den norske ordlista???

Så mens noen tar en tur på SATS burde kanskje andre gå på skolen???

Hvor står det "Glei" da? :o

Det skulle sikkert stå "Skvapsete", tror du ikke? Uansett står det jo "feite" rett etter "Skapsete", så da forstår vel de fleste hva som menes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ............

Jeg har sett meg temmeli glei på alle de tykkfoldige jentene vi har i Norge.....

Dessuten står ikke

Skvapsete
i ordboka heller :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Her ............

Dessuten står ikke

i ordboka heller :wink:

Men KG-gjester har geneell tillatelse til å lide av mental fedme, så jeg tenker vi sier at han er psykisk skvapsete...

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Den "Glei"'en er jo bare et ord hvis første bokstav skulle stå etter siste bokstav i ordet før...altså egentlig en trykkfeil eller tastaturfeil.

"Skvapsete" behøver vel ikke stå i en ordbok når det er forklart med ordet etterpå: synonymet "feit".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke gutt, men jeg tillater meg å svare allikevel. Jeg så faktisk en overvektig mann tidligere i dag, men fintfølende som jeg lot jeg være å nevne noe om et mulig støttemedlemskap på SATS.. Beskyld meg gjerne for å være stappfull av empati, jeg kan tåle det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
"Skvapsete" behøver vel ikke stå i en ordbok når det er forklart med ordet etterpå: synonymet "feit".

"Halvhjerne" behøver heller ikke stå i en ordbok når det er behørig illustrert i opptil flere gjesteinnlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

"Halvhjerne" behøver heller ikke stå i en ordbok når det er behørig illustrert i opptil flere gjesteinnlegg.

Du er nok en sports-elsker eller jobber i Forsvaret, for eksempelet du kommer med her er ikke sammenliknbart med det du refererer til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men KG-gjester har geneell tillatelse til å lide av mental fedme, så jeg tenker vi sier at han er psykisk skvapsete...

:wink:

:ler:

Ok, gjest. La oss ta dette i rolig tempo nå. Et synonym er et ord med samme eller lignende mening.

Derfor kan man ikke bare finne på et ord for så å slenge på et ord til som egentlig skal være synonymt med det man nettopp har funnet på.

Det finnes regler for sånt :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Nå gutter, vil ikke dere også si at dere er lei av skapsete, feite jenter som trykker inn pølseringmagene sine og rumpefettet sitt i klærne sine som er to størrelser for små?  

Jeg har sett meg temmeli glei på alle de tykkfoldige jentene vi har i Norge og ser helst at folket begynner å trimme, trimme, trimme....

jeg er lei av slike som deg, som bare må uttrykke deg på den måten. Får jeg lov til det? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Jo, det kan man hvis ordet "skvapsete" er et ord som brukes så mye innenfor en dialekt at det er for doxa å regne, dvs. tas for gitt. Det er mulig at ordet doxa heller ikke står i din ordbok men innenfor visse fagkretser brukes dette begrepet flittig.

Hvis et ord er så innarbeidet at det regnes som jussens svar på sedvane kan man faktisk betrakte andre ord som står i ordboken, som betyr det samme, som synonymer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er helt helt heeelt sikker på at det ikke er ordet KVAPSETE du så påståelig tror du kan nå?????

Som, by the way, heller ikke står i ordboka men som en stor andel av den norske befolkning bruker som et SYNONYM til feit/lubben/tykk osv.Og det vil jo gjøre ordet kvapsete for et doxa å regne, eller????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så du er helt helt heeelt sikker på at det ikke er ordet KVAPSETE du så påståelig tror du kan nå?????

Som, by the way, heller ikke står i ordboka men som en stor andel av den norske befolkning bruker som et SYNONYM til feit/lubben/tykk osv.Og det vil jo gjøre ordet kvapsete for et doxa å regne, eller????

La meg gjenta det ryddig for deg:

1. "Skvapsete" er et dialekt-ord som brukes mye innenfor en spesiell geografisk radius i Norge. Ordet er ment å henvise til "lubben, småtykk, overvektig".

2. Det at "skvapsete" henviser til "lubben, småtykk og overvektig" er doxa, fordi det tas for gitt - selv om det ikke står i ordboken.

3. Derfor er det greit å si at "feit" er et synonym til "skvapsete".

Så over til spørsmålet igjen:

Synes dere det er for mange overvektige jenter i Norge?

Jeg har allerede sagt at jeg synes det er for mange av de overvektige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1. "Skvapsete" er et dialekt-ord som brukes mye innenfor en spesiell geografisk radius i Norge. Ordet er ment å henvise til "lubben, småtykk, overvektig".  

Da synes jeg du skal være så sporty at du gir meg et eksempel på det og hvor denne geografiske radiusen befinner seg.................

Det at "skvapsete" henviser til "lubben, småtykk og overvektig" er doxa, fordi det tas for gitt - selv om det ikke står i ordboken

Jah, hva doxa er har vi jo slått fast for det er det samme som at kvapsete brukes som et synonym for tjukk/lubben/feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Da synes jeg du skal være så sporty at du gir meg et eksempel på det og hvor denne geografiske radiusen befinner seg.................

Jah, hva doxa er har vi jo slått fast for det er det samme som at kvapsete brukes som et synonym for tjukk/lubben/feit.

"Skvapsete" er et begrep jeg har blitt mye brukt både av folk fra Bærum, Fredrikstad, Moss, Halden og Oslo. Har også hørt noen fra Trondheim si "skvapsat". Det er et typisk folkemunn-begrep. Ikke alle bruker det, men nok til at mange synes det er naturlig for dem.

Jeg tror kanskje vi er ferdige med språkdebatten nå, i og med at tråden egentlig ikke handler om riktig/feil bruk av et ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Skvapsete" er et begrep jeg har blitt mye brukt  

At du har blitt kalt skvapsete nok ganger til at du faktisk tror ordet eksisterer synes jeg rett og slett er synd.

Men greit.Debatten ferdig ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

At du har blitt kalt skvapsete nok ganger til at du faktisk tror ordet eksisterer synes jeg rett og slett er synd.

Men greit.Debatten ferdig ;)

Huff, jeg har nok blitt kalt skvapsete alt for mange ganger, ja. :roll:

Selv om du ikke har hørt et begrep før må ikke det nødvendigvis bety at ordet ikke er i bruk av andre. Er det vanskelig å ta innover seg?

Hm..Ser du mye på sport?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...