AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Gir nøyaktige påbud og forbud, en oppskrift på hvordan du skal leve. Alt er regulert. Trenger ikke å tenke selv. Anonymkode: 22e62...62b 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Slike tråder er med på å la islam vokse ved at de får utdype sin lære. Jo mere du angreper islam desto mere vil de forsvare seg og utdype læren. Sånt sett sender du svake trosfeller til muslimene. Det hjelper lite at du angriper dem for de har sine svar på samme måte som vi har våre svar. Det som er logisk for dem er ulogisk for oss og motsat. Anonymkode: 91fc4...7ee
ajarRun Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Jeg ser ikke problemet egentlig. Folk finner mening i livet på mange forskjellige måter. For noen er det religion, andre er det fotball eller grete rode. Enkelte mennesker lager sine egne regler, og noen har ingen. Uansett ser jeg ikke problemet så lenge de ikke vil tvinge deres levesett på meg. Jeg har aldri opplevd at en muslim vil tvinge meg til å endre mitt levesett. Noen har argumentert med at jeg ikke burde spise svinekjøtt eller ikke drikke alkohol. Men det er uproblematisk. De fleste mennesker har tro på det de gjør og vil dele gleden med andre. Den eneste muslimske missjonæren jeg opplevde var når jeg sto på grønnland utfor en restaurant og prøvde å huske hvilken vegetarisk rett kompisen min sendte meg ut for å kjøpe. Han sa "Hei bror" og jeg tenkte umiddelbart at han ville selge meg hasj. Men det eneste han ønsket var å gi et visittkort som ba meg gå inn på islam.no eller noe. Jeg synes det er fint at noen finner mening i religion. Noen av de lykkeligste menneskene jeg har møtt var dypt religiøse. Regler og ritualer gir mening og mål. Å gå til kirken og avstå alkohol fordi man tror på en bok er ikke forskjellig fra å gå til treningssenter og avstå fra alkohol fordi man vil ha muskler. Jeg synes vi burde ha mer fokus på personlig frihet og dyrke ulikhet. Jeg vil ha et samfunn der man kan gå naken, drita, og ruset på metamfetamin eller tildekket i burka og nikab og finnlandshette mens man synger muslimske salmer uten at andre dømmer. Vi trenger ikke at staten sier hva vi kan og ikke kan gjøre. La folk finne sin egen mening og sine egne regler. Staten bør beskytte individuell frihet og oss fra andres overgrep. Jeg er mer bekymret over sosialdemokrati enn islam. Vi trenger en sterkere grunnlov som beskytter oss fra overgrep fra flertallet. Forbudene mot nikab i skolen er ikke noe bedre enn interneringen av samene. Her sitter stortinget og lager regler som påvirker færre folk enn kandidatene på stortinget. Det er absurd, og en utrolig farlig utvikling. Tenk om vi får et religiøst flertall som bruker dette andre veien? Jeg synes ikke religion bør ha en særstilling. Noen er mer opptatt av fotball, biler eller fugler. Man bør likestille alle hobbier. Statstøtten til religiøse samfunn burde også gå til andre grupperinger, uavhengig av tro eller mening. Jeg skulle ønske den politiske diskursen kunne gå fra å snakke om et fåtall som ikke får forsvare seg selv til å snakke om noe som påvirker oss alle. Gi oss frihet til å være hvem vi vil. La oss kle oss så mye eller lite som vi vil. 4
den1m Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 Mange praktiserer dødsstraff for å forlate islam. Synes du det er en god ting? http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2016/august/easy-meat-britains-muslim-rape-gang-cover-up 1
omarel Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 (endret) Og dødsstraff finnes ikke i bibelen?!😉 qOn the evidence of two witnesses or of three witnesses the one who is to die shall be put to death; a person shall not be put to death on the evidence of one witness. Endret 3. april 2018 av omarel
FactsOverFeelings Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 All Religion er fordummende. Religion gir jo svaret på alle spørsmål, så hvorfor stille dem? Er en grunn til at menneskeheten beveger seg bort fra religion, heldigvis. 6
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 10 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg ser ikke problemet egentlig. Folk finner mening i livet på mange forskjellige måter. For noen er det religion, andre er det fotball eller grete rode. Enkelte mennesker lager sine egne regler, og noen har ingen. Uansett ser jeg ikke problemet så lenge de ikke vil tvinge deres levesett på meg. Jeg har aldri opplevd at en muslim vil tvinge meg til å endre mitt levesett. Noen har argumentert med at jeg ikke burde spise svinekjøtt eller ikke drikke alkohol. Men det er uproblematisk. De fleste mennesker har tro på det de gjør og vil dele gleden med andre. Den eneste muslimske missjonæren jeg opplevde var når jeg sto på grønnland utfor en restaurant og prøvde å huske hvilken vegetarisk rett kompisen min sendte meg ut for å kjøpe. Han sa "Hei bror" og jeg tenkte umiddelbart at han ville selge meg hasj. Men det eneste han ønsket var å gi et visittkort som ba meg gå inn på islam.no eller noe. Jeg synes det er fint at noen finner mening i religion. Noen av de lykkeligste menneskene jeg har møtt var dypt religiøse. Regler og ritualer gir mening og mål. Å gå til kirken og avstå alkohol fordi man tror på en bok er ikke forskjellig fra å gå til treningssenter og avstå fra alkohol fordi man vil ha muskler. Jeg synes vi burde ha mer fokus på personlig frihet og dyrke ulikhet. Jeg vil ha et samfunn der man kan gå naken, drita, og ruset på metamfetamin eller tildekket i burka og nikab og finnlandshette mens man synger muslimske salmer uten at andre dømmer. Vi trenger ikke at staten sier hva vi kan og ikke kan gjøre. La folk finne sin egen mening og sine egne regler. Staten bør beskytte individuell frihet og oss fra andres overgrep. Jeg er mer bekymret over sosialdemokrati enn islam. Vi trenger en sterkere grunnlov som beskytter oss fra overgrep fra flertallet. Forbudene mot nikab i skolen er ikke noe bedre enn interneringen av samene. Her sitter stortinget og lager regler som påvirker færre folk enn kandidatene på stortinget. Det er absurd, og en utrolig farlig utvikling. Tenk om vi får et religiøst flertall som bruker dette andre veien? Jeg synes ikke religion bør ha en særstilling. Noen er mer opptatt av fotball, biler eller fugler. Man bør likestille alle hobbier. Statstøtten til religiøse samfunn burde også gå til andre grupperinger, uavhengig av tro eller mening. Jeg skulle ønske den politiske diskursen kunne gå fra å snakke om et fåtall som ikke får forsvare seg selv til å snakke om noe som påvirker oss alle. Gi oss frihet til å være hvem vi vil. La oss kle oss så mye eller lite som vi vil. Godt skrevet! Skulle ønske flere var slike som deg.:) hilsen muslim (sånn "ekstrem") Anonymkode: a65c4...151 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Godt skrevet! Skulle ønske flere var slike som deg.:) hilsen muslim (sånn "ekstrem") Anonymkode: a65c4...151 Bra skrevet. Hilsen fra en muslim. Anonymkode: 91fc4...7ee
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #9 Skrevet 3. april 2018 11 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg ser ikke problemet egentlig. Folk finner mening i livet på mange forskjellige måter. For noen er det religion, andre er det fotball eller grete rode. Enkelte mennesker lager sine egne regler, og noen har ingen. Uansett ser jeg ikke problemet så lenge de ikke vil tvinge deres levesett på meg. Jeg har aldri opplevd at en muslim vil tvinge meg til å endre mitt levesett. Noen har argumentert med at jeg ikke burde spise svinekjøtt eller ikke drikke alkohol. Men det er uproblematisk. De fleste mennesker har tro på det de gjør og vil dele gleden med andre. Den eneste muslimske missjonæren jeg opplevde var når jeg sto på grønnland utfor en restaurant og prøvde å huske hvilken vegetarisk rett kompisen min sendte meg ut for å kjøpe. Han sa "Hei bror" og jeg tenkte umiddelbart at han ville selge meg hasj. Men det eneste han ønsket var å gi et visittkort som ba meg gå inn på islam.no eller noe. Jeg synes det er fint at noen finner mening i religion. Noen av de lykkeligste menneskene jeg har møtt var dypt religiøse. Regler og ritualer gir mening og mål. Å gå til kirken og avstå alkohol fordi man tror på en bok er ikke forskjellig fra å gå til treningssenter og avstå fra alkohol fordi man vil ha muskler. Jeg synes vi burde ha mer fokus på personlig frihet og dyrke ulikhet. Jeg vil ha et samfunn der man kan gå naken, drita, og ruset på metamfetamin eller tildekket i burka og nikab og finnlandshette mens man synger muslimske salmer uten at andre dømmer. Vi trenger ikke at staten sier hva vi kan og ikke kan gjøre. La folk finne sin egen mening og sine egne regler. Staten bør beskytte individuell frihet og oss fra andres overgrep. Jeg er mer bekymret over sosialdemokrati enn islam. Vi trenger en sterkere grunnlov som beskytter oss fra overgrep fra flertallet. Forbudene mot nikab i skolen er ikke noe bedre enn interneringen av samene. Her sitter stortinget og lager regler som påvirker færre folk enn kandidatene på stortinget. Det er absurd, og en utrolig farlig utvikling. Tenk om vi får et religiøst flertall som bruker dette andre veien? Jeg synes ikke religion bør ha en særstilling. Noen er mer opptatt av fotball, biler eller fugler. Man bør likestille alle hobbier. Statstøtten til religiøse samfunn burde også gå til andre grupperinger, uavhengig av tro eller mening. Jeg skulle ønske den politiske diskursen kunne gå fra å snakke om et fåtall som ikke får forsvare seg selv til å snakke om noe som påvirker oss alle. Gi oss frihet til å være hvem vi vil. La oss kle oss så mye eller lite som vi vil. Bra skrevet. Hilsen fra en muslim. Anonymkode: 91fc4...7ee
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 11 hours ago, abrasiveRefraction said: Jeg ser ikke problemet egentlig. Folk finner mening i livet på mange forskjellige måter. For noen er det religion, andre er det fotball eller grete rode. Enkelte mennesker lager sine egne regler, og noen har ingen. Uansett ser jeg ikke problemet så lenge de ikke vil tvinge deres levesett på meg. Jeg har aldri opplevd at en muslim vil tvinge meg til å endre mitt levesett. Noen har argumentert med at jeg ikke burde spise svinekjøtt eller ikke drikke alkohol. Men det er uproblematisk. De fleste mennesker har tro på det de gjør og vil dele gleden med andre. Den eneste muslimske missjonæren jeg opplevde var når jeg sto på grønnland utfor en restaurant og prøvde å huske hvilken vegetarisk rett kompisen min sendte meg ut for å kjøpe. Han sa "Hei bror" og jeg tenkte umiddelbart at han ville selge meg hasj. Men det eneste han ønsket var å gi et visittkort som ba meg gå inn på islam.no eller noe. Jeg synes det er fint at noen finner mening i religion. Noen av de lykkeligste menneskene jeg har møtt var dypt religiøse. Regler og ritualer gir mening og mål. Å gå til kirken og avstå alkohol fordi man tror på en bok er ikke forskjellig fra å gå til treningssenter og avstå fra alkohol fordi man vil ha muskler. Jeg synes vi burde ha mer fokus på personlig frihet og dyrke ulikhet. Jeg vil ha et samfunn der man kan gå naken, drita, og ruset på metamfetamin eller tildekket i burka og nikab og finnlandshette mens man synger muslimske salmer uten at andre dømmer. Vi trenger ikke at staten sier hva vi kan og ikke kan gjøre. La folk finne sin egen mening og sine egne regler. Staten bør beskytte individuell frihet og oss fra andres overgrep. Jeg er mer bekymret over sosialdemokrati enn islam. Vi trenger en sterkere grunnlov som beskytter oss fra overgrep fra flertallet. Forbudene mot nikab i skolen er ikke noe bedre enn interneringen av samene. Her sitter stortinget og lager regler som påvirker færre folk enn kandidatene på stortinget. Det er absurd, og en utrolig farlig utvikling. Tenk om vi får et religiøst flertall som bruker dette andre veien? Jeg synes ikke religion bør ha en særstilling. Noen er mer opptatt av fotball, biler eller fugler. Man bør likestille alle hobbier. Statstøtten til religiøse samfunn burde også gå til andre grupperinger, uavhengig av tro eller mening. Jeg skulle ønske den politiske diskursen kunne gå fra å snakke om et fåtall som ikke får forsvare seg selv til å snakke om noe som påvirker oss alle. Gi oss frihet til å være hvem vi vil. La oss kle oss så mye eller lite som vi vil. Bla skervet. Hilsen musling Anonymkode: 9098c...f38
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #11 Skrevet 3. april 2018 1 hour ago, omarel said: Og dødsstraff finnes ikke i bibelen?!😉 qOn the evidence of two witnesses or of three witnesses the one who is to die shall be put to death; a person shall not be put to death on the evidence of one witness. Kan du komme med et eneste eksempel på at dette blir praktisert nå? Å finne eksempler på at muslimer dreper hverandre og andre er derimot ikke særlig vanskelig. Anonymkode: 9098c...f38 2
Ak90 Skrevet 3. april 2018 #12 Skrevet 3. april 2018 11 timer siden, abrasiveRefraction skrev: Jeg ser ikke problemet egentlig. Folk finner mening i livet på mange forskjellige måter. For noen er det religion, andre er det fotball eller grete rode. Enkelte mennesker lager sine egne regler, og noen har ingen. Uansett ser jeg ikke problemet så lenge de ikke vil tvinge deres levesett på meg. Jeg har aldri opplevd at en muslim vil tvinge meg til å endre mitt levesett. Noen har argumentert med at jeg ikke burde spise svinekjøtt eller ikke drikke alkohol. Men det er uproblematisk. De fleste mennesker har tro på det de gjør og vil dele gleden med andre. Den eneste muslimske missjonæren jeg opplevde var når jeg sto på grønnland utfor en restaurant og prøvde å huske hvilken vegetarisk rett kompisen min sendte meg ut for å kjøpe. Han sa "Hei bror" og jeg tenkte umiddelbart at han ville selge meg hasj. Men det eneste han ønsket var å gi et visittkort som ba meg gå inn på islam.no eller noe. Jeg synes det er fint at noen finner mening i religion. Noen av de lykkeligste menneskene jeg har møtt var dypt religiøse. Regler og ritualer gir mening og mål. Å gå til kirken og avstå alkohol fordi man tror på en bok er ikke forskjellig fra å gå til treningssenter og avstå fra alkohol fordi man vil ha muskler. Jeg synes vi burde ha mer fokus på personlig frihet og dyrke ulikhet. Jeg vil ha et samfunn der man kan gå naken, drita, og ruset på metamfetamin eller tildekket i burka og nikab og finnlandshette mens man synger muslimske salmer uten at andre dømmer. Vi trenger ikke at staten sier hva vi kan og ikke kan gjøre. La folk finne sin egen mening og sine egne regler. Staten bør beskytte individuell frihet og oss fra andres overgrep. Jeg er mer bekymret over sosialdemokrati enn islam. Vi trenger en sterkere grunnlov som beskytter oss fra overgrep fra flertallet. Forbudene mot nikab i skolen er ikke noe bedre enn interneringen av samene. Her sitter stortinget og lager regler som påvirker færre folk enn kandidatene på stortinget. Det er absurd, og en utrolig farlig utvikling. Tenk om vi får et religiøst flertall som bruker dette andre veien? Jeg synes ikke religion bør ha en særstilling. Noen er mer opptatt av fotball, biler eller fugler. Man bør likestille alle hobbier. Statstøtten til religiøse samfunn burde også gå til andre grupperinger, uavhengig av tro eller mening. Jeg skulle ønske den politiske diskursen kunne gå fra å snakke om et fåtall som ikke får forsvare seg selv til å snakke om noe som påvirker oss alle. Gi oss frihet til å være hvem vi vil. La oss kle oss så mye eller lite som vi vil. Skulle vært flere som deg!
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #13 Skrevet 3. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du komme med et eneste eksempel på at dette blir praktisert nå? Å finne eksempler på at muslimer dreper hverandre og andre er derimot ikke særlig vanskelig. Anonymkode: 9098c...f38 Ta et Google søk.. Anonymkode: 254f8...9fc
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #14 Skrevet 3. april 2018 1 hour ago, FactsOverFeelings said: All Religion er fordummende. Religion gir jo svaret på alle spørsmål, så hvorfor stille dem? Er en grunn til at menneskeheten beveger seg bort fra religion, heldigvis. Ja, det var sikkert derfor filosofihistorien utviklet seg som den gjorde..... Det er ganske dumt å komme med en sånn påstand. Er du klar over hvor mange av filosofiens og vitenskapens fedre som var geistlige? Geistlige og religiøse har stilt spørsmål til alle tider - det er derfor vi har en moderne vitenskap idag. Det du omtaler er fanatisme, og det har aldri vært komstruktivt. Snakker om ignoranse.... Anonymkode: 3edd5...9e3
FactsOverFeelings Skrevet 3. april 2018 #15 Skrevet 3. april 2018 46 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det var sikkert derfor filosofihistorien utviklet seg som den gjorde..... Det er ganske dumt å komme med en sånn påstand. Er du klar over hvor mange av filosofiens og vitenskapens fedre som var geistlige? Geistlige og religiøse har stilt spørsmål til alle tider - det er derfor vi har en moderne vitenskap idag. Det du omtaler er fanatisme, og det har aldri vært komstruktivt. Snakker om ignoranse.... Anonymkode: 3edd5...9e3 Om disse fedrene av filosofi/vitenskap var religiøse eller ei kan ingen bevise eller motbevise, det du må huske på var tiden de levde i, ble det kjent at man ikke var troende på den tid ble man i beste tilfelle utstøtt fra samfunnet. I verste fall drept. Jeg hadde garantert vært "religiøs" på den tiden selv. 4
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #16 Skrevet 3. april 2018 4 hours ago, FactsOverFeelings said: Om disse fedrene av filosofi/vitenskap var religiøse eller ei kan ingen bevise eller motbevise, det du må huske på var tiden de levde i, ble det kjent at man ikke var troende på den tid ble man i beste tilfelle utstøtt fra samfunnet. I verste fall drept. Jeg hadde garantert vært "religiøs" på den tiden selv. Så du mener presteviede teologer ikke var religiøse? Nå må du kutte ut. Les filosofihistorie. Anonymkode: 3edd5...9e3
FactsOverFeelings Skrevet 3. april 2018 #17 Skrevet 3. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Så du mener presteviede teologer ikke var religiøse? Nå må du kutte ut. Les filosofihistorie. Anonymkode: 3edd5...9e3 Man kunne ikke velge å vrake i utdanning eller utdanningsinstitutter i de dagene. Så ja, det mener jeg. 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #18 Skrevet 3. april 2018 9 minutter siden, FactsOverFeelings said: Man kunne ikke velge å vrake i utdanning eller utdanningsinstitutter i de dagene. Så ja, det mener jeg. Da har du ikke lest mye historie. Hvem var det som i det hele tatt kunne ta utdannelse f. eks. på 1200-tallet, tror du? Jeg tror det er fordummende å være antiteist. Anonymkode: 3edd5...9e3
FactsOverFeelings Skrevet 3. april 2018 #19 Skrevet 3. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Da har du ikke lest mye historie. Hvem var det som i det hele tatt kunne ta utdannelse f. eks. på 1200-tallet, tror du? Jeg tror det er fordummende å være antiteist. Anonymkode: 3edd5...9e3 Ja, det er jo nettopp derfor teknologiske fremskritt har eksplodert etter man beveget seg stadig mer bort fra Religioners vranglære 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #20 Skrevet 3. april 2018 7 minutter siden, FactsOverFeelings said: Ja, det er jo nettopp derfor teknologiske fremskritt har eksplodert etter man beveget seg stadig mer bort fra Religioners vranglære Nå er det jo slik at moderne naturvitenskap hviler på arbeider gjort av hovedsaklig religiøse mennesker. Mener du at Thomas Aquinas, Roger Bacon, René Descartes, Søren Kierkegaard og Gregor Mendel ikke var religiøse? Alle sammen var presteviede.....Det er mange slike. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig for antiteister å avfeie disse perspektivene. Er det fordi det er viktig for dere å fjerne et hvert lite fnugg av noe som kan oppfattes positivt ved reiligionsinstituttene? Hvirfor er det viktig å lukke øynene for disse perspektivene? Det får dere bare til å virke dumme og ubeleste. Anonymkode: 3edd5...9e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå