AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Jeg lagde en tråd der en bruker skrev at moderatorne kunne varsle politet og at de kunne komme å hente meg. Om moderatorne varsler politiet finner de ut hvem jeg er? Anonymkode: 7fd48...169
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Det tror jeg ganske sikkert de kan. Er du redd for det? Anonymkode: bb25c...2a6 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det tror jeg ganske sikkert de kan. Er du redd for det? Anonymkode: bb25c...2a6 Ja, det er jeg. Anonymkode: 7fd48...169
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lagde en tråd der en bruker skrev at moderatorne kunne varsle politet og at de kunne komme å hente meg. Om moderatorne varsler politiet finner de ut hvem jeg er? Anonymkode: 7fd48...169 ta kontakt med en moderator på personlig melding og spør. Anonymkode: cf3cd...b74
ajarRun Skrevet 2. april 2018 #5 Skrevet 2. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg lagde en tråd der en bruker skrev at moderatorne kunne varsle politet og at de kunne komme å hente meg. Om moderatorne varsler politiet finner de ut hvem jeg er? Anonymkode: 7fd48...169 Det kommer an på flere ting. Eposten du brukte til å registrere deg, er den knyttet til navn, arbeidssted eller studiested? Har du brukt samme brukernavn på andre nettsteder som kan knyttes til navnet ditt? Bruker du telefon eller internett hjemmefra? Hvis du bruker telefon eller nett hjemme kan politiet finne deg utifra IPen. Et viktigere spørsmål er jo: Har du innrømmet noe som er alvorlig nok til at moderatorene vil melde det videre? Er saken alvorlig nok til at politiet vil etterforske? Hvis du har innrømmet et alvorlig lovbrudd som de kan etterforske sliter du. Men mest sannsynlig skjer ikke noe som helst. Dog vil jeg sterkt fraråde å innrømme lovbrudd på nettfora. Hvis du trenger råd bruker man alltid en form som ikke inkluderer deg selv. Enten et hypotetisk spørsmål eller så sier du at det var en venn eller en nabo.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #6 Skrevet 2. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lagde en tråd der en bruker skrev at moderatorne kunne varsle politet og at de kunne komme å hente meg. Om moderatorne varsler politiet finner de ut hvem jeg er? Anonymkode: 7fd48...169 Hva handlet tråden om? Anonymkode: cf3cd...b74
Hulderen Skrevet 2. april 2018 #7 Skrevet 2. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lagde en tråd der en bruker skrev at moderatorne kunne varsle politet og at de kunne komme å hente meg. Om moderatorne varsler politiet finner de ut hvem jeg er? Anonymkode: 7fd48...169 Det kommer jo an på hvilke spor du har lagt ut. Har du en e-post som angir navnet ditt, så ser moderatorene det. Om du ikke skjuler IP-adressen din, så ser de den også.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #8 Skrevet 2. april 2018 TS har ikke begått eller planlagt lovbrudd så det finnes ingen grunn til at hverken moderator eller politiet skulle forsøke å finne ut hvem TS er. TS sliter psykisk, og en person har forsøkt å gjøre vondt verre for h*n. Til den personen vil jeg si: håper du er stolt av deg selv, du er en gjennomført dritt. Anonymkode: 1ca3d...21f 8
Zwish Skrevet 2. april 2018 #9 Skrevet 2. april 2018 Hvis det var deg i den tråden som føler begynnende tegn på psykose- slapp av! Moderatorene har ingen grunn til å varsle politiet. Og politiet har ingen grunn til å komme etter deg. Er også altfor fult i døgnavdelingene til at begynnende psykose med det du beskriver av (lettere/begynnende) symptomer er nok for tvangsinnleggelse. Men søk hjelp- enten fastlegen, eller du kanskje har en behandler på dps el lign? - før det evt blir verre. Evt kanskje snakke med noen du stoler på for å få litt råd og støtte? Ønsker deg masse lykke til! Håper det snart går bedre med deg!
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #10 Skrevet 2. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er jeg. Anonymkode: 7fd48...169 Hvorfor det? Anonymkode: bb25c...2a6
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #11 Skrevet 2. april 2018 30 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Et viktigere spørsmål er jo: Har du innrømmet noe som er alvorlig nok til at moderatorene vil melde det videre? Er saken alvorlig nok til at politiet vil etterforske? Det aner jeg ikke. Jeg har ikke gjort noe ulovlig, men det kan jo være at moderatorne melder det videre og at politiet etterforsker det likevel? Anonymkode: 7fd48...169
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #12 Skrevet 2. april 2018 Var det du som innrømte overgrep på unge jenter på bussen? Håper de finner deg, da blir kone og barn stolte eller hva? Anonymkode: 9a546...1fa 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #13 Skrevet 2. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det aner jeg ikke. Jeg har ikke gjort noe ulovlig, men det kan jo være at moderatorne melder det videre og at politiet etterforsker det likevel? Anonymkode: 7fd48...169 Om det skulle være tilfelle er uansett ikke politiet slik at de arresterer folk som ikke driver med ulovligheter. Kanskje hadde det vært bra om politiet tok kontakt med deg sånn at du kunne fått psykisk hjelp om det er slik at du har begynnende psykose og er for syk til å oppsøke hjelp selv. Jeg anbefaler deg på det sterkeste å oppsøke legevakt sånn at du får hjelp av psykisk helsevern. Anonymkode: d87a1...0da 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #14 Skrevet 2. april 2018 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lagde en tråd der en bruker skrev at moderatorne kunne varsle politet og at de kunne komme å hente meg. Om moderatorne varsler politiet finner de ut hvem jeg er? Anonymkode: 7fd48...169 Les reglene for forumet. Der står dette forklart. Reglene har du godtatt når du opprettet bruker på forumet. Anonymkode: 9cdd2...bb6 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #15 Skrevet 2. april 2018 47 minutter siden, abrasiveRefraction skrev: Det kommer an på flere ting. Eposten du brukte til å registrere deg, er den knyttet til navn, arbeidssted eller studiested? Har du brukt samme brukernavn på andre nettsteder som kan knyttes til navnet ditt? Bruker du telefon eller internett hjemmefra? Hvis du bruker telefon eller nett hjemme kan politiet finne deg utifra IPen. Et viktigere spørsmål er jo: Har du innrømmet noe som er alvorlig nok til at moderatorene vil melde det videre? Er saken alvorlig nok til at politiet vil etterforske? Hvis du har innrømmet et alvorlig lovbrudd som de kan etterforske sliter du. Men mest sannsynlig skjer ikke noe som helst. Dog vil jeg sterkt fraråde å innrømme lovbrudd på nettfora. Hvis du trenger råd bruker man alltid en form som ikke inkluderer deg selv. Enten et hypotetisk spørsmål eller så sier du at det var en venn eller en nabo. Personen er i ferd me då utvikle psykose i følge den andre tråden, men vil ikke ha tvangsbehandling. Politiets og alle oss andre er ansvarlig for å forhindre at noen er til skade for seg selv når de er eller holder på å bli syke og ikke klarer å skaffe seg hjelp på egenhånd. Det er ikke strafgbart, men det kan bli straffbart å ikke melde fra når man vet om denne typen forhold. Anonymkode: 9cdd2...bb6 1
ajarRun Skrevet 2. april 2018 #16 Skrevet 2. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det aner jeg ikke. Jeg har ikke gjort noe ulovlig, men det kan jo være at moderatorne melder det videre og at politiet etterforsker det likevel? Anonymkode: 7fd48...169 Har du sagt du har gjort noe ulovlig da? Politiet etterforsker uskyldige hele tiden. Vi lever heldigvis i et land med sivile rettigheter. Mange etterforskninger fører ikke til noe som helst. Noen ganger får politiet inn meldinger som de tror er alvolige men som ikke er det. En kompis fikk politiet på døra fordi han ropte så mye når han tapte i DOTA at naboene trodde noen mishandlet han. Det var relativt uproblematisk for han, fordi det ikke er ulovlig å være frustrert med dataspill. Flere ganger har personer truet med å anmelde meg for noe som ikke er ulovlig. Dette tar jeg selvsagt med knusende ro. Hvis jeg ikke har gjort noe ulovlig skjer det lite eller ingenting. Eventuelt så stiller de meg noen spørsmål. Uansett er det uproblematisk. Hvis jeg mot formodning tar feil og har gjort noe straffbart synes jeg egentlig det er like greit at jeg blir anmeldt og får saken overstått. Straffene i Norge er milde, og alle kan gjøre feil. Jeg skjønner ikke helt hva du er bekymret for, men uten å vite hva du skrev i tråden er det vanskelig å bedømme om du har noe å være redd for. Hvis du løy og sa du hadde eller plana å gjøre noe kriminelt er det jo litt uheldig men ikke nok til å få deg dømt. Man kan inrømme lovbrudd uten å bli dømt.
ajarRun Skrevet 2. april 2018 #17 Skrevet 2. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Personen er i ferd me då utvikle psykose i følge den andre tråden, men vil ikke ha tvangsbehandling. Politiets og alle oss andre er ansvarlig for å forhindre at noen er til skade for seg selv når de er eller holder på å bli syke og ikke klarer å skaffe seg hjelp på egenhånd. Det er ikke strafgbart, men det kan bli straffbart å ikke melde fra når man vet om denne typen forhold. Anonymkode: 9cdd2...bb6 I såfall vil det beste rådet være å oppsøke hjelp så fort som mulig for å vise at man går til behandling og gjør noe. Å alliere seg med advokat og familie kan også hjelpe. En psykose er ikke nok til å tvangsinnlegge noen. Om politiet prioriterer dette er en annen sak. Uansett er nok professjonell hjelp eneste fornuftige løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå