AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Min bror bor i blokk med 3 andre enheter i samme bygg. Over min bror sin leilighet bor det en familie med et barn på 2 år. Min bror beskriver familien som svært bråkete.. Spesielt barnet hører han skrike for full guffe, ofte og lenge, og foreldrene er ikke særlig engasjerte eller trøstende ovenfor barnet. Han sier at han er bekymret og lurer på om det er noe i veien, da dette har foregått siden barnet kom. Jeg har prøvd å si ifra at dette er noe han burde si ifra til barnevernet, men han gjør det aldri?? Noen som kan hjelpe meg med råd? Anonymkode: 63005...fff
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 For alt dere vet er ungen faktisk syk eller har adhd eller lignende. Hva om de faktisk følger godt opp allerede å får hjelp. Det er utrolig vanskelig å ha utagerende barn. Utifra hva du forteller ville jeg snakket med foreldrene og vist min bekymring. Å gå til barnevernet med en gang er ikke anbefalt (av bv selv faktisk). Med mindre det er snakk om vold selvfølgelig eller neglisjering i høy grad. Anonymkode: a6391...e35 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Altså, er du seriøs? Både min 7-åring og min 2-åring kan skrike av full hals flere ganger i løpet av dagen. Noen ganger pga de ikke får det som de vil ha, andre ganger fordi de krangler selv, de har en dårlig dag, eller lignende. Spesielt min 7-åring med ADHD kan virkelig RASE lenge om gangen. Vi foreldre forholder oss helt rolig og snakker alltid uten å heve stemmen. Vi kan bruke lang til på å roe ned 7-åringen pga vanskene han har. I naboleiligheten vil de jo bare høre 7-åringen, men ikke oss foreldre siden vi ikke roper og skriker. Da kan det jo høres ut som at han ikke blir trøstet eller snakket til, men det er altså ikke tilfellet. Dere har ikke barn hverken du eller din bror vil jeg tro? Dere kommer til å få sjokk den dagen det skjer og dere opplever at barn faktisk kan jamre i vei lenge og høy. IKKE noe å melde til barnevernet for. De har altså andre meget alvorlige ting å arbeide med. Anonymkode: b3c1d...f84 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 Ville nå sendt en anonym bekymringsmelding Anonymkode: 70a21...8d4 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 Det går an å ringe og rådføre seg med bv Anonymkode: cd9b0...524 3
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 Når han er såpass kjent med de at han vet at de ikke er engasjerte i barnet, så er det vel på sin plass med en bekymringssamtale med barnevernet. For han antar vel ikke at det er manglende engasjement? Anonymkode: 9aa99...384 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #7 Skrevet 3. april 2018 Er det bare sutring/hyling dere hører? En 2-åring kan fint jula av full hals fordi h*n ikke vil ha på seg sokker. Det er altså ikke åpenbart at BV er rette instans ut i fra det du forteller. Anonymkode: df24b...b54 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #8 Skrevet 3. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det bare sutring/hyling dere hører? En 2-åring kan fint jula av full hals fordi h*n ikke vil ha på seg sokker. Det er altså ikke åpenbart at BV er rette instans ut i fra det du forteller. Anonymkode: df24b...b54 Burde legge til at det lett kan være komplett umulig å høre at foreldrene trøster dersom et barn hyler. Foreldrenes rolige stemme vil jo overdøves av barnet. Anonymkode: df24b...b54 1
SesameStreet Skrevet 3. april 2018 #9 Skrevet 3. april 2018 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Min bror bor i blokk med 3 andre enheter i samme bygg. Over min bror sin leilighet bor det en familie med et barn på 2 år. Min bror beskriver familien som svært bråkete.. Spesielt barnet hører han skrike for full guffe, ofte og lenge, og foreldrene er ikke særlig engasjerte eller trøstende ovenfor barnet. Han sier at han er bekymret og lurer på om det er noe i veien, da dette har foregått siden barnet kom. Jeg har prøvd å si ifra at dette er noe han burde si ifra til barnevernet, men han gjør det aldri?? Noen som kan hjelpe meg med råd? Anonymkode: 63005...fff Et barn på to år kan lage ganske mye lyd, dessverre. De kan også skrive ofte og lenge. Når man bor i blokk ved siden av så små barn så kan det dessverre bli mye lyd. Det jeg lurer på er hva han mener med at foreldrene ikke er særlig engasjerte eller trøstende ovenfor 2-åringen? Er det observasjoner som er gjort ute? Du kan fint forsøke å trøste en 2-åring uten at de gir seg med skrikingen sin og foreldre som snakker rolig hører man gjerne ikke. Så tja, kanskje, kanskje ikke. Et barn i en alder av 2 år som skriker. Ja, sånt gjør mange av dem! Endret 3. april 2018 av SesameStreet
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #10 Skrevet 3. april 2018 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Min bror bor i blokk med 3 andre enheter i samme bygg. Over min bror sin leilighet bor det en familie med et barn på 2 år. Min bror beskriver familien som svært bråkete.. Spesielt barnet hører han skrike for full guffe, ofte og lenge, og foreldrene er ikke særlig engasjerte eller trøstende ovenfor barnet. Han sier at han er bekymret og lurer på om det er noe i veien, da dette har foregått siden barnet kom. Jeg har prøvd å si ifra at dette er noe han burde si ifra til barnevernet, men han gjør det aldri?? Noen som kan hjelpe meg med råd? Anonymkode: 63005...fff La din bror og hans familie ta seg av forholdene euten din innblanding. Du trenger ikke råd her, for å rådgi din bror, igjen. Snakk om unødvendig tulleinnlegg. Anonymkode: 42dbf...1d5 1
Millimani Skrevet 3. april 2018 #11 Skrevet 3. april 2018 Dette handler om din bror og naboene i overetasjen. Ikke om deg, TS. Det er han som skal avgjøre. Det er greit å begynne med å snakke med naboene, barnevernet kan vente til din bror vet hva naboene har å si. Han har lov å si fra til dem om hva han tenker.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #12 Skrevet 3. april 2018 Jeg har en datter på 5 år hun er et vanskelig barn.Jeg bor i en blokk i 3 etasje av og til tenker jeg bare det ikke finnes uerfarne folk her med barn som melder til bv.Hun kaster ting på meg hyler når hun får et nei.Gråter når du skal bade pusse tennene legge seg da er det myen styr.Det at folk uten barn ikke tåler en lyd fra et barn er skremmende. ... Anonymkode: feaa6...952 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #13 Skrevet 3. april 2018 Selv har jeg et barn som er 2 år nå i skikkelig trassalder, hyler og skriker hver gang hun skal legge seg, og hver gang noe ikke går helt som hun vil. Slik var eldstemann også. Barnefamilier er generelt bråkete for barn skriker, og det er nok et større problem for naboer i blokk å høre på enn det er for barnet, så barnevernet får ikke gjort noe med det. Så med mindre det ikke er noe annet dere vet om enn skriking, så ville jeg latt være å kontakte barnevernet av den grunn. Om alle skulle gjort det hadde nok barnevernet hatt tusenvis av unødvendige bekymringsmeldinger daglig. Anonymkode: 817b0...d7e
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #14 Skrevet 3. april 2018 Dere som ber broren holde seg unna fordi det er"normalt" - jævla kjipt hvis det viser seg at disse barna faktisk lider da! Bedre da å sende en bekymringsmld, så kan det være opp til barnevernet hva de vurderer å gjøre videre! Anonymkode: d99be...b3a 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #15 Skrevet 3. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som ber broren holde seg unna fordi det er"normalt" - jævla kjipt hvis det viser seg at disse barna faktisk lider da! Bedre da å sende en bekymringsmld, så kan det være opp til barnevernet hva de vurderer å gjøre videre! Anonymkode: d99be...b3a Hvorfor ikke bare like gjerne sende en bekymringsmelting når det gjelder alle foreldre, bare sånn i tilfelle barna lider. Det er like greit å gjøre da. Alle barn skriker, og noen mer enn andre. Helt normalt. Anonymkode: 817b0...d7e 2
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #16 Skrevet 3. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Når han er såpass kjent med de at han vet at de ikke er engasjerte i barnet, så er det vel på sin plass med en bekymringssamtale med barnevernet. For han antar vel ikke at det er manglende engasjement? Anonymkode: 9aa99...384 Ja. Det er flere i samme borettslag og borettslag ved siden av som har reagert på foreldrene. Et annet par i borettslaget har prøvd å hjelpe de, gi de litt tips etc, uten nytte. Flere her skriver at det er normalt for en toåring å skrike og holde det gående lenge, det er jeg fullt klar over. Det jeg er bekymret over er om barnet blir neglesjert av foreldrene sine.. -TS Anonymkode: 63005...fff
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #17 Skrevet 3. april 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja. Det er flere i samme borettslag og borettslag ved siden av som har reagert på foreldrene. Et annet par i borettslaget har prøvd å hjelpe de, gi de litt tips etc, uten nytte. Flere her skriver at det er normalt for en toåring å skrike og holde det gående lenge, det er jeg fullt klar over. Det jeg er bekymret over er om barnet blir neglesjert av foreldrene sine.. -TS Anonymkode: 63005...fff Hvis det er flere ting som er bekymringsverdig og flere som reagerer så stiller saken seg litt annerledes. Det er litt vanskelig å gi råd om hva du skal gjøre som er riktig på et forum. Kjenner ikke familien, har ikke sett verken barnet eller foreldrene. Dette vet du og din bror mer om. Anonymkode: 817b0...d7e
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #18 Skrevet 5. april 2018 Har ett barn som er rolig og grei og ett som har diagnoser som gjør at h*n utaggerer. Så må skrike og få ut raseriet før det går ann å snakke med h*n. Hva andre naboer tenker om det er med likegyldig. De vet ingenting. Hadde heller vært fornøyd om noen spurte meg eller snakket med meg og jeg skulle fortalt hva og hvorfor. Så hadde de gjerne skjønt mer. Istedenfor å melde alt til bv for alt og ingenting. Noen ganger får folk hjelp men noen ganger ødelegger det desverre familier som ikke trengte hjelp.. Har kontakt med bup som jeg selv tok kontakt med og får hjelp. De er og enig at h*n må få lov utaggere og få alt ut. Så får andre tenke det de vil. H*n får kos og trøst og jeg snakker med h*n. Og er tilstede. Men det hører ikke naboene da jeg ikke skriker og hyler. Men snakker rolig og tålmodig med barnet. Hadde vært mer beskymret om foreldrene skrek og. Men ja er bedre å sjekke engang for mye enn for lite. Men vet og at folk som har eller har hatt barn så skjønner de at det fins trass og andre ting som gjør at det blir som det blir. Er du beskymret så snakk med foreldrene. De syns nok ikke det er noe gøyt selv heller. Anonymkode: dffbd...d29
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå