Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare høre med dere.

Vi venter vårt første barn og er veldig usikre på hvordan vi skal gjøre det under fødsel. Selvfølgelig vil jeg at min samboer skal være med, holde meg i hånden osv. 

Har hørt av flere at far burde holde seg oppe ved hodet til den fødende, å ikke burde se på fødselen. Og at flere menn mister totalt sexlyst på damene etter å ha «sett for mye».

Hvordan har dere gjort dette? Hva har far vært komfortabel med å være med på og ikke? 

Man vet jo ikke hvor mye man tåler før man eventuelt ser? Og da mister han kanskje lysten på meg. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo ikke sånn at jeg tenker det om min mann. Jeg spør. Og det må jeg faktisk få lov til. Jeg har hørt av flere at det kan skje... går jo inn på en å se en fødsel. Er kanskje ikke alle som takler det like bra da vet du

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Bare la han stå ved hodesiden din. Om en mann mister lysten på kona si/moren til barnet hans etter å ha vært med på en fødsel (som utelkukkende er vondt for henne), så er det noe galt med han mener nå jeg.

Aldri hørt noen av kompissa som hadde problemer med det. det var "vondt" og jeg følte meg utilstrekkelig når jeg så den viktigste personen i livet mitt ha smerter jeg ikke kunne hjelpe med. Det er jo ikke en seksuell setting what so ever, så man kobler det jo ikke til sex. Alle vet jo at det er lukt, lyder, bæsj, blod og svette - det er en fødsel liksom - og han trenger jo ikke stirre rett inn utgangsdøra akkurat. La han holde deg i hånde, gi deg vann, og gode ord. 

Snakk om disse bekymringene sammen i god tid. Forklar han hvordan en fødel fåregår. At det er normalt med lukt, bæsj og kroppsvæsker - at du kommer til å banne og sikkert kalle noen stygge ord midt i smertehelvete, helt normalt. Det er du som gjør mest for dere og barnet, og ofrer mest - da er det minste han kan gjøre å stille opp for deg under selve fødselen. 

Anonymkode: e1f8c...5b4

• Liker 37
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan det skje. 

Anonymkode: 1d00e...2b3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Fødselsfittefobi

Anonymkode: c2d27...8a0

• Liker 1
Skrevet (endret)

Min eks stod limt opp i underlivet mitt og tok imot barna da de kom ut. Den ene med tang i seteleie, den andre gangen både blødde og dreit jeg meg ut.

Hadde ingen innvirkning på hans tenning på meg..

Endret av duplexx
  • Liker 20
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir helt matt. Jeg og samboer snakket ikke om dette før mine fødsler og jeg har aldri tenkt tanken heller, ikke før nå. Han kunne jo bare prøvd å miste lysta på meg. Da hadde han fått juling. Alle kvinner ser vel stort sett likens ut nedentil ved fødsel, så om menn mister lysten på dama etter å ha sett fødselen så må de miste lysten på alle damer, tenker jeg. 

Anonymkode: fec7d...f6c

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Helt supert at han synes det var okei å se alt. Jeg tror bare det der er veldig inviduelt. Og at det er noe som faktisk kan skje. 

Anonymkode: 2fc07...bf6

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

De fleste barn har søsken... 

Anonymkode: 8d1a5...351

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dette er like uvanlig som at en partner ikke vil kysse deg noensinne igjen fordi han holdt håret ditt når du kasta opp en gang. 

Det er unntakstilstand, en flott opplevelse, en bond opplevelse og intimt. Men ikke seksuelt. De fleste klarer å skille det. 

Anonymkode: 50a18...cb9

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

De fleste menn klarer å skille mellom sexuelle og ikke sexuelle settinger :) 

Anonymkode: 41eaf...9f6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Altså...de fleste barn har søsken, så det er vel ett bevis i seg selv..Jeg er gravid med nr to nå.

Her ble forholdet enormt mye dypere av å være igjennom en fødsel sammen. Han var en klippe selv om han holdt både bein og var med å dra ut guttungen å så hele flykræsjet. Sexlivet har aldri vært så bra som etter fødsel. Han sier selv at kjærligheten er mye dypere nå og at han elsket å se urkvinnen i meg (hva nå enn det betyr, for verdigheten min forsvant på 5 cm). Fødsel er ikke en seksuell opplevelse selv om det involverer pupper og underliv, det er noe helt annet. En gamechanger (i mangel på ett norsk ord) rett og slett. 

Anonymkode: c3b91...498

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Min stod oppe med hodeenden med ryggen til jordmor og underliv under selve fødselen. Strøk på meg, gav kalde kluter, motiverte, pustet og telte sekunder jeg måtte presse. Pressingen var beinhard og blytung, så var veldig deilig å kunne fokusere på han mens han telte ned sekunder til jeg fikk pause 🙈 Han fikk ikke med seg noe av det som foregikk der nede, det ble vi enig om på forhånd at han ikke skulle (mest for min del). Han tok i mot barnet sammen med meg, når han ble lagt på brystet mitt. Deretter var fokuset 100% på babyen - så hverken jeg eller mannen enset at jordmor drev å vasket, sydde og ryddet underetasjen :fnise: Jeg hadde skutt en mann som stilte seg bak der for å glo - jeg trengte hans fulle oppmerksomhet på MEG. Jeg syns fødselen handlet om meg og mine behov, og han skulle gjøre alt for å hjelpe meg frem til barnet var ute. 

Sexlivet etter fødsel har vært fantastisk, siden kjærligheten, nærheten og intimiteten vi har mellom oss har nådd nye høyder. Som flere sier - de fleste barn har jo søsken - så det kan ikke være så fryktelig vanlig :) Jeg tror at grunnen til at menn (og kvinner) mister lysten etter fødsel er utmattelsen, søvnmangelen, adrenalinet og overveldelsen - ikke fødselen. 

Anonymkode: 4ad67...ff6

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Tenker at dette varierer fra person til person. Hvis han er en som ser for seg et perfekt liv, og at alle glansbildene folk legger ut på Facebook og Instagram er realistisk, og at kroppshår og bæsj kun er ting som er forbeholdt menn. Og at babyer plopper ut av superelastiske vaginaer ferdig vaskede og tørkede, og at mor sitter igjen lekker som en fotomodell og er lykkelig ever after mens hun sjonglerer baby, jobb hus og mann. Ja, da ville jeg nok pent bedt han holde hodet sitt slik at han ikke hadde utsikt til vaginaen.

Anonymkode: 0d973...956

• Liker 10
Gjest fruktfest
Skrevet (endret)

Da jordmora sa at hun kunne se hodet «måtte» mannen min se, han tok det som en invitasjon sa han og lo, haha. Han har ikke noe mindre lyst eller tenker noe annerledes om meg og kroppen min i ettertid.

Endret av fruktfest
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. 

Anonymkode: d0000...785

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, TheK skrev:

Er jo ikke sånn at jeg tenker det om min mann. Jeg spør. Og det må jeg faktisk få lov til. Jeg har hørt av flere at det kan skje... går jo inn på en å se en fødsel. Er kanskje ikke alle som takler det like bra da vet du

Aldri hørt om i det virkelige liv. Bare her på KG. 

Min mann sier han syntes jeg er mer attraktiv nå, etter sønnen vår. Vet ikke hva han fikk med seg av fødselen, men han er jo ikke jordmor, så det er ikke så naturlig at han nistirrer rett opp i underlivet.

Anonymkode: ff6fe...75f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er tabu for menn å miste lysten på sex etter å ha vært med på en fødsel. Det kommer også tydelig frem i denne tråden, dessverre! 

Anonymkode: 2fb4b...309

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det skjedde meg/oss. Ikke fordi han syntes det var ekkelt, men fordi han fikk et annet syn på kvinnekroppen. Det gikk over etter noen måneder ;)

mtp at jeg lå innlagt i 4 uker med blodpropper og var dritdårlig var det like greit 

Anonymkode: 5e388...1e0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...