Gå til innhold

Advokat som ikke.....

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Svarer på henvendelser for så plutselig sende deg en regning på mail meg hit og mail meg dit som jeg aldri har sett snurten av, tlf til motparten som ikke svarer osv osv. Til og med lenge før avtalen var i boks har hun fakturert meg for. 22 tlf av 500 pr stk og har aldri prata mer enn 3 min max og bare 2 av disse tlf var til meg

:link:

Burde jeg klage? hvordan?  hvor? 

Hvordan formulere seg kort og presist på at dette finner jeg meg ikke i.... eller må jeg kansje det?

Anonymkode: 236ee...31b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Svarer på henvendelser for så plutselig sende deg en regning på mail meg hit og mail meg dit som jeg aldri har sett snurten av, tlf til motparten som ikke svarer osv osv. Til og med lenge før avtalen var i boks har hun fakturert meg for. 22 tlf av 500 pr stk og har aldri prata mer enn 3 min max og bare 2 av disse tlf var til meg

:link:

Burde jeg klage? hvordan?  hvor? 

Hvordan formulere seg kort og presist på at dette finner jeg meg ikke i.... eller må jeg kansje det?

Finn frem og les oppdragsbekreftelsen du skal ha fått. Oppdragsbekreftelsen er kontrakten mellom deg og advokaten. Den regulerer og skal inneholde betingelsene for hva som vil bli fakturert. 

Anonymkode: cc029...b3c

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig skal du betale for all den tiden advokaten har jobbet med saken din. Hvorvidt folk har svart på telefonhenvendelser eller ei er irrelevant, advokaten bruker jo uansett av sin tid og det koster deg penger. 

Anonymkode: eaf58...ca4

• Liker 3
Skrevet

OMG! Skal du liksom betale 500kr for hver samtale, til og med de som ikke har svart?? For en griskhet🙈

Det blir jo 11 000 bare på de «samtalene», sykeste jeg har hørt på lenge!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du kan jo i første omgang ta det opp med vedkommende om du ikke er enig i mottatt faktura? Når det er sagt er det vanlig å fakturere 15 min pr telefonsamtale/mail, selv om de varer 3 minutter. Man fakturerer hvert påbegynte kvarter. 

Jobber som advokat selv, og tar alltid en gjennomgang om noen klager på fakturaen/timebruken. 

Anonymkode: 7a9b4...f16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan jo i første omgang ta det opp med vedkommende om du ikke er enig i mottatt faktura? Når det er sagt er det vanlig å fakturere 15 min pr telefonsamtale/mail, selv om de varer 3 minutter. Man fakturerer hvert påbegynte kvarter. 

Jobber som advokat selv, og tar alltid en gjennomgang om noen klager på fakturaen/timebruken. 

Om du ringer 4 ganger til en person du behøver snakke med, men først får svar på fjerde forsøk fakturerer du da for alle 4 samtalene?? 

Anonymkode: 30f6f...96b

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om du ringer 4 ganger til en person du behøver snakke med, men først får svar på fjerde forsøk fakturerer du da for alle 4 samtalene?? 

Ja, hvis jeg fire ganger på forskjellige dager har forsøkt å ringe gjør jeg det. Hvis jeg har prøvd fire ganger i løpet av en time fakturerer jeg ikke for hvert forsøk, da fører jeg vanligvis 15 min. vet ikke om du ser forskjellen, men det går på at jeg for hver gang avslutter noe annet, ser kanskje gjennom dokumenter for å huske hva jeg skal spørre om osv. Jeg trenger ikke gjøre dette i samme grad hvis forsøkene på å ringe er i løpet av en time som hvis de er spredt over flere dager. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis jeg fire ganger på forskjellige dager har forsøkt å ringe gjør jeg det. Hvis jeg har prøvd fire ganger i løpet av en time fakturerer jeg ikke for hvert forsøk, da fører jeg vanligvis 15 min. vet ikke om du ser forskjellen, men det går på at jeg for hver gang avslutter noe annet, ser kanskje gjennom dokumenter for å huske hva jeg skal spørre om osv. Jeg trenger ikke gjøre dette i samme grad hvis forsøkene på å ringe er i løpet av en time som hvis de er spredt over flere dager. 

Jo, jeg ser forskjellen, men synes likevel det blir for drøyt!

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg ser forskjellen, men synes likevel det blir for drøyt!

Så du tenker at tiden jeg bruker på å ringe uten å få svar er min fritid?  Som jeg ikke skal ha betalt for? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du tenker at tiden jeg bruker på å ringe uten å få svar er min fritid?  Som jeg ikke skal ha betalt for? 

Med mindre du har avtalt å ringe klienten på et gitt tidspunkt i løpet av dagen, så er det drøyt å ta betalt for et kvarter. Må du ha en kleintsamtale over telefon, og klienten er informert og har bekreftet tidspunkt, så synes jeg derimot du kan ta betalt.

Anonymkode: 251cc...488

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med mindre du har avtalt å ringe klienten på et gitt tidspunkt i løpet av dagen, så er det drøyt å ta betalt for et kvarter. Må du ha en kleintsamtale over telefon, og klienten er informert og har bekreftet tidspunkt, så synes jeg derimot du kan ta betalt.

Anonymkode: 251cc...488

Og tiden jeg bruker på å avtale tidspunkt for å ringe da? 

Når det er sagt så er dette satt på spissen og eksempler. Jeg ringer vanligvis en gang, får jeg ikke svar legger jeg igjen beskjed eller sender en mail/SMS og ber om at klienten ringer tilbake. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om alle skulle vært så griske.. Legen fakturerer deg 3x 500 for to ubesvarte anrop, og en 2 minutters samtale, dyrlegen fakturerer deg 2000 kr for å ha forsøkt og ringe deg 4 ganger mens du var på jobb for å prate om videre behandling av hunden, tannlegen, psykologen, osv. 

Jammen glad jeg ikke trenger noen advokat.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og tiden jeg bruker på å avtale tidspunkt for å ringe da? 

🙈🙈

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke advokater frist på seg til å svare på henvendelser? hva når de bare ignorerer deg? er ikke det veldig spesielt???

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke advokater frist på seg til å svare på henvendelser? hva når de bare ignorerer deg? er ikke det veldig spesielt???

Hvis det er din advokat som ignorerer deg er det veldig spesielt ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Men likevel duper faktura ned i postkassa :frkk: 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville saksøkt advokaten. 

Men da trenger du vel advokat.

Flaks at du allerede har en da.

Anonymkode: 085d3...97d

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke bare telefoner dere i mellom du må betale for, det er jo også alle telefonene advokaten din har foretatt til andre og nødvendige i forbindelse med saken. 

Anonymkode: 477d5...79b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...