monoza Skrevet 2. april 2018 #1 Del Skrevet 2. april 2018 Hei, jeg kunne tenkt meg å få tatt en litt utvidet helsesjekk, jeg føler meg veldig mye trøtt og sliten. Generellt ikke i form. Jeg har prøvd å ta dette opp med fastlegen, tatt litt blodprøver men kommer ikke frem til noe. og han er veldig sparsomlig med prøvene. Så jeg kunne tenkt meg å gått til noen andre så driver med slikt eller en privat klinikk å fått testet bla: blodprosent, vitamin mangel, B12, stoffskifte, evt mat allergier og andre ting som kan testes med blodprøve eller lignende. Har prøvd å google en del, men finner ingen så driver med slike tester, men tenker at det må vell være noen. Noen som vet om noen private leger/klinikker eller andre som driver med slikt i nærheten av Haugesund? Jeg kan godt reise til Stavanger eller lignende viss det er noen der. Eller en plass på nettet en kan sende inn prøver. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Del Skrevet 2. april 2018 Volvat Anonymkode: 7acf9...410 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
isw Skrevet 2. april 2018 #3 Del Skrevet 2. april 2018 (endret) Alle fastleger kan gjøre det på denne indikasjonen. Ikke vits å bruke flere tusen på Volvat. Tror problemet er kommunikasjon. Du må fortelle hva du trenger. Endret 2. april 2018 av isw Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monoza Skrevet 2. april 2018 Forfatter #4 Del Skrevet 2. april 2018 Satt å leste litt om de, står at en kan få tatt helsekontroll til 1900kr, men står ingenting om hva denne helsekontrollen inneholder. men jeg kan prøve å sende men mail til de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanne1o Skrevet 18. august 2018 #5 Del Skrevet 18. august 2018 Det er dessverre mange fastleger som ikke alltid tar pasienten tilstrekkelig på alvor, men vanlige blodprøver bør enhver fastlege kunne sjekke dersom du ikke føler deg frisk. En grundig og enkel helsesjekk du finner i Stavanger er Helsesjekk med ultralyd. Denne sjekker indre organer, lymfer og blodårer! Den kan fange ting som ikke ses på blodprøver! Svært mange har god erfaring med denne unike testen, den kan trygt anbefales. Lykke til :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2018 #6 Del Skrevet 18. august 2018 På 2.4.2018 den 20.13, monoza skrev: Hei, jeg kunne tenkt meg å få tatt en litt utvidet helsesjekk, jeg føler meg veldig mye trøtt og sliten. Generellt ikke i form. Jeg har prøvd å ta dette opp med fastlegen, tatt litt blodprøver men kommer ikke frem til noe. og han er veldig sparsomlig med prøvene. Så jeg kunne tenkt meg å gått til noen andre så driver med slikt eller en privat klinikk å fått testet bla: blodprosent, vitamin mangel, B12, stoffskifte, evt mat allergier og andre ting som kan testes med blodprøve eller lignende. Har prøvd å google en del, men finner ingen så driver med slike tester, men tenker at det må vell være noen. Noen som vet om noen private leger/klinikker eller andre som driver med slikt i nærheten av Haugesund? Jeg kan godt reise til Stavanger eller lignende viss det er noen der. Eller en plass på nettet en kan sende inn prøver. En helsesjekk for sikkerhetsskyld har ingenting for seg. Du får et bilde på helsetilstanden din der og da, men kan gå ut av legekontoret og feile noe om noen timer, dager eller uker. Å sjekke for å sjekke er missbruk av offentlig helsevesen. Aleris driver med den typen sikkerhetssjekk for usikre og pengesterke pasienter. Men fastlegen din har gjort det han skal gjøre, du får neppe noe utslag på noe annet enn lommeboken. Den blir gjerne lettere å bære? Anonymkode: 54745...ba6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hanne1o Skrevet 18. august 2018 #7 Del Skrevet 18. august 2018 Det finnes mange ulike helsesjekker som helt klar har noe for seg; celleprøve, mammografi og undersøkelse på helsestasjon er helsesjekker som alle kjenner til, men som ikke alle tenker på som en helsesjekk. Nyere teknologi og utvikling innen medisinen har gjort at stadig flere tester kan gi en helsegevinst! Ja, dersom du har uflaks kan du bli syk noen måneder etter en helsesjekk, men i mange tilfeller kan en god helsesjekk fange opp sykdom som først hadde gitt symptomer flere måneder eller kanskje år senere. De fleste slike helsesjekker koster dessuten ikke mer enn 1-2 klipp hos frisøren, og skal utføres mye sjeldnere enn frisørbesøkene :) Her snakker vi prioritering! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå