eplekarten Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Jeg har en bachelor i økonomi, men lite interesse for denne fagretningen. Hvilke av disse studiene kan det være fornuftig å ha i tillegg, for å få mer bredde i muligheter? - Juss (årsstudium eller bachelor) eller andre organisasjonsfag - IT (årsstudium) eller - Sosionom? Takk for eventuelle tips og tanker
Zienna Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Jeg valgte jus som tillegg, og det var klokt for 40 år siden Vet ikke i dag, men morsomt å vite hva andre mener. 1
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #3 Skrevet 3. april 2018 IT og Ledelse er veldig hot for tiden. Tror det vil nesten garantere deg jobb, faktisk. Anonymkode: d9972...054 1
eplekarten Skrevet 3. april 2018 Forfatter #4 Skrevet 3. april 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: IT og Ledelse er veldig hot for tiden. Tror det vil nesten garantere deg jobb, faktisk. Anonymkode: d9972...054 TS her. Tror du dette vil gjelde selv om jeg kun tar et årsstudium? Er ikke så gira på en hel bachelorgrad til akkurat nå.
straamann Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 1 time siden, eplekarten skrev: TS her. Tror du dette vil gjelde selv om jeg kun tar et årsstudium? Er ikke så gira på en hel bachelorgrad til akkurat nå. Jeg tror det hadde vært mer verdt med jobberfaring, praktisk ledererfaring eller lignende fremfor et årskurs. Men det forutsetter jo at du har mulighet til å sette deg i en posisjon for å få slike tilbud.
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 3 hours ago, eplekarten said: TS her. Tror du dette vil gjelde selv om jeg kun tar et årsstudium? Er ikke så gira på en hel bachelorgrad til akkurat nå. Ja, nå startet jo UiO et studium, Informatikk: Digital økonomi og ledelse, som er ekstremt populært. Her er studieplanen: http://www.uio.no/studier/program/informatikk-ledelse/oppbygging/ Det ser ut til at studiet er 90-120 studiepoeng Informatikk, og 60-90 studiepoeng Økonomi og Ledelse, alt ettersom hvilket fag du tar. Årsstudium i Informatikk skal nok inkludere de aller viktigste fagene: - Introduksjon / Grunnleggende programmering - Objektorientert programmering - Nettverk - Databaser - Datastrukturer og Algoritmer - Sofrware Engineering / Drift / eller liknende fag. Når jeg snakket med Microsoft, så var de åpne for å intervju folk uten bakgrunn innen informatikk, men de så helst at kandidaten minimum hadde tatt følgende fag på universitet: - Grunnleggende / Viderekommende programmering - Datastrukturer og Algoritmer Anonymkode: d9972...054 1
eplekarten Skrevet 4. april 2018 Forfatter #7 Skrevet 4. april 2018 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, nå startet jo UiO et studium, Informatikk: Digital økonomi og ledelse, som er ekstremt populært. Her er studieplanen: http://www.uio.no/studier/program/informatikk-ledelse/oppbygging/ Det ser ut til at studiet er 90-120 studiepoeng Informatikk, og 60-90 studiepoeng Økonomi og Ledelse, alt ettersom hvilket fag du tar. Årsstudium i Informatikk skal nok inkludere de aller viktigste fagene: - Introduksjon / Grunnleggende programmering - Objektorientert programmering - Nettverk - Databaser - Datastrukturer og Algoritmer - Sofrware Engineering / Drift / eller liknende fag. Når jeg snakket med Microsoft, så var de åpne for å intervju folk uten bakgrunn innen informatikk, men de så helst at kandidaten minimum hadde tatt følgende fag på universitet: - Grunnleggende / Viderekommende programmering - Datastrukturer og Algoritmer Anonymkode: d9972...054 Takk for informativt svar! Dette var interessant :D
eplekarten Skrevet 4. april 2018 Forfatter #8 Skrevet 4. april 2018 På 3.4.2018 den 21.32, straamann skrev: Jeg tror det hadde vært mer verdt med jobberfaring, praktisk ledererfaring eller lignende fremfor et årskurs. Men det forutsetter jo at du har mulighet til å sette deg i en posisjon for å få slike tilbud. Enig med deg! Men - er jo det som er problemet mitt, veldig vanskelig jobbmarked her jeg bor og kan ikke flytte, så da tenkte jeg å jobbe deltid i butikk (som jeg gjør nå) og studere da f.eks. juss eller IT ved siden av - enten på deltid/nett/samlingsbasert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå