Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det virker som om noen har et kall om å dømme og frelse folk. Det virker helt sykt, nesten som en besettelse de har. Er det slik kristne oppfattes? Er dette nytt eller har det alltid vært slik?

Hvordan er det med dere som har vært tidligere kristne og bodd i bibelbelte, opplevde dere kristne som besatte?

Endret av omarel
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan føler du deg som muslim når du leser hva dine brødre i troen holder på med i england:

http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2016/august/easy-meat-britains-muslim-rape-gang-cover-up

Jeg trodde dere muslimer mente dere var så mye bedre enn oss ikke-troende siden dere ifølge dere selv har denne loven deres ifra allah?

Er det derfor du ikke tåler det blir satt lys på hva islam egentlig er, og hva muslimer gjør? Regner med du kaller deg "moderat muslim", og det er merkelig hvor stille det er ifra "moderate muslimer" når det settes lys på dette her. Hvis vi hører noe fra dere, klager dere på at det blir omtalt og gjort noe med.

Hva forteller det oss om "moderat islam"?

• Liker 1
Skrevet (endret)
21 minutter siden, den1m skrev:

Hvordan føler du deg som muslim når du leser hva dine brødre i troen holder på med i england:

http://www1.cbn.com/cbnnews/world/2016/august/easy-meat-britains-muslim-rape-gang-cover-up

Jeg trodde dere muslimer mente dere var så mye bedre enn oss ikke-troende siden dere ifølge dere selv har denne loven deres ifra allah?

Er det derfor du ikke tåler det blir satt lys på hva islam egentlig er, og hva muslimer gjør? Regner med du kaller deg "moderat muslim", og det er merkelig hvor stille det er ifra "moderate muslimer" når det settes lys på dette her. Hvis vi hører noe fra dere, klager dere på at det blir omtalt og gjort noe med.

Hva forteller det oss om "moderat islam"?

Det samme som du føler for Anders B. Breivik. 

Endret av omarel
  • Liker 3
Skrevet

Jaha.. så du mener breivik, hitler og stalin var kristne?

vel, kristne går ivertfall ikke rundt og skryter av at vi er bedre enn andre, vi har fred med Gud pga Jesus og det han gjorde, ikke pga det vi gjør, og akkuratt derfor er visst vi kristne så mye dårligere enn dere muslimer ifølge dere selv, fleskespisende barbarer som vi er.

Det er dere muslimer som er handlingens menn som "menn av loven", og det burde jo vise seg i mønsterliv til etterfølgelse for andre, ikke etnisk rensing og massevoldtekter av en hel generasjon med engelske småjenter. Hvis vi da ikke har missforstått islam helt, og forestilt oss at islam var en religion som sto for gode og edle verdier, istedet for dyrisk barbari, sånn som det kan se ut som for ikketroende.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke oppvokst i en troende familie :P men siden Norge er et kristent land, så hadde vi jo kristendommen som fag på skolen. Husker jeg syntes det var forferdelig kjedelig! Og jeg ble veldig tung av de filmene vi måtte se, alt vi måtte lese om det, også i konfirmasjonsperioden.
Den eldre generasjonen var jo litt mer streng...bestemor sa at det var skam å ikke kunne de versene (som jeg ikke husker navnet på ) :P 
Min bror er i konfirmasjonsalderen nå, og de holder jo på med det vi holdt på med den tiden. Han direkte gruer seg til hvert møte, pga kjedsomheten og at det virker helt fjernt. 
Vi var også på konfirmasjonsturer, når vi sat på bussen hadde vi jo med filmer vi kunne se på i bussen. men vi måtte slå av skrekkfilmer og alt slik når hun kristne følgeren var med oss -_- 

Anonymkode: ab913...906

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, den1m skrev:

vel, kristne går ivertfall ikke rundt og skryter av at vi er bedre enn andre, vi har fred med Gud pga Jesus og det han gjorde, ikke pga det vi gjør, og akkuratt derfor er visst vi kristne så mye dårligere enn dere muslimer ifølge dere selv, fleskespisende barbarer som vi er.

Det er dere muslimer som er handlingens menn som "menn av loven", og det burde jo vise seg i mønsterliv til etterfølgelse for andre, ikke etnisk rensing og massevoldtekter av en hel generasjon med engelske småjenter. Hvis vi da ikke har missforstått islam helt, og forestilt oss at islam var en religion som sto for gode og edle verdier, istedet for dyrisk barbari, sånn som det kan se ut som for ikketroende.

Kristne kan jo gå rundt og mene de er bedre de? Jeg kjenner flere nordmenn som kaller alle muslimer og til og med folk fra fattige land for "søppelfolk". Det er som om de som jobber for deg på feriestedene er dine slaver fordi du er norsk.

Jeg kjenner ingen muslimer som er slik du beskriver. Breivik er ekstriminst, det samme er de muslimene du referer til.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kristne kan jo gå rundt og mene de er bedre de? Jeg kjenner flere nordmenn som kaller alle muslimer og til og med folk fra fattige land for "søppelfolk". Det er som om de som jobber for deg på feriestedene er dine slaver fordi du er norsk.

Jeg kjenner ingen muslimer som er slik du beskriver. Breivik er ekstriminst, det samme er de muslimene du referer til.

Noen kristne gjør sikkert det, men det var ikke det Jesus sa at kristne var, og ikke det jeg sier jeg er. Vår forsoning med Gud er ufortjent.

Dere muslimer mener jo at dere skal gjøre dere fortjent til å komme til himmelen, og at islam er overlegen kristendom akkuratt pga det synet jeg har på troa. Da er det jo rart at de værste sexovergriperne england har er muslimer, som ifølge artikkelen er ikke mindre enn 170 ganger mer sannsynlig som sexovergriper enn en hvit kristen (eller ateistisk) engelskmann.

• Liker 1
Skrevet
43 minutter siden, den1m skrev:

De er like kristne som deg. De er dine trosfeller. Forskjellen er jeg er ikke ute å henge folk basert på deres religion, det gjør du!

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 minutter siden, omarel skrev:

De er like kristne som deg. De er dine trosfeller. Forskjellen er jeg er ikke ute å henge folk basert på deres religion, det gjør du!

jepp, og det er fordi dere tror gjerningene deres skal få dere inn i himmelen og tror på en løgn.

føler du selv at du fortjener noe annet enn helvete når du dekker over for gjengvoldtekter og folkemord? for problemet her er jo tydeligvis ikke at det skjer (i allah's navn), men at vi snakker om det.

Endret av den1m
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvordan du som muslim kan rette den fingeren mot kristne.
Personlig har jeg ingenting i mot hverken kristne eller muslimer, men det er jo veldig lett å se at det er mer vanlig for muslimer å være besatt. Til og med i den grad at de dreper hundrevis av personer for å overbevise verden.

Jeg bor rett ved en moske og her står de med brosjyrer utenfor å deler ut til forbipasserende hver uke. Ofte spytter de på meg fordi jeg er hvit jente, så der har man kroneksempelet på dømming.
En gang i året får jeg reklame fra jehovas vitner i posten (kristne, men tilhører ikke den vanlige kirken) og det er det eneste jeg merker besettelse av kristne.

Anonymkode: 635fc...535

• Liker 5
Skrevet

Riktig, bortsett ifra at jehovas vitner ikke er kristne men en særegen sekt med noen helt merkelige ting de ikke har ifra bibelen, akkuratt som mormonere og i og for seg og muslimer..

• Liker 1
Gjest Newroz
Skrevet (endret)
2 timer siden, omarel skrev:

Det virker som om noen har et kall om å dømme og frelse folk. Det virker helt sykt, nesten som en besettelse de har. Er det slik kristne oppfattes? Er dette nytt eller har det alltid vært slik?

Hvordan er det med dere som har vært tidligere kristne og bodd i bibelbelte, opplevde dere kristne som besatte?

Jeg opplever ikke kristne generelt som besatt :P Men det er klart at hvis noen hele tiden går mot din religion og mener at denne er feil osv, så vil så klart den andre virke urimelig pågående - den andre parten mangler respekt enkelt og greit. 

Når det er sagt skal kristne ut å misjonere, bare se på alle landene som har vært utsatt for misjonering fra kristne. Er nok en del som syns at det var vel påtrengende - også i Norge. Det skjedde ikke fredelig her heller. 

Jeg personlig syns det er slitsomt om man skal dra inn Gud i en hver samtale, og særlig ovenfor de som ikke tror eller de som har en annen tro. Det må være lov å ha en annen tro, og tro på noe annet uten at det skal bli et tema eller at man skal bruke en hver anledning til å misjonere. 

Endret av Newroz
Skrevet (endret)

Nå er kristendom og islam det stikk motsatte. Kristne tror vi er frelst og kommer til himmelen PÅ TROSS av det vi gjør, ikke fordi vi er så forferdelig flinke.

Muslimer har ikke noen garanti for at de kommer til himmelen, men avhenger av arbeid, hvor det gode veies opp mot det onde.

Det jeg synes er ganske merkelig da, er hvordan muslimer kommer til norge, fra sine krigsherjede land, får alt de peker på, statlig hjelp til å bygge moskeer og ser på oss nordmenn som gir de alt dette her som barbarer. Hadde jeg dratt til et muslimsk land og begynt å preke kristendom, hadde jeg risikert å bli lynsjet.

Og mens kirkens bymisjon er ute og hjelper fattige og narkomane, så er muslimer som tror gode gjerninger skal gjøre dem fortjent til paradis ute og gjengvoldtar småjenter.

Hvis dere muslimer er ærlige med dere selv, er det ikke noe som skurrer her?

Endret av den1m
  • Liker 1
Skrevet

"Besatte" kristne er som regel besatt av andre ting enn kristendom. På åttitallet var mange kristne mer eller mindre besatt av rolelspill og "satanrock". Enkelte er besatt av andres seksualitet, landets lovverk eller islam. Det er ytterst sjelden jeg møter kristne som er besatt av Kristus.

Skrevet
58 minutter siden, den1m skrev:

Riktig, bortsett ifra at jehovas vitner ikke er kristne men en særegen sekt med noen helt merkelige ting de ikke har ifra bibelen, akkuratt som mormonere og i og for seg og muslimer..

Så vidt meg bekjent baserer Jehovas vitner sitt livssyn seg på tolkninger av en bestemt bibeloversettelse, uten å legge til nyere tekster med en ytterligere profet slik mormonerne og muslimene gjør. Med mindre Jehovas vitner har hellige tekster utover bibelen, må de betraktes som kristne.

Skrevet
1 minutt siden, Klossmajor skrev:

Så vidt meg bekjent baserer Jehovas vitner sitt livssyn seg på tolkninger av en bestemt bibeloversettelse, uten å legge til nyere tekster med en ytterligere profet slik mormonerne og muslimene gjør. Med mindre Jehovas vitner har hellige tekster utover bibelen, må de betraktes som kristne.

De balanserer isåfall på en knivegg og det er ikke oss til å dømme, men de tolker skriftene igjennom sitt eget skrift og har en "egen bibel" de nå bruker (new world translation). Det er absolutt IKKE noen jeg hadde anbefalt folk å gått til. Eksisterte ingen andre kirker, hadde jeg likevel ikke oppsøkt Jehovas vitner. De har og mange doktriner som ikke er bibelske.

Skrevet
2 timer siden, omarel skrev:

Anders Behring Breivik, Adolf Hitler og Josef Stalin har til felles en manglende kristentro. De er ikke religiøse trosfeller i det hele tatt.

• Liker 1
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Klossmajor skrev:

Anders Behring Breivik, Adolf Hitler og Josef Stalin har til felles en manglende kristentro. De er ikke religiøse trosfeller i det hele tatt.

helt riktig, men det er egentlig irrelevant ... VI tror vi er frelst pga Guds ufortjente kjærlighet, muslimer mener de vil bli dømt pga hva de gjør, også oppfører de seg som jeg har vist i flere innlegg her. Og de kaller kristne barbarer, fordi vi ikke "følger loven". 

Endret av den1m
Skrevet
2 minutter siden, Klossmajor skrev:

Ikke i følge dem selv. 

Poenget er at om man er voldelig og kriminell mm så har man uansett en tro eller ikke. Verken du eller jeg kan dømme deres tro. Det er Gud. 

Skrevet
2 minutter siden, omarel skrev:

Ikke i følge dem selv. 

Poenget er at om man er voldelig og kriminell mm så har man uansett en tro eller ikke. Verken du eller jeg kan dømme deres tro. Det er Gud. 

https://www.vl.no/nyhet/breivik-jeg-er-ikke-kristen-1.465538?paywall=true

så kan du gå på youtube og søke på dokumentarfilmen "the occult history of the third reich" om Hitler og nazistene. Helt tilslutt så kan du avrunde det hele med en kopp med forfølgelse av kristne i kommunistregimet til Josef Stalin.

Å være hvit er ikke det samme som å være kristen, men mange muslimer har fått det for seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...