AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Føler hodet surrer mye om dagen pga dårlig med mat. Så trenger tips, dette er noe jeg har lyst til å endre på, ikke bare for nå men alltid. Så kom med tips til sunne måltider. Hva jeg allerede har: Kalkunpålegg, kylling, fisk, knekkebrød, grovbrød, granola, gresk yoghurt, grønnsaker, havregryn (som smaker æsj, tips til å sette mer smak i den?), frukt, bær, smoothie Anonymkode: 46eb8...fea
Pringle Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Hva er feil med tipsene som nettet allerede kneler under?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Spis ren og fersk (ikke-bearbeidet) mat og pøs på med grønnsaker. Utover det spiser du det du liker. Ikke tving i deg havregryn om du ikke liker det, velg fersk mat som smaker godt, og som sagt nok frukt og grønt. Anonymkode: a0664...e93
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 Spis masse grønnsaker i tillegg til rene råvarer. Grønnsaker er kalorifattig, inneholder mye vitaminer og mineraler og gir god energi. Lag juicer eller smoothie med mye grønt i. Skal man ned i vekt tenker jeg det er lurt å ha nok energi gjennom dagen, slik at man ikke ender opp i sofaen med noe lettvint. Anonymkode: f7a52...6c1
BlendaSensitive Skrevet 3. april 2018 #5 Skrevet 3. april 2018 Tenk protein med fett og karbohydrater, ikke karbohydrater med protein. Om du forstår. Masse grønnsaker som fyll, en frukt eller to om dagen, sammen proteinkilde er et godt utgangspunkt.
Rosatoast Skrevet 3. april 2018 #6 Skrevet 3. april 2018 (endret) Fisk, fiskepålegg, sjømat, avokado, brokkoli, blomkål, asparges, søtpotet, spinat, salat, squash, hjemmelagde supper, kylling/kalkun, naturell kremost (med laks og avokado mm), annen feit ost (gauda f.eks), cottage cheese, chia frø (fantastiske oppskrifter på nettet for hjemmelaget bringebærsyltetøy med chia frø, anbefales), hjemmelaget knekkebrød, lav kalori havrebarer, egg, chili, hvitløk, alle slags urter, protein rundstykker du lager selv. Du kan også kjøpe Acia pulver på helsekosten og lage mange gode smoothier av den, det er helt himmelsk, og mettende pga de mange fettsyrene som er i de bærene Mulighetene er mange hvis du tør å utforske og være kreativ på kjøkkenet søk opp på nettet så finner du mye spennende. Endret 3. april 2018 av Rosatoast 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 På 2.4.2018 den 19.53, AnonymBruker skrev: Føler hodet surrer mye om dagen pga dårlig med mat. Så trenger tips, dette er noe jeg har lyst til å endre på, ikke bare for nå men alltid. Så kom med tips til sunne måltider. Hva jeg allerede har: Kalkunpålegg, kylling, fisk, knekkebrød, grovbrød, granola, gresk yoghurt, grønnsaker, havregryn (som smaker æsj, tips til å sette mer smak i den?), frukt, bær, smoothie Anonymkode: 46eb8...fea Ville lagt pasta til som tilbehør til middager og lignende. Sunt og godt er det:-) Anonymkode: 1ec17...e4a
Gjest Ukjenten Skrevet 7. april 2018 #8 Skrevet 7. april 2018 På 4.4.2018 den 15.08, AnonymBruker skrev: Ville lagt pasta til som tilbehør til middager og lignende. Sunt og godt er det:-) Anonymkode: 1ec17...e4a Pasta har raske karbohydrater med mye kalorier, og er ikke veldig mettende. Mye bedre å pøse på med grønnsaker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå