AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 noen som har noen gode råd? Anonymkode: 79f8e...c95
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Kom deg i arbeid! Anonymkode: 7c358...32b 11
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Bruk heller tiden på å få deg en jobb? Det er vel en grunn til at staten ikke mener at du er så syk at du ikke er arbeidsudyktig. Anonymkode: a2d2c...e07 4
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kom deg i arbeid! Anonymkode: 7c358...32b Det er en grunn til at man søker uføretrygd. Ikke bare å ta seg sammen og komme i arbeid om man faktisk er syk
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #5 Skrevet 2. april 2018 Kontakt en advokat. Klagen skal inneholde det du klager på og være postlagt inne klagefristens grenser. Anonymkode: c5134...cda 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #7 Skrevet 2. april 2018 Akkurat nå, Jegskulleønskeat skrev: Det er en grunn til at man søker uføretrygd. Ikke bare å ta seg sammen og komme i arbeid om man faktisk er syk Er en grunn til at man får avslag og.. Anonymkode: 7c358...32b 8
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #8 Skrevet 2. april 2018 Snakk med fastlegen din og hør hva grunnen er. Anonymkode: f6833...831
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 2. april 2018 #9 Skrevet 2. april 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er en grunn til at man får avslag og.. Anonymkode: 7c358...32b Ikke nødvendigvis. Jeg fikk avslag to ganger på DPS, og da jeg kom inn fikk jeg en ny diagnose og har gått ca. 1 år der
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #10 Skrevet 2. april 2018 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kom deg i arbeid! Anonymkode: 7c358...32b 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bruk heller tiden på å få deg en jobb? Det er vel en grunn til at staten ikke mener at du er så syk at du ikke er arbeidsudyktig. Anonymkode: a2d2c...e07 Dere er jo helt på bærtur. Det er jo faktisk mulig ts fikk avslag pga feil i søknad, feil i søkeprosessen eller lignende. Eller hun må søke på noe annet. En venninne av meg havnet i rullestol. En behandler ba henne søke ufør, hun fikk avslag. Mener du virkelig at hun skulle begynt i jobb? Idiotisk. Anonymkode: e50f7...906 5
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #11 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: Dere er jo helt på bærtur. Det er jo faktisk mulig ts fikk avslag pga feil i søknad, feil i søkeprosessen eller lignende. Eller hun må søke på noe annet. En venninne av meg havnet i rullestol. En behandler ba henne søke ufør, hun fikk avslag. Mener du virkelig at hun skulle begynt i jobb? Idiotisk. Anonymkode: e50f7...906 Ja, om hun var frisk i hodet er det vel ingen grunn til at hun ikke kunne gjort feks kontorarbeid? Anonymkode: 20abe...f76 22
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #12 Skrevet 2. april 2018 Hvis du leser gjennom hele brevet du mottok så står det tydelig hvordan du klager. Anonymkode: c8f63...cc9 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #13 Skrevet 2. april 2018 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, om hun var frisk i hodet er det vel ingen grunn til at hun ikke kunne gjort feks kontorarbeid? Anonymkode: 20abe...f76 Tok henne ca 6 år å trene opp følelse i armene og lære å skrive, snakke og spise selv. Hun har hovedsakelig vært innlagt på institusjon og rehabilitering etter ulykken for 8 år siden. Selvfølgelig kan hun ikke jobbe. Anonymkode: e50f7...906 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #14 Skrevet 2. april 2018 Just now, AnonymBruker said: Tok henne ca 6 år å trene opp følelse i armene og lære å skrive, snakke og spise selv. Hun har hovedsakelig vært innlagt på institusjon og rehabilitering etter ulykken for 8 år siden. Selvfølgelig kan hun ikke jobbe. Anonymkode: e50f7...906 Selvfølgelig burde jeg jo bare gjettet det av meg selv, eller hva Anonymkode: 20abe...f76 17
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #15 Skrevet 2. april 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig burde jeg jo bare gjettet det av meg selv, eller hva Anonymkode: 20abe...f76 Nei, det kunne du ikke. Men hva med å stole på min første påstand om at hun ikke kunne jobbe. Hvor poenger mitt var at vi ikke vet noe om ts sin sak, og derfor ikke aner om hun kan jobbe eller ikke. Det blir nemlig for teit å si slikt. Om ts har søkt ufør så er jo mulighet stor fir at hun ikke kan eller ikke bør jobbe. Anonymkode: e50f7...906 9
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #16 Skrevet 2. april 2018 1 hour ago, AnonymBruker said: Nei, det kunne du ikke. Men hva med å stole på min første påstand om at hun ikke kunne jobbe. Hvor poenger mitt var at vi ikke vet noe om ts sin sak, og derfor ikke aner om hun kan jobbe eller ikke. Det blir nemlig for teit å si slikt. Om ts har søkt ufør så er jo mulighet stor fir at hun ikke kan eller ikke bør jobbe. Anonymkode: e50f7...906 Var inne på en bedrift som driver med bearbeiding av trevirke, kom i snakk med en kar i 40 årene som jobbet der, tiden gikk og praten gikk, etter en stund så sa jeg at jeg gikk for å ta meg en kaffe, og spurte da om han ville bli med. Han sa at han ikke kunne gå og ta seg en kaffe, men han kunne rulle dit sammen med meg, viste seg det at han sitter i rullestol, slikt synes jeg er beundringsverdig. Anonymkode: a80ee...da4 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #17 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja, om hun var frisk i hodet er det vel ingen grunn til at hun ikke kunne gjort feks kontorarbeid? Anonymkode: 20abe...f76 Ja, for det florerer jo av slike jobber! Du får dem omtrent kaster etter deg hvor enn du går!! Og Seff velger alle arb.givere å gi jobben til rullestolbrukeren framfor alke de funksjonsfriske søkerne! Vi lever jo tross alt i en perfekt verden! Anonymkode: 4f975...70a 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #18 Skrevet 2. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er en grunn til at man får avslag og.. Anonymkode: 7c358...32b Det er ikke alltid at den grunnen henger på greip. En slektning slet med store hjerteproblemer, men fikk avslag to ganger. Den siste gangen sto h*n i transplantasjonskø og kunne knapt gå over gulvet. Men på NAV visste de bedre enn hjertelagene på Riksen.... H*n fikk nytt hjerte og ble mye bedre, DA ble søknaden godkjent.... Anonymkode: 3c22e...18a 7
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #19 Skrevet 2. april 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere er jo helt på bærtur. Det er jo faktisk mulig ts fikk avslag pga feil i søknad, feil i søkeprosessen eller lignende. Eller hun må søke på noe annet. En venninne av meg havnet i rullestol. En behandler ba henne søke ufør, hun fikk avslag. Mener du virkelig at hun skulle begynt i jobb? Idiotisk. Anonymkode: e50f7...906 Jeg finne rikke linken, men Danielsen videreg. Skole i Bergen har en gymlærer som sitter i rullestol. Erik Rasmussen, tidligere storspiller i bordtennis, jobber som jurist på Nav til tross for at han er lam fra nakken og ned og dermed rullestolbruker. Å være rullestolbruker betyr ikke at man automatisk er ufør. Men det er ikke dette vi diskuterer her. Ts må angripe det som er feil i vedtaksbrevet om noe er feil da. Anonymkode: c5134...cda 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #20 Skrevet 2. april 2018 Klagen trenger ikke å inneholde noe mer enn at du sier hva du ønsker å klage på. Du trenger ikke engang begrunne klagen, men en begrunnelse vil gjøre det lettere å behandle klagen din selvsagt. Så må du få postklagt klagen innen klagefristen (3 uker etter at du fikk vedtaket). Anonymkode: c05af...e9e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå