Gå til innhold

Dere som bruker IPL til hårfjerning blir det mer og mer permanent jo lenger man gjør det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
I fjor sommer begynte jeg med hjemme-IPL-laser for hårfjerning, og det er jo sånn i instruksjonene at man skal gjøre det med en viss hyppighet de første månedene, så kan man gjøre det sjeldnere og sjeldnere siden det sinker hårveksten.

Men hvor sjeldent trenger dere som har brukt IPL en stund å barbere dere?
Jeg merket nemlig etter et halvt års bruk i sommer månedene at jeg gikk hele vinteren uten barbering og fikk ikke på langt nær samme hårvekst som før jeg begynte med IPL. Altså det kom jo hår, og moderat mengde, men kanskje 30% færre hår ca.

Nå vurderer jeg å starte med IPL igjen , men lurer på om jeg gjør dette jevnlig i flere år, om hårene kanskje permanent vil gro sakte ut igjen, eller vil de etter en periode uten behandling begynne å gro igjen som vanlig?

Anonymkode: 8da7d...23a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det var litt krøkkete forklart: Nå har jeg gått i 7 mnd helt uten å bruke IPL maskinen, og hårveksten er fortsatt redusert med kanskje 30%. Så spørsmålet er om virkningen blir mer og mer permanent om man bruker IPL i lengre perioder, og slutter igjen? Eller må man egentlig vedlikeholde jevnlig hele tiden?

AnonymBruker
Skrevet

Selv synes jeg resultatene fra sånn gjør-det-selv-IPL har vært å dårlige at jeg sterkt vurderer å få utført skikkelig laser hårfjerning på klinikk. 

Anonymkode: d0cd6...479

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har drevet med det i flere år jevnlig. Ikke minsket hårvekst, men fargen har forandret seg til grå.

Anonymkode: e7ebc...0f0

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har drevet med det i flere år jevnlig. Ikke minsket hårvekst, men fargen har forandret seg til grå.

Anonymkode: e7ebc...0f0

Men det ville de kanskje gjort uansett?

Anonymkode: 865fa...fb9

• Liker 2
Skrevet

Dere som bruker slike maskiner, hvilke er det dere bruker?

Greit å få en oversikt over hvilke som fungerer eller ei.

AnonymBruker
Skrevet
På 2.4.2018 den 21.05, AnonymBruker skrev:

Selv synes jeg resultatene fra sånn gjør-det-selv-IPL har vært å dårlige at jeg sterkt vurderer å få utført skikkelig laser hårfjerning på klinikk. 

Anonymkode: d0cd6...479

Åja, har du gjort det etter planen de første månedene? Jeg var veldig flink på å gjøre det etter instruksjonen og kalenderen annenhver uke de første 12 ukene, så trappet ned.  Og er veldig fornøyd i hvertfall. Det vokser jo hår, men helt tydelig veldig mye saktere, og færre hår.

Lurer bare på om virkningen av saktere hårvekst og færre hår vil bli større, jo lenger man bruker IPL, for det reklameres jo med at er permanent hårfjerning. Men om de legger permanent i noen uker, eller måneder eller livet ut her vet jeg ikke!

AnonymBruker
Skrevet
På 2.4.2018 den 21.39, Forundret.. skrev:

Dere som bruker slike maskiner, hvilke er det dere bruker?

Greit å få en oversikt over hvilke som fungerer eller ei.

Jeg bruker Philips Lumea.

Ser det dukker opp mange varianter når jeg søker, men det er den som ser slik ut (bilde under) jeg bruker.
Veldig "handy" i hånda og man holder bare knappen inne når man sakte stryker over leggene/armene.
For litt mer tricky steder som barten og bikinilinjen slipper jeg opp knappen for hvert blink mens jeg flytter til neste område.

Philips® Lumea Comfort IPL Hair Removal System  
image.png.042139313b8ab90e315258ef91e0537f.png

Jeg skvatt skikkelig til første gang det blinka, for hadde aldri vært borti sånn maskin før! Men man blir vant til det, og det er ikke vondt på noe måte. Stilles inn med 5 forskjellige styrker :)

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Lurer jeg også på!

Anonymkode: f6242...23c

AnonymBruker
Skrevet

Det gjør bare at hårfolikkelen "sovner", så den fjerner ikke håret permanent. Om du slutter å bruke maskinen vil håret vokse som normalt. Anbefaler å fjerne håret med laser hos profesjonelle om du vil ha det borte permanent.

Anonymkode: 127c1...193

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke merket at det blir mer permanent. 

Men er veldig godt fornøyd. Tar over alt med IPL en gang i måneden. Og epilerer over alt en gang i uka. Er da så godt som hårfri hele tiden. 

De hårene IPL ikke holder unna (ca 30%) forsvinner raskt og smertefritt når jeg epilerer, sikkert fordi hårsekken er svekket. 

Anonymkode: fcb1f...c4a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det gjør bare at hårfolikkelen "sovner", så den fjerner ikke håret permanent. Om du slutter å bruke maskinen vil håret vokse som normalt. Anbefaler å fjerne håret med laser hos profesjonelle om du vil ha det borte permanent.

Anonymkode: 127c1...193

Jeg har tatt profesjonell laser på leggene  Tok 8 ganger og ble kanskje 80% hårfri da. Men nå 4år etter så er jeg like hårete igjen og hårene mine var kølsvarte !

Anonymkode: f6242...23c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...