Million Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Skulle tappe i badekaret nå nettopp, og bøyde meg frem for å sette proppen i badekaret. Da ser jeg noe som først ser ut som et lite rusk som ligger på bunnen av karet. Men det var bittesmå bevegelser i det. Det var akkurat på størrelse og form som et sesamfrø, men mørkebrunt eller svart av farge. Spiss i ene enden og avrundet/rund i andre enden. Får litt hetta ved tanken på å ha insekter i hus, og lurte veldig på hva slags insekt det var, er det noe skadedyr? Men så kom jeg på at det er et vindu rett over badekaret, som sto oppe noen timer dagen før, etter at sønnen min hadde dusjet. Rett utenfor vinduet (vi bor i tredje etg) står det noen svære furuer som svaier med grenene i vinden. Grenene er rett utenfor. NOE kan ha blåst inn derfra gjennom det åpne vinduet....?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Etter plassering og form er det enten skjeggekre eller sølvkre. God fornøyelse med å få dem ut. Det er barn du har funnet og "mortrollene" ligger nok på lur. Anonymkode: 2cf9f...6e5
Million Skrevet 2. april 2018 Forfatter #3 Skrevet 2. april 2018 Nei, det vet jeg 100% sikkert at det ikke var. Som sagt var det form og størrelse som et sesamfrø, og lignet overhodet ikke på hverken skjegg- eller sølvkre. De har jeg sett mange ganger før i andre boliger jeg har bodd i opp gjennom årene. Lignet ikke dette i det hele tatt. Den jeg fant i dag virket hard, og hadde skall, tror jeg. Litt liten så jeg kunne ikke se detaljer så godt, den var jo også svart.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, Million skrev: Nei, det vet jeg 100% sikkert at det ikke var. Som sagt var det form og størrelse som et sesamfrø, og lignet overhodet ikke på hverken skjegg- eller sølvkre. De har jeg sett mange ganger før i andre boliger jeg har bodd i opp gjennom årene. Lignet ikke dette i det hele tatt. Den jeg fant i dag virket hard, og hadde skall, tror jeg. Litt liten så jeg kunne ikke se detaljer så godt, den var jo også svart. Hva med å google deg frem til anticimex sitt skadedyrkart fremfor å leke gjetteleken på forumet? Sølvkre og skjeggekre i nyklekket utgave samsvarer med din beskrivelse. Takk for meg i denne tråden. Anonymkode: 2cf9f...6e5
Million Skrevet 2. april 2018 Forfatter #5 Skrevet 2. april 2018 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva med å google deg frem til anticimex sitt skadedyrkart fremfor å leke gjetteleken på forumet? Sølvkre og skjeggekre i nyklekket utgave samsvarer med din beskrivelse. Takk for meg i denne tråden. Anonymkode: 2cf9f...6e5 Anticimex skriver om f.eks. Sølvkre: " Ungene ser ut som små utgaver av de voksne individene. " Som beskrevet ovenfor, lignet ikke dette krypet noe som helst på hverken sølvkre eller skjeggkre, og den hadde ingen følehorn eller "antenner" heller. Men takk for tipset om skadedyrkartet, ser igjennom det nå. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå