Gå til innhold

Jente som aldri finner den rette. Hjelp

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg er ei jente på 24 år og har det meste på stell. Likevel finner jeg aldri en kjæreste. Jeg har både aktivt og ikke aktivt sett etter en kjæreste i 4 år nå. Jeg har funnet flere flotte unge menn/gutter, og vært på mange dater, men etter noen måneder så blir guttene/mennene stille og trekker seg tilbake og jeg sitter da igjen som et spørsmålstegn.. Har prøvd å analysere hva som kan ha gått galt, haha, har jeg gjort eller sagt noe galt tenker jeg, men jeg finner ingen spesifikke feil.. Jeg har prøvd både nettdating, tinder, kristne-grupper, venner av venner, byen, jobben, skolen, og noen ganger har jeg blitt kjent med noen naturlig uten at jeg har hatt "øynene åpne for det" og så har vi begynt å flørte og ting har utviklet seg, men så stopper det plutselig opp, eller fører til svært korte forhold. 

Om meg:  

Personlighet: Hyggelig, snill, empatisk, utadvendt, romantisk, tålmodig, ærlig, sosial med på det meste, sporty og spontan. Bare for å nevne noe. 

Utseened: Attraktiv fra topp til tå. Vil si 9/10. Har ingen problem med å få meg date og har alltid hørt fra både venner, familie og det motsatte kjønn at jeg er vakker. Fint ansikt og bra kropp. 

Annet: Trener 5 dager i uka. God økonomi. Alltid vært skoleflink. Kristen.  Eventyrlysten og reiseglad. 

I dating-verden: Jeg setter personlighet over utseened og går ikke etter de "kjekkeste mennene" som alle vil ha. Jeg ser som oftest etter dem som er rundt 5-6-7 av /10 utseenedmessig. Jeg går også etter dem som virker ordentlige, snille og gjerne morsomme. Jeg har datet både utadvendte og rolige/sjenerte menn (dog pleier jeg å ha best kjemi med de som er utadvendt), det er viktig for meg at de har samme verdier som meg og som ikke driver på med flere jenter samtidig. Jeg er glad i å trene mye og vil gjerne ha en partner som deler denne interessen med meg. Jeg er tålmodig, jeg maser ikke, jeg er ikke desperat, jeg klarer å finne en fin balanse. Jeg spiller ingen "spill", jeg er meg selv. Om jeg liker en fyr så viser jeg han det og jeg tar kontakt. 

Sex: Gjør det som føles naturlig og når jeg er trygg på han. Noen ganger på 1. date, andre ganger på 4. date og noen ganger mye senere og noen ganger kommer vi ikke så langt. Jeg ligger ikke med hvem som helst, kun dem jeg kan tenke meg noe mer med og jeg dater kun en og en om gangen. 

Jeg har veldig mye kjærlighet å gi, er kosete og varm. Har dere noen tips til meg? Noen som har opplevd noe lignende? Hvor kan jeg finne den rette? 

(Ps. Før noen dømmer.. Det jeg mener med at jeg er kristen er at jeg tror på Gud, går i kirken, leser bibelen og prøver så godt jeg kan å følge Jesus og ha en kristen livsstil. Jeg vil ha en kjæreste som tror på det samme som meg, da dette ikke bare er en tro, men en livsstil, jeg prøver å leve til hver dag. Jeg er klar over at jeg synder ved å ha sex før ekteskapet, eller drikke alkohol, men det er umulig å leve uten å synde og ellers prøver jeg å gjøre mitt beste og være et godt medmenneske). 

Anonymkode: d13f6...e49

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det mest naturlige for deg vil vel være innenfor det kristne miljøet?

Anonymkode: 40021...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du litt høye tanker om deg selv?

Anonymkode: 21e72...e8c

• Liker 9
Skrevet

Ut i fra hva du skriver og hva jeg har lest ellers, så kanskje de du dater er litt for barnslige, eller at du er litt for etableringsklar? Det kan vel da evt løses ved å date litt oppover i alder, eller ta tiden til hjelp og ikke være så seriøs, ennå? Kanskje også være litt mer forsiktig hvis du selv ikke er så glad i det mindre forpliktende, slik at beilerene skjønner at du er dønn seriøs (og de useriøse hopper videre til neste blomst)? Bare noen tanker i hvertfall.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det mest naturlige for deg vil vel være innenfor det kristne miljøet?

Anonymkode: 40021...fdc

Ja, er faktisk medlem i en menighet, problemet der er at guttene er mye yngre enn meg, typ: 18 år.. Og dem er ikke klar for forhold og er veldig umodne.. 

Jeg har også testet ut to menigheter i byen: Den ene var det bare jenter i.. Og jeg måtte slutte siden jeg flyttet.

Den andre følte jeg meg ikke helt "velkommen" i. Dem var imøtekommende, men ekstreme på alt mulig, og følte ikke jeg "kom inn på dem", ble ikke ordentlige venner.. Det virket heller ikke ut som om guttene der brydde seg om noe annet enn Jesus, lovsanger og fellesskapet. :ac::edie::P

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo veldig ung, og det er gutter på din alder også. Få gutter i din alder er klar for å slå seg til ro, derfor trekker de seg vekk etter noen måneder. 
Du vil nok se det som en god ting når du er 29-30 og både du og guttene er ferdig utviklet og faktisk vet hva dere vil ha, og dermed får mere solide forhold enn om du bare jakter på noen som holder deg ut nå.

Anonymkode: b7362...829

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, er faktisk medlem i en menighet, problemet der er at guttene er mye yngre enn meg, typ: 18 år.. Og dem er ikke klar for forhold og er veldig umodne.. 

Jeg har også testet ut to menigheter i byen: Den ene var det bare jenter i.. Og jeg måtte slutte siden jeg flyttet.

Den andre følte jeg meg ikke helt "velkommen" i. Dem var imøtekommende, men ekstreme på alt mulig, og følte ikke jeg "kom inn på dem", ble ikke ordentlige venner.. Det virket heller ikke ut som om guttene der brydde seg om noe annet enn Jesus, lovsanger og fellesskapet. :ac::edie::P

Kristendate.no da? :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Kreator skrev:

Ut i fra hva du skriver og hva jeg har lest ellers, så kanskje de du dater er litt for barnslige, eller at du er litt for etableringsklar? Det kan vel da evt løses ved å date litt oppover i alder, eller ta tiden til hjelp og ikke være så seriøs, ennå? Kanskje også være litt mer forsiktig hvis du selv ikke er så glad i det mindre forpliktende, slik at beilerene skjønner at du er dønn seriøs (og de useriøse hopper videre til neste blomst)? Bare noen tanker i hvertfall.

Takk for svar :) Ja, du har rett, det har vært grunnen i et av tilfellene. Han ene sa til meg at jeg er en skikkelig bra jente, men at han "ikke var klar for forhold". 

Gjest GiftMann38
Skrevet

Jeg synes du virker som en helt super jente.

Om jeg skal gi noen tips så er det egentlig bare å fortsette som du gjør. Ikke kompromisse på dine verdier, det er mange menn som ønsker en kristen jente med god moral!

Det er ikke lett dette, men før eller siden møter du en mann som du vil ha og som vil ha deg.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, var faktisk medlem der før. Det var dessverre ikke så mange jeg passet med. Men det var noen som falt i smak, men samme problemet skjedde der også, det ble ikke noe seriøst ut av det. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Jeg synes du virker som en helt super jente.

Om jeg skal gi noen tips så er det egentlig bare å fortsette som du gjør. Ikke kompromisse på dine verdier, det er mange menn som ønsker en kristen jente med god moral!

Det er ikke lett dette, men før eller siden møter du en mann som du vil ha og som vil ha deg.

Tusen takk for svar, det var hyggelig å høre :) 

Skrevet

Klarer ikke helt å se at det skal være noe feil her, virker nesten for perfekt. Jeg antar at det er som en skriver over her, at du bare ikke har møtt riktig person som er klar for forhold enda.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det må være at du er personlig kristen. Jeg har ikke noe direkte imot kristendom, men kunne ikke vært sammen med noen som har det som en så stor del av livet, siden jeg selv ikke er spesielt religiøs. Tror nok mange nordmenn føler det slik. Ellers virker du veldig perfekt. Du er kjempeheldig som har et så bra utseende, ikke mange som har det. Så bare du ser mer etter menn med samme livssyn, ordner det seg sikkert. :)

Anonymkode: b6059...851

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du litt høye tanker om deg selv?

Anonymkode: 21e72...e8c

Takk for spørsmålet. Det er ofte slik at folk sikter for høyt, er for kresne og tenker for bra om seg selv og derfor finner de ikke partner, så jeg forstår godt at du spør. Jeg har ikke noe spesielt høye tanker om meg selv. Jeg prøvde bare å gi et bilde av meg selv slik at jeg kan få best mulig tilbakemeldinger :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det trenger å være at du gjør noe galt. Det er ganske menneskelig å lete etter en årsak, men kan hende du rett og slett ikke har møtt en du klaffer skikkelig med ennå? Jeg er ti år eldre enn deg, og har fortsatt ikke møtt en mann som jeg har klaffet så godt med at jeg vil satse. 

Anonymkode: efc28...bea

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror det må være at du er personlig kristen. Jeg har ikke noe direkte imot kristendom, men kunne ikke vært sammen med noen som har det som en så stor del av livet, siden jeg selv ikke er spesielt religiøs. Tror nok mange nordmenn føler det slik. Ellers virker du veldig perfekt. Du er kjempeheldig som har et så bra utseende, ikke mange som har det. Så bare du ser mer etter menn med samme livssyn, ordner det seg sikkert. :)

Anonymkode: b6059...851

Hei, takk :) Ja, jeg er enig med deg. Jeg har prøvd å date "ikke kristne" og helt overfladisk så fungerer det så lenge vi respekterer hverandre, men jeg har funnet ut at i et slikt forhold så vil jeg alltid føle at jeg "mangler noe", rett å slett fordi vi har for ulike syn på de viktigste tingene i livet. Derfor prøver jeg å bare date dem med samme tro som meg. 

Problemet med å date dem med samme syn som meg, er at det er ikke så mange av dem. Jeg har fått inntrykk av at de fleste som er kristne bor i sørlandet og svært mange av dem er allerede gift før dem har fylt 25.. Svært få av dem som er aktuell for meg er å finne på datingsider, derfor prøver jeg å møte dem på andre arenaer, men har så langt ikke lykkes for dem er ikke klar for forhold  :P

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det trenger å være at du gjør noe galt. Det er ganske menneskelig å lete etter en årsak, men kan hende du rett og slett ikke har møtt en du klaffer skikkelig med ennå? Jeg er ti år eldre enn deg, og har fortsatt ikke møtt en mann som jeg har klaffet så godt med at jeg vil satse. 

Anonymkode: efc28...bea

Ja, det kan være derfor, kanskje den rette bare ikke har dukket opp. Men kjipt at det er så vanskelig å finne han, må si han gjemmer seg godt gitt, haha :ler:

AnonymBruker
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skulle AKKURAT til å si det :) Der fins det bra menn, med gode kristne verdier som ikke er bare ute etter å tømme seg. Jeg møtte min luksus drømmemann der. Hold deg unna sukker, tinder og alt det der. De har DÅRLIGE kristne verdier. 

Siden du liker trening, hva med å melde deg på treningsturer? Vet ikke hva du liker men en kompis av meg f.eks var nylig på surf camp på Sri Lanka og han sa det var veldig sosialt.

Anonymkode: 4ae96...771

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skulle AKKURAT til å si det :) Der fins det bra menn, med gode kristne verdier som ikke er bare ute etter å tømme seg. Jeg møtte min luksus drømmemann der. Hold deg unna sukker, tinder og alt det der. De har DÅRLIGE kristne verdier. 

Siden du liker trening, hva med å melde deg på treningsturer? Vet ikke hva du liker men en kompis av meg f.eks var nylig på surf camp på Sri Lanka og han sa det var veldig sosialt.

Anonymkode: 4ae96...771

Oi, så utrolig bra, gratulerer så mye!!  :biggrin:

Var han på treningstur for kristne? 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet med å date dem med samme syn som meg, er at det er ikke så mange av dem. Jeg har fått inntrykk av at de fleste som er kristne bor i sørlandet og svært mange av dem er allerede gift før dem har fylt 25.. Svært få av dem som er aktuell for meg er å finne på datingsider, derfor prøver jeg å møte dem på andre arenaer, men har så langt ikke lykkes for dem er ikke klar for forhold  :P

Dette er mitt inntrykk også etter å ha vært i en menighet med overvekt av yngre mennesker. Mange av de som er "seriøse" i sin tro gifter seg veldig tidlig. Var jo noen single der, men var ikke aktivt ute etter å se etter en partner på det tidspunktet.

Hva med turistforeningen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...