Gå til innhold

Noen som har opplevd at sakkyndig fraråder

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

hovedforhandling?

Hvor nøytral holdt sakkyndig seg i deres sak??

Anonymkode: 94e38...aa6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Den holder med den som er flinkest til å snakke for seg, rett og slett. Kan lure på hvor kyndige disse sakkyndige er. Har inntrykk av at de færreste virkelig ser hvem de har med å gjøre. 

Anonymkode: b1ef9...119

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Den holder med den som er flinkest til å snakke for seg, rett og slett. Kan lure på hvor kyndige disse sakkyndige er. Har inntrykk av at de færreste virkelig ser hvem de har med å gjøre. 

Anonymkode: b1ef9...119

Men de fleste sakkyndige er jo psykologer og slik? De kan vel ikke være så dumme.....

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er helsesøster, og har i alle hovedforhandlinger jeg har vitnet i, opplevd at sakkyndig legger stor vekt på mine meninger om barnet, mor og far.

Anonymkode: dd31d...b3f

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helsesøster, og har i alle hovedforhandlinger jeg har vitnet i, opplevd at sakkyndig legger stor vekt på mine meninger om barnet, mor og far.

Anonymkode: dd31d...b3f

Ingen andre etater er innblandet. Så er mor mot far

AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen sakkyndig oppgir for å fraråde hovedforhandling? de kan være ganske tydelige på hva de mener tidlig i saken. du må vurdere grunnen de oppgir, men det er partene som bestemmer om man kan bli enige eller ikke. Man vil bli utsatt for sterkt press både fra sakkyndig og dommer for å inngå forlik, da er det viktig med en sterk advokat for å kunne stå i mot presset. man må jo vurdere hvorfor man mener som man mener, hva er konsekvensene for barnet og deg selv ved de forskjellige utfallene. de avgjørelsene du tar vil ikke kunne gjøres ugjort uavhengig om man går til hovedforhandling eller inngår forlik. Retten presser ofte på for forlik, spesielt i barnefordelingssaker. 

Anonymkode: a00f0...61e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever i disse dager en sakkyndig som fraråder hovedforhandling, med begrunnelsen at da mister partene kontrollen over utfallet. Vi har allerede hatt et par saksforberedende møter, der jeg er blitt presset til å godta midlertidige avtaler som ikke er til barnas beste (iflg fagpersoner rundt barna), og sakkyndig ser for seg at det er lurt å fortsette i forhandlingssporet i et års tid til. Jeg opplever en sakkyndig som ikke setter seg inn i bakgrunnen for konflikten og syns det er mer behagelig å prøve seg frem, for det skal nok gå til slutt..

Anonymkode: a9bc2...7a5

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg opplever i disse dager en sakkyndig som fraråder hovedforhandling, med begrunnelsen at da mister partene kontrollen over utfallet. Vi har allerede hatt et par saksforberedende møter, der jeg er blitt presset til å godta midlertidige avtaler som ikke er til barnas beste (iflg fagpersoner rundt barna), og sakkyndig ser for seg at det er lurt å fortsette i forhandlingssporet i et års tid til. Jeg opplever en sakkyndig som ikke setter seg inn i bakgrunnen for konflikten og syns det er mer behagelig å prøve seg frem, for det skal nok gå til slutt..

Og på spørsmålet om hvor nøytral sakkyndig oppleves, så er svaret svært lite. Det er snakk om en mann som har rykte på seg for å være veldig farvennlig, og det har han så langt også bevist. Det virker som han aktivt lukker øynene for alle de tingene (og det er mange!) som taler imot økt samvær for far

Skrevet

I vår sak så var det helt bortkastet. Hun satte seg ikke inn i saken eller forsto noe som helst hva det gikk i. 

Vet ikke hva hun snakket med guttungen om men hun hørte ihvertfall ikke på ham. 

Hadde rapporten vært i mykere papir så kunne jeg i det minste tørket meg bak med den... 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...