AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Hvordan kan jeg vite hvem hunderase jeg skal velge når omtrent alle har: energisk, livlig, hengiven, rolig, intelligent, oppmerksom, lydig, trofast, vennlig ol. som rasestandard. Om en hunderase både er energisk og rolig så vet jeg ikke hvordan jeg skal tolke det. Det er klin umulig å velge hunderase jo. Kanskje jeg bare får ta en? Anonymkode: 61877...5e4
Tabris Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Det er utfordringen med rasebeskrivelsene - det er de samme, temmelig intetsigende, beskrivelsene som går igjen på de fleste. Og prater du med oppdrettere/raseentusiaster så er det dessverre altfor mange som hyller sin rase ukritisk uten å fortelle om utfordrende sidene med rasen. Den beste måten å finne ut mer nyansert informasjon om en rase er å sjekke rasens historie -hva ble rasen egentlig brukt til? Der kan du finne mer om hva som bor i rasen av jaktinstinkt, bjeffing, utrygghet, offensiv/defensiv osv. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #3 Skrevet 4. april 2018 Hva ønsker du i hunden din? Hvor mye tur vil du gå? Hvor mye pelsstell vil du utføre? Hvilken type pels vil du den skal ha? Hvilke innstinkt vil du hunden skal ha/ikke ha (jakt, gjeting (obs, her finnes mange ulike typer gjetere som gjeter på ulik måte) osv). Skal den vere gigant, stor, mellomstor, liten eller miniatyr? Så er det forskjellige raser som er reservert/mindre reservert for mennesker og fremmede mm. Anonymkode: a0579...cfa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå