Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva det betyr når en drømmer at en okse løper deg ned? Våknet brått akkurat i det han traff meg. Det var kun det som var drømmen oksen løp i fullfart mot meg, bam han traff meg og jeg bråvåknet. 

Anonymkode: cb1c3...c98

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Drømmer er kaos av ulike inntrykk. Eneste gangene jeg tenker over drømmene mine er når jeg drømmer konkrete ting som skjer i ettertid. Men jeg er sanndrømt i perioder. Å tolke drømmer har ingen hensikt. 

Anonymkode: 44276...86f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig, jeg drømte om to okser som drev og skulle stange meg inatt, men de hadde gevir akkurat som reinsdyr.

Anonymkode: bc55c...911

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet hva det betyr når en drømmer at en okse løper deg ned? Våknet brått akkurat i det han traff meg. Det var kun det som var drømmen oksen løp i fullfart mot meg, bam han traff meg og jeg bråvåknet. 

Okse symboliserer stahet. Din stahet har såret noen rundt deg. Har du vært for sta og påståelig mot noen i påska? 

Anonymkode: 63cef...6b8

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okse symboliserer stahet. Din stahet har såret noen rundt deg. Har du vært for sta og påståelig mot noen i påska? 

Nei, dette er en drøm jeg hadde i august som jeg ikke klarer å slippe tanken på. 

Jeg så bare et glimt av oksen akkurat i det han løp meg ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat samme natt døde mamma helt plutselig. Derfor lurte jeg på om drømmen kunne ha noen sammenheng med at båndet mellom oss ble slitt av? Jeg vet dette høres utrolig ut og det er derfor jeg skriver som anonym. Tenker så utrolig mye på den drømmen som fikk meg til å bråvåkne akkurat samme natt som mamma døde helt uventet. 

AnonymBruker
Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Akkurat samme natt døde mamma helt plutselig. Derfor lurte jeg på om drømmen kunne ha noen sammenheng med at båndet mellom oss ble slitt av? Jeg vet dette høres utrolig ut og det er derfor jeg skriver som anonym. Tenker så utrolig mye på den drømmen som fikk meg til å bråvåkne akkurat samme natt som mamma døde helt uventet. 

Uff så fælt, for et sjokk det må ha vært. Tenker da på at kanskje du opplevde noe av det hun opplevde og at den følelsen kunne tolkes av drømmesinnet som å bli rent ned av en okse. Vet du detaljene i hvordan hun døde? Eller kanskje du ubevisst visste at hun døde da, og at det føltes for deg som å bli rent ned av en okse.
Telepati foregår ofte mellom nær familie, men telepati er ikke overføringen av tanker, som man gjerne tror, men overføring av følelser, man føler det den andre føler. Det er derfor man ofte "føler det på seg" når noe skjer med et nært familiemedlem.

AnonymBruker
Skrevet

Drømte at jeg ble skutt i hodet med 3 skudd, på det siste sa han: nå er det gjort... kjente hvordan jeg kavet og hjertet hamret slik at jeg våknet.:grine:

Anonymkode: ad8ce...100

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Uff så fælt, for et sjokk det må ha vært. Tenker da på at kanskje du opplevde noe av det hun opplevde og at den følelsen kunne tolkes av drømmesinnet som å bli rent ned av en okse. Vet du detaljene i hvordan hun døde? Eller kanskje du ubevisst visste at hun døde da, og at det føltes for deg som å bli rent ned av en okse.
Telepati foregår ofte mellom nær familie, men telepati er ikke overføringen av tanker, som man gjerne tror, men overføring av følelser, man føler det den andre føler. Det er derfor man ofte "føler det på seg" når noe skjer med et nært familiemedlem.

Hun døde av hjerteinfarkt og det var jeg som fant henne på sengen dagen etter. Jeg hadde en ekkel følelse hele dagen når hun ikke tok telefonen, og heldigvis tok jeg ikke med ungene dit. 

Selv om jeg egentlig ikke tror på slike ting så var den drømmen eller opplevelsen så sterk at jeg tror det er noe i det du skriver her. 

AnonymBruker
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Drømte at jeg ble skutt i hodet med 3 skudd, på det siste sa han: nå er det gjort... kjente hvordan jeg kavet og hjertet hamret slik at jeg våknet.:grine:

Anonymkode: ad8ce...100

Drømmesymbolene er gjerne mye kraftigere enn de reelle situasjonene de stammer fra. For eksempel kan man godt drømme om å bli skutt i hodet hvis man nylig har opplevd å måtte gjøre noe mot sin vilje. Noen (feks. på jobben) har bestemt at du skal gjøre noe, du har ikke lyst, men må gjøre det - da kan du drømme om å bli mentalt såret, slik du beskriver her. 

AnonymBruker
Skrevet

Det betyr en okse!

Anonymkode: 7439d...82f

Skrevet (endret)

Hvis du hadde denne drømmen i AUGUST, og fortsatt tenker på den så vil jeg tro at du hadde noen sterke følelser i drømmen som du ikke kan slippe tak på. 

Når man har drømmer med sterke inntrykk har man som regel en følelse i situasjonen (i drømmen), som er viktig å ha med for å tolke drømmen ordentlig. Jeg vil tro at Oksen er deg selv, som noen sier - din stahet. Den jager deg kanskje, noe inni deg selv du løper ifra, eller som jager deg som du ikke helt klarer å slippe taket på.  Husker du hva du følte? :) 

Endret av Rosatoast
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Rosatoast skrev:

Hvis du hadde denne drømmen i AUGUST, og fortsatt tenker på den så vil jeg tro at du hadde noen sterke følelser i drømmen som du ikke kan slippe tak på. 

Når man har drømmer med sterke inntrykk har man som regel en følelse i situasjonen (i drømmen), som er viktig å ha med for å tolke drømmen ordentlig. Jeg vil tro at Oksen er deg selv, som noen sier - din stahet. Den jager deg kanskje, noe inni deg selv du løper ifra, eller som jager deg som du ikke helt klarer å slippe taket på.  Husker du hva du følte? :) 

Det hele varte bare noen sekunder før jeg bråvåknet i det oksen traff meg. Jeg tror ikke jeg rakk å føle noe i drømmen siden det gikk så fort. Jeg løp ikke og han jaget meg ikke. Han sprang bare rett i meg. Litt som å bli truffet av et tog/bil bare at det var en okse. Hadde skikkelig hjertebank da jeg våknet, og følte meg både redd og trist. Tok lang tid før jeg klarte å sovne igjen. 

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hele varte bare noen sekunder før jeg bråvåknet i det oksen traff meg. Jeg tror ikke jeg rakk å føle noe i drømmen siden det gikk så fort. Jeg løp ikke og han jaget meg ikke. Han sprang bare rett i meg. Litt som å bli truffet av et tog/bil bare at det var en okse. Hadde skikkelig hjertebank da jeg våknet, og følte meg både redd og trist. Tok lang tid før jeg klarte å sovne igjen. 

Åja da misforsto jeg. 

Uansett så er det jo tydelig at det gjorde inntrykk på deg, kanskje det var en advarsel om at noen du er glad i kommer til å skuffe deg, eller om du kommer til å skuffe deg selv.. August er jo veldig lenge siden, så mye mulig hva drømmen symboliserte allerede har passert deg uten at du har tenkt over det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...