Gjest fast bruker i.i Skrevet 19. februar 2005 #1 Skrevet 19. februar 2005 Huff. Jeg har en eksjkæreste jeg egentlig aldri helt har glemt. Selv om jeg har samboer og elsker han svært høyt. Kunne aldri tenke meg å bli sammen med denne eksen igjen heller, har det bra der jeg er. Det var et stygt brudd mellom meg og eksen, og min venninne støttet meg oppe i det hele. Var til og med med meg og spyttet på bilen hans.. :oops: Nå har det seg sånn at disse kjenner hverandre godt fra før, han er kompis med broren hennes, sånn møttes vi også. De henger mye sammen om dagen, syntes det er litt vondt. Ønsker dem begge alt godt, men bare ikke sammen! Føler meg forferdelig slem og egoistisk her. Tror ikke de kommer til å bli sammen, men det svir når hun forteller masse om han og hva han har gjort i det siste. Herlighet, jeg tror jeg blir sprø jeg. Hva skal jeg gjøre syntes dere? Og er jeg så fæl som jeg føler meg? Huff
Gjest Hel Skrevet 19. februar 2005 #2 Skrevet 19. februar 2005 Ettersom dere ble sammen igjennom venninnen din (hun var der først liksom) synes jeg ikke det blir rett å si at hun ikke kan være sammen med han lenger. Men du kan jo prøve å forklare og si at du helst ikke vil høre om hva hun gjør med han?
Gjest fast bruker i.i Skrevet 19. februar 2005 #3 Skrevet 19. februar 2005 Nei, du misforstår litt. De har aldri vært sammen, jeg ble kjent med broren hennes igjennom henne, og ble så kjent med kameraten han (min eks) igjennom han igjen! De driver vel ikke å roter eller noe, men de er mye sammen (vorspiel etc) syntes det er litt ekkelt og ubehagelig jeg. Fantes det ikke en regel om at man ikke blir sammen med venninners ekser? Hmm, trodde det jeg :-?
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #4 Skrevet 19. februar 2005 Fantes det ikke en regel om at man ikke blir sammen med venninners ekser? Hmm, trodde det jeg :-? Jo absolutt.
Laban Skrevet 19. februar 2005 #5 Skrevet 19. februar 2005 Jo absolutt. Den regelen utgår når det har gått lang tid siden bruddet. Man "eier" ikke eksen i all evighet. Og her er det jo snakk om at dette er bestekompisen til lillebroren til venninnen? Synes trådstarter skal ta seg sammen og komme over det. Kanskje litt vanskelig i starten, men det går nok greit.
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #6 Skrevet 19. februar 2005 En skikkelig venninde har karantene på livstid. En jentebekjent kan gjøre som hun vil.
Brunhilde Skrevet 19. februar 2005 #7 Skrevet 19. februar 2005 Ikke bli sammen med venninners ekser? Karantene på livstid? Nå må dere skjerpe dere. Mener dere i fullt alvor at jeg skal kunne stoppe et forhold mellom to mennesker som har følelser for hverandre fordi jeg en gang, kanskje i fjern fortid før jeg ble gift, var sammen med den ene og nå er venninne med den andre? Skal vi kunne kontrollere mennesker som en eller annen gang har krysset vår vei ved at vi var der først? At man holder seg unna når bruddet er nytt og sårt er en selvfølge, men om varme følelser skulle oppstå mellom om en eks og en venninne senere så har jeg virkelig ikke noe med det. Nei, jente er jente verst, det syns jeg faktisk trådstarters innlegg beviser godt og grundig!
maki Skrevet 19. februar 2005 #8 Skrevet 19. februar 2005 Mine venninner og ekser bestemmer selv hvem de vil være sammens med. Det er dems privat liv å det har jeg ikke noe med.
is Skrevet 19. februar 2005 #9 Skrevet 19. februar 2005 Ikke bli sammen med venninners ekser? Karantene på livstid? Nå må dere skjerpe dere. Mener dere i fullt alvor at jeg skal kunne stoppe et forhold mellom to mennesker som har følelser for hverandre fordi jeg en gang, kanskje i fjern fortid før jeg ble gift, var sammen med den ene og nå er venninne med den andre? Skal vi kunne kontrollere mennesker som en eller annen gang har krysset vår vei ved at vi var der først? At man holder seg unna når bruddet er nytt og sårt er en selvfølge, men om varme følelser skulle oppstå mellom om en eks og en venninne senere så har jeg virkelig ikke noe med det. Nei, jente er jente verst, det syns jeg faktisk trådstarters innlegg beviser godt og grundig! Greit nok at man ikke skal hoppe på venniners eks rett etter at det ble slutt, men evig karantene? Hva med de som tilfeldigvis er så "uheldig" å ha venninner som har hatt mange kjærester på et lite sted? Skal hun bare ha en liten begrenset gruppe av folk hun kan bli sammen med? Og skal du eie eksene dine for evig? Jeg skjønner at brudd kan være vanskelig, men av og til må man la fortid være fortid.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #10 Skrevet 19. februar 2005 Så saken er altså at du føler din venninne svikter deg? Hvis det er sånn handler alt dette om deg og ikke om henne. Du kan jo prøve å forklare henne situasjonen og be om forståelse, men sannsynligvis blir hun opprørt da hun ikke ser på dette som noe stort problem. Forhåpentligvis klarer du å legge fortiden bak deg og konsentrere deg om det forholdet du er i nå. Jeg får en liten mistanke om at du kanskje ikke er 100 prosent ferdig med din eks og det er der skoen trykker. Fokuser på fremtiden og ikke fortiden!
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #11 Skrevet 19. februar 2005 Så saken er altså at du føler din venninne svikter deg? Hvis det er sånn handler alt dette om deg og ikke om henne. Du kan jo prøve å forklare henne situasjonen og be om forståelse, men sannsynligvis blir hun opprørt da hun ikke ser på dette som noe stort problem. Forhåpentligvis klarer du å legge fortiden bak deg og konsentrere deg om det forholdet du er i nå. Jeg får en liten mistanke om at du kanskje ikke er 100 prosent ferdig med din eks og det er der skoen trykker. Fokuser på fremtiden og ikke fortiden! Du har rett du tror jeg. Mulig jeg egentlig ikke er ferdig med han ennå. Det er tross alt ikke så altfor lenge siden. Men ja,, jeg får snakke med henne. Takk for svar alle sammen
Gjest Embla s Skrevet 20. februar 2005 #12 Skrevet 20. februar 2005 Jeg har full forståelse for at det er litt rart/vanskelig om venninnen din blir sammen med din x, men hvis de er forelsket er det fint lite du kan gjøre med det. Tror sånne ting går seg til etterhvert.
aline Skrevet 20. februar 2005 #13 Skrevet 20. februar 2005 en ting er jo at det kan være ufint av deg å be dem ikke få følelser for hverandre, men siden saken er som den er, med vondt brudd og alt det, så kan det kanskje være greit å si ifra til henne om at du synes det er litt vanskelig, og at hun kanskje ihvertfall en stund, kan la være å prate så mye om ham til deg? er hun forelsket i ham, så har hun sikkert behov for å dele litt på lykkefølelsen, men kanskje hun kan gjøre det litt hos noen andre inntil du har vendt deg litt til tanken? og det er fullt mulig å ikke ønske tilbake en eks men allikevel ikke være ferdig med følelsene i forhold til ham. klart det er! det betyr jo ikke at du ikke elsker din nåværende, men at det er ting som er uoppgjort iforhold til eksen, det være seg behandling eller hva som helst. ta en prat med henne du, er dere gode venninder så løser dere dette til det beste for hverandre.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #14 Skrevet 21. februar 2005 Min mening er, av en eller annen grunn, at venninners ekser holder man seg langt borte fra. Håper mine venninner har samme oppfatning. Vet ikke hvorfor, det bare er sånn.. Føler med deg, men det er dessverre lite du kan gjøre hvis de vil ha hverandre...Tror jeg hadde skygget litt unna henne en stund, eller iallefall gitt klart uttrykk for at temaet han/henne ikke var av din interesse å sitte å høre på.Kanskje hun hadde skjønt situasjonen og tatt opp diskusjonen. Da hadde jeg fortalt at jeg følte denne situasjonen som vanskelig. Da hadde du iallefall fått blåst ut litt, og så fikk dere komme frem til hvordan tingene ligger an...Hvor gode venninner dere er, betyr mye for hvordan dere vil gripe situasjonen an i fremtiden hvis det er sånn at de skal være sammen
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #15 Skrevet 21. februar 2005 Huff. Jeg har en eksjkæreste jeg egentlig aldri helt har glemt. Selv om jeg har samboer og elsker han svært høyt. Kunne aldri tenke meg å bli sammen med denne eksen igjen heller, har det bra der jeg er. Det var et stygt brudd mellom meg og eksen, og min venninne støttet meg oppe i det hele. Var til og med med meg og spyttet på bilen hans.. :oops: Nå har det seg sånn at disse kjenner hverandre godt fra før, han er kompis med broren hennes, sånn møttes vi også. De henger mye sammen om dagen, syntes det er litt vondt. Ønsker dem begge alt godt, men bare ikke sammen! Føler meg forferdelig slem og egoistisk her. Tror ikke de kommer til å bli sammen, men det svir når hun forteller masse om han og hva han har gjort i det siste. Herlighet, jeg tror jeg blir sprø jeg. Hva skal jeg gjøre syntes dere? Og er jeg så fæl som jeg føler meg? Huff Det høres jo ut som om du kanskje har gått for fort fram nå? Du elsker din nye samboer svært høyt, og "har det bra der du er"... Jeg synes det høres ut som om du kun har funnet et slags "trygt rede"...uten at jeg kan være skråsikker. Men du har i alle fall ikke brukt lang tid, før du gikk inn i ett nytt forhold, slik jeg leser det du skriver (mulig jeg misforstår...) Men det er en sak. Til din venninne ville jeg sagt fra om at jeg ikke er interessert i å bli minnet på snøen som falt i fjor - din eks.. så hun får modere seg mht til sine betroelser... Det er jo en ærlig sak, er man kvitt en eks, orker man som regel ikke snakke om denne, om man ikke tar opp saken selv.
Gjest Anonymous Skrevet 21. februar 2005 #16 Skrevet 21. februar 2005 Tusen takk for svar alle sammen. Nå har det ihvertfall ordnet seg, om det er til det beste får tiden vise. Jeg snakket med han i helga jeg, og spurte om det var noe på gang mellom dem. Han så litt sjokkert ut, og sa at det var det overhodet ikke. De var venner bare, men hvis det var vanskelig for meg at de var mye sammen, så kunne han godt tone det ned. Sa at det var i orden jeg da, , men ville bare være forberedt om det var noe mellom dem. Jaja, så da gikk det greit. Men ekkelt var det. Tusen takk for alle svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå