Gå til innhold

Er det vanlig at katter får dødfødte unger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde reservert en kattunge via en oppdretter også viser det seg at 2 av de er dødfødt og de 4 andre sliter med å puste :( Er så lei nå for jeg har prøvd å få tak i en kanttunge i månedsvis og jeg er jo bare uheldig! 

Katten til moren min fikk 1 kattunge, og den var også dødfødt. Er dette vanlig, eller varierer det? Virker jo litt rart at 2 katter får dødfødte unger nesten samtidig (og nei de 2 kattene er ikke i slekt). 

Anonymkode: bfb49...1d8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du har prøvd å få tak i kattunge i månedsvis uten hell? Enten er du ute etter en veldig spesiell rase, eller så vill ikke folk selge til deg. 

Anonymkode: c62bf...9af

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Høres merkelig ut. 

,en noen dyr kan vle slite med både å bli drektige og problemer i forhold til reproduksjon, akkurat som mennesker? 

Anonymkode: 44d4c...6aa

Skrevet

Det er vel bare slikt som skjer tenker jeg... 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du har prøvd å få tak i kattunge i månedsvis uten hell? Enten er du ute etter en veldig spesiell rase, eller så vill ikke folk selge til deg. 

Jeg er ikke ute etter en spesiell rase nei. Men folk gidder ikke svare når jeg kontakter de. 

Vurderer å reise til Litauen, der er det enklere å få tak i katter. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres merkelig ut. 

,en noen dyr kan vle slite med både å bli drektige og problemer i forhold til reproduksjon, akkurat som mennesker? 

Kan godt hende. Er bare så typisk, når jeg endelig skulle få meg katt :( Kan hende de 4 klarer seg men tviler egentlig. 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er færre kattunger på vinterstid og det er da mange som reserverer dem. 

Kontakt dyrebeskyttelsen eller en annen dyrevern org og adopter kattunge hos dem. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mange kattunger enda. Du må holde øynene åpne nærmere våren, det er ikke lene før det popper opp kattunger både her og der. Å det skjer at kattunger er dødfødte eller dør kort tid etter fødsel, lite å gjøre med det. 

Anonymkode: abd8a...b3d

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke ute etter en spesiell rase nei. Men folk gidder ikke svare når jeg kontakter de. 

Vurderer å reise til Litauen, der er det enklere å få tak i katter. 

Å importere katter fra utlandet er både dyrt og krever at du følger en rekke regler. 

Kontakt heller dyrebeskyttelsen. De mangler hjem til katter i alle aldre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mange kattunger enda. Du må holde øynene åpne nærmere våren, det er ikke lene før det popper opp kattunger både her og der. Å det skjer at kattunger er dødfødte eller dør kort tid etter fødsel, lite å gjøre med det. 

Ok, så det betyr ikke at oppdretteren er dårlig eller at de selger dårlige kull? Jeg har ikke så god greie på dette. 

Ja, skal holde øynene åpne :) 

AnonymBruker
Skrevet

Å importere katter fra utlandet er både dyrt og krever at du følger en rekke regler. 

Kontakt heller dyrebeskyttelsen. De mangler hjem til katter i alle aldre. 

Det er verre å adoptere en katt fra dyrebeskyttelsen enn en unge. Dessuten skriker de til meg og sier stygge ting. Så, nei takk. Har vært innom de 2 ganger og ALDRI mer! Jeg bor i Oslo og kontaktet DOOA. Har også kontaktet en forening i Vestfold, men de nektet å adoptere katter til folk i Oslo og var generelt frekke og slemme. 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er verre å adoptere en katt fra dyrebeskyttelsen enn en unge. Dessuten skriker de til meg og sier stygge ting. Så, nei takk. Har vært innom de 2 ganger og ALDRI mer! Jeg bor i Oslo og kontaktet DOOA. Har også kontaktet en forening i Vestfold, men de nektet å adoptere katter til folk i Oslo og var generelt frekke og slemme. 

Synes det virker litt rart at ingen vil adoptere katt til deg. Hvordan er de egentlig frekke? Her snakker vi altså at to forskjellige foreninger er frekk mot deg. 

• Liker 3
Skrevet

Noen dør i fødselen eller kort tid etter. Det er derfor katter og hunder ofte får flere unger samtidig, ikke bare en. For å forsikre at noen overlever. Gjelder andre dyr også, forsåvidt. Naturen er nådeløs. 

Så det er ikke helt uvanlig. Men du har nok vært uheldig når det skjer to ganger på rad med noen du var interessert i. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå blir denne tråden bare mer og mer merkelig. 

Det kreves vanligvis to for å kunne kommunisere. Du påstår at alle andre har et problem i møte med deg? Kan det stemme, eller kan det muligens være noe med din måte å kommunisere på , både verbalt og nonverbalt som gjør at du blir møtt som du blir? 

Kan de døfødte kattundene forklares med at du har blitt oppfattet som uønsket eller uegnet som katteeier? Tenk litt og ikke svar i affekt på innlegget.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som begynner å skrike til en person helt uten videre. Så du er nødt til å se på din egen kommunikasjon tror jeg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Kanskje du bare er veldig ignorant når det gjelder katter og kattehold? Ikke alle mennesker er egnet for å ha katt. Dersom alle andre mennesker er slemme og frekke mot deg, så burde du vurdere om det er du som gir et veldig dårlig inntrykk eller sier veldig feil ting

Anonymkode: bab05...285

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Nå er jo DOOA meget godt kjent for å være vanskelige da... 
Men å dra alle organisasjoner og lokalavdelinger under ett bare fordi du har vært uheldig i møte med noen, det er ganske urimelig av deg. 

Anonymkode: aeee0...cc8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er jo DOOA meget godt kjent for å være vanskelige da... 
Men å dra alle organisasjoner og lokalavdelinger under ett bare fordi du har vært uheldig i møte med noen, det er ganske urimelig av deg. 

Anonymkode: aeee0...cc8

Det var DOOA og 2 steder i Vestfold jeg var i kontakt med. Kan godt være det finnes organisasjoner der de oppfører seg ordentlig. Men alle 3 stedene fikk jeg kjeft fordi jeg hadde fulltidsjobb og de adopterer ikke til folk som jobber fullt, for katten kan bli ensom, i følge deres logikk. Noe som er meget merkelig da katter ikke er som hunder, men klarer seg en arbeidsdag. 

Men ser ut som det er ventet et kull senere denne uken i nærheten her, så jeg skulle få oppdatering av eier :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som begynner å skrike til en person helt uten videre. Så du er nødt til å se på din egen kommunikasjon tror jeg. 

De begynte å skrike da jeg sa jeg hadde fulltidsjobb. Jeg var helt rolig hele tiden, men de skrek og ropte stygge ting. Det er ikke normalt i min verden, men du syns det altså? 

Gjest N-Nøff
Skrevet

Det er ganske vanlig. Jeg hadde en katt en gang som fikk kattunger, første var dødfødt, tror den satt fast :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...