Gå til innhold

Hva betyr å jobbe med personligheten og hvordan gjør man det?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så en som skrev det her i singelforumet men jeg skjønner ikke hva det betyr. Hva går det ut på? Er det noe kurs lissom? 

Anonymkode: 5be29...0d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Forsøk å bli en person det er hyggelig å være sammen med. Som regel er dette ikke kjønnsbetinget heller; når du klarer det vil både menn og kvinner sette pris på å henge med deg.

Det er mange måter å komme dit på, og det er heller ikke ett svar på hva folk synes er hyggelig. Men jo mindre du er villig til å dele av deg selv, dine meninger og opplevelser, jo mindre interessant er du antageligvis som person. I tillegg bør du mene noe om andre og deres meninger og gjerne være uenig, uten at du samtidig virker nedverdigende og intolerant.

Så hvordan kommer du dit? Den enkleste måten er antageligvis felles interesser, et miljø hvor du møter folk som bryr seg litt om det samme som deg, hvor du kan ha normalt sosialt samvære med mennesker uten spesiell mål og mening. En del skole og arbeidsplasser fungerer også på samme måten.

Kunnskap og humor kan også være smarte måter å få deg selv interessant på. Folk flest digger morsomme mennesker. Og mennesker som kan mye og mye. Så handler det litt om å dishe det ut i passende porsjoner, og igjen, uten å virke belærende etc.

Og en haug med andre oppskrifter, som har det fellestrekket at du tilbringer tid og deler erfaringer og meninger med andre mennesker. Og lærer deg å sette pris på sånt.

Endret av Kreator
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Kreator skrev:

Forsøk å bli en person det er hyggelig å være sammen med. Som regel er dette ikke kjønnsbetinget heller; når du klarer det vil både menn og kvinner sette pris på å henge med deg.

Det er mange måter å komme dit på, og det er heller ikke ett svar på hva folk synes er hyggelig. Men jo mindre du er villig til å dele av deg selv, dine meninger og opplevelser, jo mindre interessant er du antageligvis som person. I tillegg bør du mene noe om andre og deres meninger og gjerne være uenig, uten at du samtidig virker nedverdigende og intolerant.

Så hvordan kommer du dit? Den enkleste måten er antageligvis felles interesser, et miljø hvor du møter folk som bryr seg litt om det samme som deg, hvor du kan ha normalt sosialt samvære med mennesker uten spesiell mål og mening. En del skole og arbeidsplasser fungerer også på samme måten.

Kunnskap og humor kan også være smarte måter å få deg selv interessant på. Folk flest digger morsomme mennesker. Og mennesker som kan mye og mye. Så handler det litt om å dishe det ut i passende porsjoner, og igjen, uten å virke belærende etc.

Og en haug med andre oppskrifter, som har det fellestrekket at du tilbringer tid og deler erfaringer og meninger med andre mennesker. Og lærer deg å sette pris på sånt.

Det her var veldig abstrakt ass... Men de fleste er vel sosiale, og har venner? Som de snakker med?

Skjønner fortsatt ikke hva å jobbe med personligheten går ut på, alle snakker jo med noen? Og de fleste skjønner jo at man ikke skal skrike til folk, skryte for mye, klø seg på tissen etc offentlig. Er det sånne ting lissom? 

Skrevet

Det kan være så mangt..jeg kjenner en fyr som er snill og grei og alt det der,men i samtaler så avbryter han folk,er bedreviter,har 'rett i alt,tror folk ikke forstår basic ting og han fremstår da som arrogant.

En annen venninne er også snill og grei og alt det der,men hun snakker høl i huet på folk.

Dette er ting som lett kan forandres og som gjør deg bedre likt.

Person 1 klager ofte over kvinner,vi er så ditt og datt,men hvis han hadde roet ned arrogansen sin et par hakk,kanskje damer hadde sett på han som mer attraktiv?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, SunnivaOslo skrev:

Det kan være så mangt..jeg kjenner en fyr som er snill og grei og alt det der,men i samtaler så avbryter han folk,er bedreviter,har 'rett i alt,tror folk ikke forstår basic ting og han fremstår da som arrogant.

En annen venninne er også snill og grei og alt det der,men hun snakker høl i huet på folk.

Dette er ting som lett kan forandres og som gjør deg bedre likt.

Person 1 klager ofte over kvinner,vi er så ditt og datt,men hvis han hadde roet ned arrogansen sin et par hakk,kanskje damer hadde sett på han som mer attraktiv?

Right. Men sier du dette til folk du kjenner? Det er jo ikke alltid man vet om at man gjør disse tingene som irriterer andre. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Right. Men sier du dette til folk du kjenner? Det er jo ikke alltid man vet om at man gjør disse tingene som irriterer andre. 

Nja...jeg har sagt til han det gjelder "slutt å avbryt meg" men da spurte han bare om jeg hadde mensen eller noe.....

Men du har rett,man kan ikke vite sånt HVIS ingen sier ifra,men de fleste klarer å tenke selv og da,hvis de har et snev av selvinnsikt....

Vet at hun dama ble fortalt av en annen at hun ble sliten av pratinga hennes...hun ble da sur...det er ikke lett å si ifra om ting når folk går i forsvar og blir sure og sinte.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SunnivaOslo skrev:

Nja...jeg har sagt til han det gjelder "slutt å avbryt meg" men da spurte han bare om jeg hadde mensen eller noe.....

Men du har rett,man kan ikke vite sånt HVIS ingen sier ifra,men de fleste klarer å tenke selv og da,hvis de har et snev av selvinnsikt....

Vet at hun dama ble fortalt av en annen at hun ble sliten av pratinga hennes...hun ble da sur...det er ikke lett å si ifra om ting når folk går i forsvar og blir sure og sinte.

Ok, men hva hvis ingen sier fra til deg da? Betyr det at man ikke må jobbe med personligheten? 

Jeg opplever ikke at noen sier jeg avbryter eller noe annet negativt såvidt jeg vet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det som å bli en bedre utgave av seg selv. Bli bevisst på sine dårlige sider og forsøke å jobbe med dem. F.eks. så vet jeg at jeg kan være lite fleksibel. Greit med planlegging, men alt trenger ikke gå i dass selv om det ikke går som planlagt. Så det prøver jeg å lære meg. 

Ikke nødvendigvis endre seg for å bli mer interessant for andre, selv om det sikkert blir en konsekvens av det.

Anonymkode: 57496...a98

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er slik at man vil ha en kjæreste og ikke kommer noen vei, så kan man jo spørre en man kjenner godt, som en bestevenn eller et familiemedlem. "Jeg vil gjerne ha en dønn ærlig og brutal tilbakemelding på hva som gjør at menn/kvinner mister interessen for meg eller ikke blir interessert". Det går også an å spørre en eks. Er du heldig får du en konkret ting, som at du prater for mye om deg selv. Eller du kan få noe mer abstrakt, som at du er kjedelig, som er litt vagere. 

Noe annet som er relevant er jo HVOR det skjærer seg. Er det slik at man ikke får første date, date nummer to, det går i vasken etter en måned eller at man kommer inn i forhold som avsluttes? 

Anonymkode: 61041...bc7

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tolker det litt annerledes enn de andre svarene her. Jeg føler det går mye mer på hvor emosjonelt moden man er og hvor god kontroll man har over følelsene sine. Altså at man fint kan føle sinne, sorg, frykt, sjalusi etc etc etc, men hvordan man hånderer dem er det som betyr noe. 

Ellers vil jeg si at dersom man har issues av noe slag, hva enn det kan være, så vil det å jobbe med seg selv bety å forbedre seg ved å jobbe gjennom disse problemene og tankemønsterne.

Anonymkode: 2ba1a...899

• Liker 2
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Det her var veldig abstrakt ass... Men de fleste er vel sosiale, og har venner? Som de snakker med?

Skjønner fortsatt ikke hva å jobbe med personligheten går ut på, alle snakker jo med noen? Og de fleste skjønner jo at man ikke skal skrike til folk, skryte for mye, klø seg på tissen etc offentlig. Er det sånne ting lissom? 

Hvis noen får beskjed om å jobbe med personligheten så har de som regel trekk som er mindre sjarmerende. Uten å kjenne en person som har fått denne beskjeden så må enhver diskusjon bli abstrakt for vi vet jo ikke hva som gir personen en antatt dårlig personlighet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg så en som skrev det her i singelforumet men jeg skjønner ikke hva det betyr. Hva går det ut på? Er det noe kurs lissom? 

Det betyr at noen mener at du ikke er god nok som du er, og at du må forandre deg for at de skal like deg.

Omtrent det samme som damer i et forhold gjør med typen med en gang de har sjansen.

-Du har ikke tenkt å gå i den skjorten...?

-Du burde få deg noen andre møbler

-Har du ikke gardiner

-Jeg liker ikke vennene dine

-Du tilbringer for mye tid med kompisene dine

-Game nå igjen??

-Du får ikke dra på tur med gutta

-Osv, osv, osv.

Anonymkode: 75688...de9

AnonymBruker
Skrevet

Det er en nedlatende måte å snakke til folk på: "Jobb med personligheten din".

Ikke ta det folk skriver her så alvorlig. Mye svada på et forum.

Anonymkode: 286ee...6bf

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sosiale evner, moraler, innstilling til seg selv og andre

Anonymkode: 81fb1...686

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...