Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en vanlig fulltidsjobb der jeg tjener 25500 i måneden før skatt. 

Den andre jobben er bare noen få timer i uka, så der tjener jeg ca 5000 i måneden før skatt. 

Jeg skatter 30% på alt av jobb. Den ene arbeidsgiveren mener at dette er for lite, men har regnet det ut på den skattekalkulatoren, og den sier jeg skal betale rundt 25%. Så hva er rett? Føler jo at 30% skal holde da? 

Har ingen gjeld, bolig, fradrag osv osv 

Anonymkode: 53368...c75

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har en vanlig fulltidsjobb der jeg tjener 25500 i måneden før skatt. 

Den andre jobben er bare noen få timer i uka, så der tjener jeg ca 5000 i måneden før skatt. 

Jeg skatter 30% på alt av jobb. Den ene arbeidsgiveren mener at dette er for lite, men har regnet det ut på den skattekalkulatoren, og den sier jeg skal betale rundt 25%. Så hva er rett? Føler jo at 30% skal holde da? 

Har ingen gjeld, bolig, fradrag osv osv 

Dette er uansett ikke noe arbeidsgiveren har noe som helst med. Arbeidsgiver skal forholde seg til skattekortet ditt og ellers bare trekke ekstra dersom du ber om det.

• Liker 2
Skrevet

Ut i fra informasjonen du gir så trekker du mer enn nok skatt, så ingen grunn til å øke prosenten :) 

Skrevet
39 minutter siden, asterix skrev:

Dette er uansett ikke noe arbeidsgiveren har noe som helst med. Arbeidsgiver skal forholde seg til skattekortet ditt og ellers bare trekke ekstra dersom du ber om det.

Enig. Det blir uansett ditt problem om det blir trukket for lite. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja, derfor jeg lurer på om det er nok. Siden biarbeidsgiver sier det ikke er nok og mamma mener jeg skal betale 36%? Har jo sjekket skattekalkulator, men blir jo usikker

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok. mer enn nok. mange betaler 36 prosent av bi inntekten sånn just in case, men i ditt tilfelle blir det for mye.

Anonymkode: d328e...6e4

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tabell som utgjør litt under 30%, betalte 35% på overtid og biinntekt i fjor og forfjor. Fikk baksmell sist (630.000 i inntekt) og i år er det 44% på biinntekt. 

Om jeg går i null når skattemeldingen kommer, kommer jeg til å endre prosenttrekket. 

Jeg har heller ikke lån og barn og sånn. 

Anonymkode: e64d6...5b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...