Gå til innhold

Hva mener du om snikkaramelliseringen av Norge?

Hva mener du om snikkaramelliseringen av Norge?  

5 stemmer

1. 1. Hva mener du om snikkaramelliseringen av Norge?

• Jeg er glad i karamell, men det burde stoppet før den post-modernistiske saltkaramellrevolusjonen
      3
    • Karamellisering burde kun skje i brunostproduksjon
      0
    • Jeg synes det fortrenger tradisjonelle norske smaker, som får-i-kål
      0
    • Karamelltilsetningsstoffer i Cognac gjør meg kvalm og utilregnelig, samt at jeg får vondt i hodet
      2

Anbefalte innlegg

Gjest Overrasket
Skrevet

Karamellisering er rundt oss i hverdagen, uten at vi egentlig ser det. Vi har blitt så vant til det, at det nesten er en del av nasjonalfølelsen nå. I iskrem kalles det "krokan" så vi ikke skal vite at det det er karamellis vi kjøper. I brunost – "ost" altså, er faktisk karamellisering veldig viktig. På kokkeprogrammene på TV2 snakker de om karamellisering av løk, og bare lurer begrepet inn, klemt mellom salatbeskrivelser og potetkokeanvisninger. I de siste årene har vi sett oppfinnelsen saltkaramell, som jeg tror bare er lureri for å få oss til å spise mer karamell (ikke spør meg om oppskrift, den er hemmlig). Cognac, Norges nasjonaldrikk nummer 1, er full av karamelltilsetning. Daim maskerer seg som "sjokolade", men sjokoladen er vond og karamell er overdøvende. Jeg tror også at jeg har sikre kilder på at halloween ble innført for å kunne dele ut karameller til ungene, den må tidlig krøkes. Men vi har aldri hatt en folkeavstemning på om vi ville ha så mye karamellisering av dette vakre, langstrakte landet.

Så hva mener du om karamellisering????

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ofte gått på en karamell-smell selv, uten at jeg visste at jeg hadde blitt til en karamell-trell. Så jeg er ikke glad for karamellisering, i hvert fall ikke her jeg bor. Karamellen for holde seg i Oslo, eller der den kom fra.

Anonymkode: 1737b...eb7

• Liker 1
Gjest Overrasket
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg har ofte gått på en karamell-smell selv, uten at jeg visste at jeg hadde blitt til en karamell-trell. Så jeg er ikke glad for karamellisering, i hvert fall ikke her jeg bor. Karamellen for holde seg i Oslo, eller der den kom fra.

Anonymkode: 1737b...eb7

Stemmer. Vi burde sende all karamellen hjem, rett og slett. Jeg synes det er en uting at karamell ikke har sin egen høytid, men har klart å snike seg inn som en del av alle andre høytider og merkedager i landet. 

AnonymBruker
Skrevet

Altfor lite lakriskarameller å få kjøpt...

Anonymkode: 1f7bb...755

Skrevet

Det er jo bare fryktelig med all denne snikkaramelliseringen!  Hvem har egentlig ansvaret?  Selvfølgelig vår ex justisminister.  Er sikker på at hun sitter på kontoret sitt, mellom alle rosebukettene, og snikkoser seg med karameller. 

Erna vet selvfølgelig ingenting om hva som foregår. Der i gården er syrlige drops mer i tiden.   

Skrevet

"Karamellisering"

er det også noe nå

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er veldig glad i karamell, men opplever at en god del av karamellen rundt oss ikke er ekte karamell! Masse falske karamellsmaker og aromaer, og ingen god gammeldags karamell :( Gi oss ekte karamell!

Anonymkode: 7e05b...444

Skrevet (endret)

Vi har da hatt en avkaramellisering. Hvor har det for eksempel blitt av den gode, gamle banana split karamellen (banansplitt), som tidligere var å få kjøpt i enhver Narvesen-kiosk? Den var veldig god, og særdeles godt egnet til å feilplassere gode, gamle amalgamfyllinger.

Endret av T-Rex

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...