Gå til innhold

Hvor gammel er du når du har nedbetalt boliglånet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen nedbetaler på så mange år som mulig og andre betaler ned masse ekstra hver måned. Hvor gammel vil du være når du har nedbetalt din andel av boliglånet?

Og hva skal du bruke pengene på da? :) 

Anonymkode: 994d8...bd6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer ikke til å ha nedbetalt lånet før jeg dør.

Anonymkode: ef850...8f6

AnonymBruker
Skrevet

Er 27, blir nedbetalt når jeg er 40/50 :)

Anonymkode: 16abf...e5d

AnonymBruker
Skrevet

Det boliglånet jeg har nå ville jeg med dagens livsstil ha nedbetalt når jeg er 35.

Men. Jeg regner med at jeg innen da vil ha utvidet familien og flyttet til en større bolig og dermed også ha mer i boliglån som vil ta lengre tid å betale ned. Jeg ønsker også å få meg egen båt når jeg blir eldre, og da vil jeg ikke kunne betale like mye ned på boliglånet som jeg gjør i dag. 

Anonymkode: 3ea57...741

• Liker 2
Skrevet

Er 48. Har igjen halvannet år på boliglånet. 

AnonymBruker
Skrevet

Var 43 da min halvpart var betalt. Mannen har noen år igjen, for han hadde ikke BSU.

Anonymkode: 30962...559

Skrevet

40

AnonymBruker
Skrevet

Oi, så tidlig alle er gjeldsfrie!

Anonymkode: 994d8...bd6

• Liker 2
Skrevet

Jeg går i graven med gjeld hvis jeg blir boende her jeg er nå. Kan også bli gjeldfri i morra om jeg selger og kjøper meg leilighet.

Stresser ikke med det, jeg trives her jeg bor. Uansett så skal jeg kjøpe leilighet, bare venter på at de legges ut for salg.

Er 48 år

AnonymBruker
Skrevet

Kjøpte min første bolig når jeg var 21 (er 45 nå), etter 1 år var jeg heldig med 7 tall og betalte ned lånet. Siden den gang har jeg kun sørget for å ha litt lån på bolig, bil og hytte med tanke på skatt. Planen er å være komplett gjeldfri på 50 års dagen min.

Anonymkode: 60458...b58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer til å være ferdig det året jeg fyller 40. Er 30 nå.

Anonymkode: 8e16d...1d4

AnonymBruker
Skrevet

65 tenker jeg :) Er 33 nå, planlegger husbygging, ønsker 30 års nedbetalingstid via Husbanken. 

Anonymkode: 33691...5cd

AnonymBruker
Skrevet

60 hvis jeg ikke selger før. Selger jeg nå får jeg en mill i pluss. Har bet mye ned på lånet alene. Tok 25 år pga jeg er alene. Ville hatt 15 år med samboer. Men hus er dyrt. Tak må byttes, vinduer, bordkledning må byttes ut osv. Så det er krevende å eige hus alene på en inntekt. Mye eksta kostnader med det. 

Anonymkode: 2e76e...0a5

Skrevet

Ca 45 år. Kanskje før om vi betaler i samme takt som vi har gjort til nå.

AnonymBruker
Skrevet

Eier enebolig, den er ferdig nedbetalt om 10 år, da er jeg 45 år. Pengene blir nok brukt til å øke pensjonssparinga.

Anonymkode: 9a17f...5aa

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor jeg blir boende. 

Oslo? Sikkert ikke før jeg er pensjonist. 

Hjemme på bygda? Etter 1-2 år. 

Anonymkode: b576c...096

AnonymBruker
Skrevet

Vil ha nedbetalt boliglånet om et drøyt år, da vil jeg være 46. Hvis jeg ikke tar opp lån for å kjøpe ny bil (har en 14 år gammel bil) vil jeg da være gjeldfri.Var gjennom en skilsmisse med deling av bo for åtte år siden, så er fornøyd med å ha kommet så langt. 

Anonymkode: 82239...7bb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil ha nedbetalt boliglånet om et drøyt år, da vil jeg være 46. Hvis jeg ikke tar opp lån for å kjøpe ny bil (har en 14 år gammel bil) vil jeg da være gjeldfri.Var gjennom en skilsmisse med deling av bo for åtte år siden, så er fornøyd med å ha kommet så langt. 

Glemte svare på hva jeg da skal bruke pengene til:øke privat pensjonssparing, hjelpe et barn som da vil være flyttet hjemmefra for å studere, kanskje bygge garasje. 

Spare til framtidig takbytte  på hytta. 

AnonymBruker
Skrevet

Var nedbetalt/gjeldfri da jeg var 49, men grunnet at jeg solgte og downsized. De ekstra pengene går til pensjonsparing i fond.

Anonymkode: 530bf...2b7

AnonymBruker
Skrevet

Hver gang vi har betalt ned en del, har vi kjøpt oss opp. 

Og blir vi boende på et sted noen gang, noe vi gjør nå, kommer vi til å låne oss opp igjen med lån i boligen når vi blir eldre. 

Vil leve livet, og ønsker ikke å dø med formue. 

Anonymkode: 67bc6...f1b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...