Gå til innhold

Navnet Ronny

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke hva jeg skal gjøre, min kone er fast bestemt på å kalle ungen Ronny, etter hennes favoritt onkel som er død. Men jeg er redd ongen vil bli kriminell, narkomann eller noe ved det navnet. Hvordan få henne til å skifte mening?

Anonymkode: 6d6ac...8ee

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Noen??

AnonymBruker
Skrevet

Navnet har ingenting å so i forhold tip hvoran ungen kommer til å være aom voksen. 

Jada, finnes navn som er litt mer belastet enn andre. 

Men har to stk Ronny i min familie, en som lever opp til navnet, muskuløs trent, tattoveringer, litt pøbel etc...

Men så har vi også en kjempe fantastisk barnefar, utdannet med mastergrad fra universitetet, helt i motsetning til han andre.

Men hun burde ikke presse på et navn du er uformfortabel med da :) 

Anonymkode: 651d3...5cc

AnonymBruker
Skrevet

Finn deg en ny dame.

Anonymkode: 80d50...b3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Finn alternativ til Ronny?  så blir ungen oppkalt etter onkelen hennes, men samtidig at det blir et navn du også liker :)

Anonymkode: 9785d...a3f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kunne fått henne med på et dobbeltnavn der Ronny blir det «stumme» navnet?

Anonymkode: d8e19...6ee

AnonymBruker
Skrevet

Foreslå Robert, Ronald, Rogleif eller  Ronaldo i stedet?

Anonymkode: 9bff9...9c9

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Du blander årsak og virkning her. Unger blir selvsagt ikke kriminelle av et navn. 

AnonymBruker
Skrevet

Er absolutt lov å legge ned veto på navneforslag til partner - uansett årsak. 

Si at det er uaktuelt, og at dere må finne ett annet..

Anonymkode: 3a86e...4a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hva jeg skal gjøre, min kone er fast bestemt på å kalle ungen Ronny, etter hennes favoritt onkel som er død. Men jeg er redd ongen vil bli kriminell, narkomann eller noe ved det navnet. Hvordan få henne til å skifte mening?

Særlig! :fnise:

Anonymkode: 7d229...59a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner bare en Ronny, og han er den beste, mest engasjerte og opplyste læreren jeg noen gang har hatt. Var biolog i tillegg. Navnet skjemmer ingen. På grunn av denne læreren synes jeg Ronny er et strekt og godt navn.

Om 30 år har vi sikkert samme fenomen med Leander-gutter. 

Anonymkode: 04010...739

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Navnet gjør ingen kriminell, der er det oppvekt og miljø som har skylden.

Min far heter Ronny og er en av de mest fantastiske menn jeg vet om. Han er også definitivt en av de mest lovlydige menneskene jeg kjenner og svært ordentlig av seg, så tror ikke du skal bekymre deg for akkurat det. 

Det egentlige problemet her er jo at samboeren din ikke er villig til at dere skal bli enige om navn, dere har begge rett til å bestemme hva barnet deres skal hete. Hvis en av foreldrene nekter for et navn må man jo starte på nytt og finne et begge kan leve med.

Anonymkode: 05efd...579

• Liker 2
Skrevet

Ronny er bestandig kriminell. Tommy også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes at Ronny er et "harry" navn.

Man når det er sagt: vi har 2 Ronnyer på 40+ i vår omgangskrets. Begge er flotte, snille familiefedre med gode jobber og alt på stell i livet sitt😀 Så det er håp😉

Anonymkode: 690ec...c0b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Navnet gjør ingen kriminell, der er det oppvekt og miljø som har skylden.

Min far heter Ronny og er en av de mest fantastiske menn jeg vet om. Han er også definitivt en av de mest lovlydige menneskene jeg kjenner og svært ordentlig av seg, så tror ikke du skal bekymre deg for akkurat det. 

Det egentlige problemet her er jo at samboeren din ikke er villig til at dere skal bli enige om navn, dere har begge rett til å bestemme hva barnet deres skal hete. Hvis en av foreldrene nekter for et navn må man jo starte på nytt og finne et begge kan leve med.

Anonymkode: 05efd...579

Det egentlige problemet er at noen kjeder seg i påskeferien. Heldigvis skole igjen i dag!

Anonymkode: 9867b...9c4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke Ronny er noe fint, for meg ett harry navn. Men nå det er sagt så kjenner jeg en Ronny, i 30 årene, som er den snilleste karen jeg vet om. Familiepappa og skjemmer bort både barn og kone. Vi har tøyset med det at han ikke lever helt opp til navnet sitt :ler:

Anonymkode: 390f2...012

Gjest chisandra
Skrevet
På 2.4.2018 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Hvis du tenker at det er navnet som avgjør hvorvidt noen blir kriminell eller narkoman, så har du et par andre utfordringer å ta tak i først :icon_lol:

Skrevet

Forbinder navnet Ronny med inkasso, er mange flotte folk som heter Ronny så er ikke gitt at det blir noe galt med barnet. Derimot tror jeg at det er lettere å vokse opp i dagens samfunn med ett mer nøytralt navn, jeg tror ikke navnet Ronny vil gjøre det noe lettere i barndommen når det kommer til mobbing.

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, chisandra skrev:

Hvis du tenker at det er navnet som avgjør hvorvidt noen blir kriminell eller narkoman, så har du et par andre utfordringer å ta tak i først :icon_lol:

Dette.

Anonymkode: 68315...926

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mer lyst å kalle ungen Aksel, men hun nekter. TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...