Gå til innhold

Telefonsalg - Det tar jo helt av!

Anbefalte innlegg

Gjest Pernice
Skrevet

De siste ukene har jeg blitt oppringt 1-3 ganger om dagen av diverse nummer som er registrert som «nummer brukt i forbindelse med telefonsalg/callsentervirksomhet». Nummerene som ringer er:

916 52 790

916 53 790

916 54 790

916 55 790

916 56 790

916 58 790

916 59 790

Har selvfølgelig begynt å blokkere nummerene, men da ringer de jo bare med et nytt, lignende nummer. Tok telefonen den første gangen, og da var den en dame som snakket engelsk i andre enden, så jeg la på. Når de ringte med nytt nummer la de på med en gang jeg tok den. Nå har jeg sluttet å ta telefonen når 916xx790 ringer.. 

men hva er det de vil? Er det bare jeg som blir bombadert av disse nummerene? Og hva kan jeg gjøre for å unngå at de ringer meg igjen?!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette. Har to telefoner og blir aldri ringt opp på noen av dem. 

Anonymkode: 585c3...624

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Pernice skrev:

De siste ukene har jeg blitt oppringt 1-3 ganger om dagen av diverse nummer som er registrert som «nummer brukt i forbindelse med telefonsalg/callsentervirksomhet». Nummerene som ringer er:

916 52 790

916 53 790

916 54 790

916 55 790

916 56 790

916 58 790

916 59 790

Har selvfølgelig begynt å blokkere nummerene, men da ringer de jo bare med et nytt, lignende nummer. Tok telefonen den første gangen, og da var den en dame som snakket engelsk i andre enden, så jeg la på. Når de ringte med nytt nummer la de på med en gang jeg tok den. Nå har jeg sluttet å ta telefonen når 916xx790 ringer.. 

men hva er det de vil? Er det bare jeg som blir bombadert av disse nummerene? Og hva kan jeg gjøre for å unngå at de ringer meg igjen?!

Mottar aldri telefonsalgtelefoner. Er reservert mot reklame og telefonsalg i brreg.no

Telefonnumre for telefonsalg finner du på telefonterror.no Der kan du og legge inn nye numre.

Anonymkode: 521ff...f22

• Liker 1
Skrevet

Jeg er reservert mot telefonsalg og mottar ytterst sjelden telefon fra annet enn spørreundersøkelser.

Men for noen uker siden ringte disse numrene meg flere ganger, men aldri når jeg hadde mobilen på meg. Det viste seg at flere andre i nærområdet også ble oppringt, virket som de beveget seg gjennom halve bygda før de brått beveget seg videre. Fikk aldri med meg hva de ville, men snakket de engelsk er det jo godt mulig at det er Windows-folka som er ute igjen. Har forsøktå forklare tidligere at de ikke kan ringe fra et operativsystem, men de insisterte på at de ringte fra Windows..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, applestories skrev:

Jeg er reservert mot telefonsalg og mottar ytterst sjelden telefon fra annet enn spørreundersøkelser.

Men for noen uker siden ringte disse numrene meg flere ganger, men aldri når jeg hadde mobilen på meg. Det viste seg at flere andre i nærområdet også ble oppringt, virket som de beveget seg gjennom halve bygda før de brått beveget seg videre. Fikk aldri med meg hva de ville, men snakket de engelsk er det jo godt mulig at det er Windows-folka som er ute igjen. Har forsøktå forklare tidligere at de ikke kan ringe fra et operativsystem, men de insisterte på at de ringte fra Windows..

Da er dette utlendinger som kaprer norske numre for svindel. Har blitt tatt opp flere ganger i media. 

• Liker 1
Skrevet

Det er Microsoft-svindlere. De ringte meg og maste om problems with your conputeeeeeer på dårlig engelsk, jeg sa fuck off og la på. De har ikke ringt opp igjen. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mottar aldri telefonsalgtelefoner. Er reservert mot reklame og telefonsalg i brreg.no

Telefonnumre for telefonsalg finner du på telefonterror.no Der kan du og legge inn nye numre.

Det er jeg også, men allikevel ringer telefonselgerne

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da er dette utlendinger som kaprer norske numre for svindel. Har blitt tatt opp flere ganger i media. 

At de kaprer norske numre er ikke sikkert i dette tilfellet. Søker du opp den nummerserien der på Gule Sider får du opp: "Nummeret brukes til telefonsalg eller lignende", og på Telefonterror.no er de registrert med kommentaren Microsoft-svindel.

Ingen av de i listen over har en privatperson eller bedrift som eier registrert på Telefonkatalogen eller 1881.

Får håpe at de denne gangen har kjøpt en nummerserie og ikke tatt seg til rette slik som sist.

- Interessant nok er det et nummer som mangler midt inne i serien gjengitt over; 916 57 790.
Det er registrert på Steinerskolen i Kristiansand.
På Telefonterror.no er dette også registrert som Microsoft-svindel.

Så enten har de faktisk kapret akkurat dette nummeret, eller alle, eller så har de gått litt fort i registreringen der.

Gjest Pernice
Skrevet (endret)

Blir litt skremt om det er Microsoft svindlere, for de har ALDRI ringt meg før. Men rett før de begynte å ringe, kontaktet jeg Microsoft på telefon og Mail for å hjelpe en venn med problemer på hennes PC.. Betyr det at de ser at jeg har kontaktet Microsoft og hvorfor?

Endret av Pernice
Gjest Pernice
Skrevet
Akkurat nå, Pernice skrev:

Blir litt skremt om det er Microsoft svindlere, for de har ALDRI ringt meg før. Men rett før de begynte å ringe, kontaktet jeg Microsoft på telefon og Mail for å hjelpe en venn med problemer på hennes PC.. Betyr det at de ser at jeg har kontaktet Microsoft og hvorfor?

Endret; skrivefeil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...