Gjest Pernice Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 De siste ukene har jeg blitt oppringt 1-3 ganger om dagen av diverse nummer som er registrert som «nummer brukt i forbindelse med telefonsalg/callsentervirksomhet». Nummerene som ringer er: 916 52 790 916 53 790 916 54 790 916 55 790 916 56 790 916 58 790 916 59 790 Har selvfølgelig begynt å blokkere nummerene, men da ringer de jo bare med et nytt, lignende nummer. Tok telefonen den første gangen, og da var den en dame som snakket engelsk i andre enden, så jeg la på. Når de ringte med nytt nummer la de på med en gang jeg tok den. Nå har jeg sluttet å ta telefonen når 916xx790 ringer.. men hva er det de vil? Er det bare jeg som blir bombadert av disse nummerene? Og hva kan jeg gjøre for å unngå at de ringer meg igjen?!
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 Jeg skjønner ikke dette. Har to telefoner og blir aldri ringt opp på noen av dem. Anonymkode: 585c3...624
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 5 minutter siden, Pernice skrev: De siste ukene har jeg blitt oppringt 1-3 ganger om dagen av diverse nummer som er registrert som «nummer brukt i forbindelse med telefonsalg/callsentervirksomhet». Nummerene som ringer er: 916 52 790 916 53 790 916 54 790 916 55 790 916 56 790 916 58 790 916 59 790 Har selvfølgelig begynt å blokkere nummerene, men da ringer de jo bare med et nytt, lignende nummer. Tok telefonen den første gangen, og da var den en dame som snakket engelsk i andre enden, så jeg la på. Når de ringte med nytt nummer la de på med en gang jeg tok den. Nå har jeg sluttet å ta telefonen når 916xx790 ringer.. men hva er det de vil? Er det bare jeg som blir bombadert av disse nummerene? Og hva kan jeg gjøre for å unngå at de ringer meg igjen?! Mottar aldri telefonsalgtelefoner. Er reservert mot reklame og telefonsalg i brreg.no Telefonnumre for telefonsalg finner du på telefonterror.no Der kan du og legge inn nye numre. Anonymkode: 521ff...f22 1
applestories Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 Jeg er reservert mot telefonsalg og mottar ytterst sjelden telefon fra annet enn spørreundersøkelser. Men for noen uker siden ringte disse numrene meg flere ganger, men aldri når jeg hadde mobilen på meg. Det viste seg at flere andre i nærområdet også ble oppringt, virket som de beveget seg gjennom halve bygda før de brått beveget seg videre. Fikk aldri med meg hva de ville, men snakket de engelsk er det jo godt mulig at det er Windows-folka som er ute igjen. Har forsøktå forklare tidligere at de ikke kan ringe fra et operativsystem, men de insisterte på at de ringte fra Windows.. 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #5 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, applestories skrev: Jeg er reservert mot telefonsalg og mottar ytterst sjelden telefon fra annet enn spørreundersøkelser. Men for noen uker siden ringte disse numrene meg flere ganger, men aldri når jeg hadde mobilen på meg. Det viste seg at flere andre i nærområdet også ble oppringt, virket som de beveget seg gjennom halve bygda før de brått beveget seg videre. Fikk aldri med meg hva de ville, men snakket de engelsk er det jo godt mulig at det er Windows-folka som er ute igjen. Har forsøktå forklare tidligere at de ikke kan ringe fra et operativsystem, men de insisterte på at de ringte fra Windows.. Da er dette utlendinger som kaprer norske numre for svindel. Har blitt tatt opp flere ganger i media. Anonymkode: 521ff...f22 1
Neket Skrevet 2. april 2018 #6 Skrevet 2. april 2018 Det er Microsoft-svindlere. De ringte meg og maste om problems with your conputeeeeeer på dårlig engelsk, jeg sa fuck off og la på. De har ikke ringt opp igjen.
Honey Dew Skrevet 2. april 2018 #7 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Mottar aldri telefonsalgtelefoner. Er reservert mot reklame og telefonsalg i brreg.no Telefonnumre for telefonsalg finner du på telefonterror.no Der kan du og legge inn nye numre. Anonymkode: 521ff...f22 Det er jeg også, men allikevel ringer telefonselgerne
applestories Skrevet 2. april 2018 #8 Skrevet 2. april 2018 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da er dette utlendinger som kaprer norske numre for svindel. Har blitt tatt opp flere ganger i media. Anonymkode: 521ff...f22 At de kaprer norske numre er ikke sikkert i dette tilfellet. Søker du opp den nummerserien der på Gule Sider får du opp: "Nummeret brukes til telefonsalg eller lignende", og på Telefonterror.no er de registrert med kommentaren Microsoft-svindel. Ingen av de i listen over har en privatperson eller bedrift som eier registrert på Telefonkatalogen eller 1881. Får håpe at de denne gangen har kjøpt en nummerserie og ikke tatt seg til rette slik som sist. - Interessant nok er det et nummer som mangler midt inne i serien gjengitt over; 916 57 790. Det er registrert på Steinerskolen i Kristiansand. På Telefonterror.no er dette også registrert som Microsoft-svindel. Så enten har de faktisk kapret akkurat dette nummeret, eller alle, eller så har de gått litt fort i registreringen der.
Gjest Pernice Skrevet 2. april 2018 #9 Skrevet 2. april 2018 (endret) Blir litt skremt om det er Microsoft svindlere, for de har ALDRI ringt meg før. Men rett før de begynte å ringe, kontaktet jeg Microsoft på telefon og Mail for å hjelpe en venn med problemer på hennes PC.. Betyr det at de ser at jeg har kontaktet Microsoft og hvorfor? Endret 2. april 2018 av Pernice
Gjest Pernice Skrevet 2. april 2018 #10 Skrevet 2. april 2018 Akkurat nå, Pernice skrev: Blir litt skremt om det er Microsoft svindlere, for de har ALDRI ringt meg før. Men rett før de begynte å ringe, kontaktet jeg Microsoft på telefon og Mail for å hjelpe en venn med problemer på hennes PC.. Betyr det at de ser at jeg har kontaktet Microsoft og hvorfor? Endret; skrivefeil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå