Gjest Valhalla Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Er nok ikke like positiv og optimistisk som Sæle, men noen poeng har mannen. http://www.idag.no/ledere-oppslag.php3?ID=6708 Den nye listen har som ide å samle alle kristne om EN sak, kampen mot fosterdrapet. Gir det mening? Absolutt. Abortsaken er ikke en sak mellom mange andre saker. Det er saken under alle andre saker, Menneskeverdet, som dette handler om. ....... Sammen med aldringen kommer utslettelsen av Europa. Folketallet faller radikalt i alle land i vårt århundre. Hele samfunnsmaskineriet vil gå i stå. Nye folk må inn og overta etter de europeiske folkeslag som dør ut, og Europa kan bli et kaos av etniske brytninger.
Gjest Bettie-ikke på nå Skrevet 19. februar 2005 #2 Skrevet 19. februar 2005 La meg gjette på at det partiet vil få mange stemmer fra menn. Og at mange av de mennene som vil stemme på dette partiet ikke har noe imot at soldater sendes ut i krig.
Gjest Valhalla Skrevet 19. februar 2005 #3 Skrevet 19. februar 2005 Jeg tror det eneste de vil oppnå er å gjøre KrF mindre, ikke nødvendigvis negativt.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #4 Skrevet 19. februar 2005 KrF har forsåvidt desimert seg selv nesten tilstrekkelig allerede. I den grad dette blir noe av, er det jo lov å håpe at enkelte FrP'ere kombinerer fremmedfrykten og kvinnefiendtligheten sin gjennom å hoppe over til sæleland.
Cherubino Skrevet 20. februar 2005 #5 Skrevet 20. februar 2005 Et hurra for Sæle! Alt som kan medvirke til å plassere Krf og deres likesinnede på sidelinjen hvor denslags utdatert skrapgods hører hjemme, er av det gode. Så stå på Sæle. At dine intensjoner kanskje ikke akkurat er dette, får bli ditt problem.
Gjest Valhalla Skrevet 20. februar 2005 #6 Skrevet 20. februar 2005 De vil bruke bilder i valgkampen ps, det er bilde i artikkelen, ikke for sarte sjeler http://idag.no/aktuelt-oppslag.php3?ID=6673
Bettie Skrevet 20. februar 2005 #7 Skrevet 20. februar 2005 Flott at de har amerikanske forbilder og medhjelpere. Over there er de jo svært opptatt av å bavare liv, mener jeg. At abortforkjempere og leger blir drept må man jo bare regne med, og at dødsstraffen blir ivrig brukt, også overfor barn, er jp naturlig. Men det ufødte liv skal forsvares for en hver pris. Lurer på hva jeg ikke har forstått.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #8 Skrevet 20. februar 2005 Lurer på hva jeg ikke har forstått. Det skulle ikke overraske meg om Valhalla kan svare deg på dét.
Gjest Valhalla Skrevet 20. februar 2005 #9 Skrevet 20. februar 2005 At abortforkjempere og leger blir drept må man jo bare regne med, og at dødsstraffen blir ivrig brukt, også overfor barn, er jp naturlig. Men det ufødte liv skal forsvares for en hver pris. Lurer på hva jeg ikke har forstått. Hvor har du det fra at amerikanske abortmotstandere støtter drap på abortleger? Det er en svært liten mentalt forstyrret gruppe. Dødsstraffen blir heller ikke ivrig brukt, ganske sjelden sammenlignet med andre land som praktiserer dødsstraff. I Japan er det f.eks over 81% som støtter dødsstraff. Å sammenligne drap på et uskyldig barn med avliving av menneskelige monstre er vanskelig å forstå. Nå er det gjort en undersøkelse som viser at velgerne er klart imot utvidelse av retten til å avslutte menneskeliv, enkelte ap kvinner mener derfor at man ikke bør fokusere på dette fordi man kan tape velgere. Ikke bare det, menn er mer ivrige på å avslutte menneskeliv enn kvinner. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=267490 I undersøkelsen som Infact har gjort for VG, sier 54 prosent nei til selvbestemt abort inntil 16. uke, 33 prosent sier ja. .... Det er flere menn enn kvinner som sier ja til å utvide grensen for selvbestemt abort.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #10 Skrevet 20. februar 2005 Hvor har du det fra at amerikanske abortmotstandere støtter drap på abortleger? Det er en svært liten mentalt forstyrret gruppe. Mener du at de som støtter drap på abortleger ikke er abortmotstandere? Eller mener du i denne sammenheng at det for eksempel er galt å generalisere ut fra det en liten minoritet (la oss si 5 %, selv om flere enn 5 % av åndsfellene dine der borte dessverre har sympati med legemorderne) gjør?
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #12 Skrevet 20. februar 2005 Du er så forutsigbar Trøffel Heller det enn konsekvent inkonsekvent, avhengig av religion, hudfarge og sak. Men jeg noterer meg at det plutselig ble bekvemt for deg å forsøksvis angripe person i stedet for sak...
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #13 Skrevet 20. februar 2005 Mener du at de som støtter drap på abortleger ikke er abortmotstandere? Eller mener du i denne sammenheng at det for eksempel er galt å generalisere ut fra det en liten minoritet (la oss si 5 %, selv om flere enn 5 % av åndsfellene dine der borte dessverre har sympati med legemorderne) gjør? Touché! Well done!
Gjest Valhalla Skrevet 20. februar 2005 #14 Skrevet 20. februar 2005 Jeg har lest mange ekstremt ensporede (abort er saken de er mest opptatt av) og har aldri sett støtte for drap på leger. Kan du gi meg en undersøkelse som viser at over 5% støtter det? Jeg vil også ha bevis for at det er disse dette nye partiet har fått veiledning av noe Bettie forsøker å insinuere.
Bettie Skrevet 20. februar 2005 #15 Skrevet 20. februar 2005 Jeg er ikke helt sikker på om jeg forstår enda. Etter det jeg har sett, er det abortmotstandere i USA som dreper leger som utfører abort, som setter fyr på og bomber abortklinikker, som kaster stein på kvinner som oppsøker abortklinikkene og som truer de ansatte - eller tar jeg feil? USA kan sammenlignes med Kina og Iran når det gjelder bruk av dødsstraff, og er et av de få land i verden hvor barn kan dømmes til døden. Jeg trodde at hvis man var imot å ta liv, så var man i mot å ta liv, eller er det sånn at man er i mot å ta noen liv, mens andre liv er det helt greit å ta? Vennligst opplys meg den som føler seg kallet.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #16 Skrevet 20. februar 2005 Betyr disse forsøkene på å ro deg i land at du aksepterer de "forutsigbare" motforestillingene du ikke har nevnt noe mer om?
Gjest Valhalla Skrevet 20. februar 2005 #17 Skrevet 20. februar 2005 USA kan sammenlignes med Kina og Iran når det gjelder bruk av dødsstraff, og er et av de få land i verden hvor barn kan dømmes til døden. Vennligst opplys meg den som føler seg kallet. Det er tydelig at du trenger å bli opplyst. Du kan begynne med å se på antall mennesker som blir henrettet i Kina og viktigere, hva de får dødsstraff for. Så kan du se på Iran og hvilke metoder de bruker for dødsstraff og enda viktigere i dette tilfellet HVA de blir drept for. http://www.amnestyusa.org/abolish/world/ch...hina/index.html Executions skyrocket during these campaigns; the most recent national Strike Hard was launched on April 11, 2001 with 89 executions in a single day. By the end of 2001, more than 2,468 executions had taken place.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #18 Skrevet 20. februar 2005 Touché! Well done! Ble det for traumatisk å gå inn i en diskusjon om generalisering og andre vanskelige ting?
Gjest Valhalla Skrevet 20. februar 2005 #19 Skrevet 20. februar 2005 Du har et poeng. Men det er to forskjellige saker og jeg lar deg ikke få lov til å spore av nok en tråd.
Gjest Anonymous Skrevet 20. februar 2005 #20 Skrevet 20. februar 2005 Det står i artikkelen du linket til. Det er medlemmer fra den organisasjonen Ludvik Nessa har kontakt med som har stått for en del av de aksjonene jeg nevner - inkludert drap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå