spenol Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Vet noen hvor lang tid det tar før koffein og aspartam fra pepsi max er ute av systemet?
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #2 Skrevet 2. april 2018 https://forskning.no/sovn/2016/09/hvor-lenge-virker-koffein-i-kroppen 10-15 timer. Omtrent like lenge for aspartam, hvis ikke kortere. Hvis du ikke drikker pepsi max etter kl 18 er du altså avruset før du våkner neste morgen Anonymkode: 135fe...a0e 2
Perelandra Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Det er koffein som skaper avhengighet, ikke aspartam. Er du vant med å drikke Pepsi Max eller andre koffeinholdige drikker daglig, kan du få hodepine når koffeinet går ut av kroppen. 4
SnoopyBoy Skrevet 4. april 2018 #4 Skrevet 4. april 2018 På 2.4.2018 den 12.51, Perelandra skrev: Det er koffein som skaper avhengighet, ikke aspartam. Er du vant med å drikke Pepsi Max eller andre koffeinholdige drikker daglig, kan du få hodepine når koffeinet går ut av kroppen. Gjelder det det samme for burn zero? Jeg er helt hekta på de. Er det på grunn av koffein? Vil gjerne slutte med de fordi det koster mye penger. Jeg får vondt i hodet hvhis jeg ikke drikker det.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5 Skrevet 4. april 2018 Det er jo det psykiske aspektet også da. Jeg blir faktisk skikkelig trist de periodene jeg kutter ut PM. Ender opp med å tenke at livet blir såpass mye dårligere uten, at jeg begynner igjen. Det kan sammenliknes med den følelsen av hjemlengsel man kunne ha som barn. Anonymkode: 0c4d6...396
Perelandra Skrevet 4. april 2018 #6 Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, SnoopyBoy skrev: Gjelder det det samme for burn zero? Jeg er helt hekta på de. Er det på grunn av koffein? Vil gjerne slutte med de fordi det koster mye penger. Jeg får vondt i hodet hvhis jeg ikke drikker det. Har ikke så mye kjennskap til Burn Zero, men regner med det blir på samme måte. Energidrikker inneholder jo koffein.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #7 Skrevet 4. april 2018 Trodde det tok 2 uker for en avhengighet til koffein å gå ut av systemer... 🤔🤔 Står litt om det her: https://mentalhealthdaily.com/2014/03/25/caffeine-withdrawal-symptoms-how-long-do-they-last-average-timeline-varies/ Anonymkode: 990d6...d60
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #8 Skrevet 4. april 2018 På 2.4.2018 den 10.00, spenol skrev: Vet noen hvor lang tid det tar før koffein og aspartam fra pepsi max er ute av systemet? det er vel ikke koffein i pepsi max? Anonymkode: d1ae1...309
Perelandra Skrevet 4. april 2018 #10 Skrevet 4. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: det er vel ikke koffein i pepsi max? Anonymkode: d1ae1...309 Jo, det er det. Så vidt jeg vet er det mer enn i andre cola-bruser. Jeg husker da Pepsi Max ble lasert i Norge på 90-tallet ble det reklamert med at den hadde et høyere koffeininnhold. 3
Forundret.. Skrevet 4. april 2018 #11 Skrevet 4. april 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: det er vel ikke koffein i pepsi max? Anonymkode: d1ae1...309 Jo! Pepsi, cola, urge o.l inneholder også koffein. Jeg kjenner at hvis jeg drikker cola en dag så har jeg veldig lyst på det i et par dager etterpå. Dropper jeg det så blir lysten ganske kjapt borte. Grunnet dette så har jeg heller kjøpt en koffeinfri brus hvis vi skal drikke brus, fordi da ''trenger'' jeg det ikke dagen etterpå. Når det kommer til kaffi opphold så har jeg hodepine i en dag og to hvis jeg ikke drikker det på noen dager.
SnoopyBoy Skrevet 4. april 2018 #12 Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, Forundret.. skrev: Jo! Pepsi, cola, urge o.l inneholder også koffein. Jeg kjenner at hvis jeg drikker cola en dag så har jeg veldig lyst på det i et par dager etterpå. Dropper jeg det så blir lysten ganske kjapt borte. Grunnet dette så har jeg heller kjøpt en koffeinfri brus hvis vi skal drikke brus, fordi da ''trenger'' jeg det ikke dagen etterpå. Når det kommer til kaffi opphold så har jeg hodepine i en dag og to hvis jeg ikke drikker det på noen dager. Oj, hehe. Jeg tror man opplever å bli mer kvikk vis man vet at det er koffein i, jeg visste ikke dette og har aldri opplevd noe effekt. Men ok. Da vet jeg det. Blir nesten litt som folk som får alkoholfri øl, og blir fortalt at det er vanlig, så blir de drita uansett 1
Gjest ewzp0xo3hlgove Skrevet 4. april 2018 #13 Skrevet 4. april 2018 Ikke sikker på hva vitenskapen sier, men for egen del tar det to-tre dager før suget gir seg.
Forundret.. Skrevet 5. april 2018 #14 Skrevet 5. april 2018 8 timer siden, SnoopyBoy skrev: Oj, hehe. Jeg tror man opplever å bli mer kvikk vis man vet at det er koffein i, jeg visste ikke dette og har aldri opplevd noe effekt. Men ok. Da vet jeg det. Blir nesten litt som folk som får alkoholfri øl, og blir fortalt at det er vanlig, så blir de drita uansett Jeg må jo si det at hvis jeg drikker cola o.l så føler jeg ikke at jeg blir mer kvikk av det. Jeg kjenner bare sug etter mer i en dag og to etterpå. Kaffien min derimot, den føler jeg meg mer våken av.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2018 #15 Skrevet 7. april 2018 Det er så deilig å slenge seg ned på sofaen etter en lang dag på jobb og ruse seg på litt Pepsi Max!😁 Anonymkode: 0c4d6...396
emilie123 Skrevet 8. april 2018 #16 Skrevet 8. april 2018 Tidligere drakk jeg Pepsi Max hver dag, bare måtte ha. Følte meg fysisk dårlig hvis jeg ikke fikk en viss mengde hver dag. Fikk bla en enorm hodepine. Nå drakk jeg mye da. Hodepinen varte 2-3 dager og uvelheten varte tilsvarende. Nå greier jeg og bare drikke Pepsi Max i helgen og hvis jeg er på tur eller er på besøk. Er fornøyd med det.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #17 Skrevet 8. april 2018 Jeg har prøvd å kutte ut cola mange ganger, men gitt opp på grunn av ubehaget. Drakk hver dag, nå er det en uke siden jeg drakk sist og jeg hadde bare mild hodepine dagen etterpå. Vet ikke helt hvorfor det var lettere nå enn tidligere. Så det avhenger nok av flere faktorer tenker jeg, hvor stort ubehag du får og hvor lenge. Om du liker kaffe kan du jo drikke litt ekstra kaffe de første dagene, eller ta deg et glass brus om du klarer å moderere det. Kutt gradvis ned gjennom uka og ta siste glass på torsdag, så har du hele helgen til å sove og hvile mye om du skulle få mye hodepine. Anonymkode: a4518...f6f
Nyepoke Skrevet 8. april 2018 #18 Skrevet 8. april 2018 Vet ikke hvor lenge det er i systemet, men for å slippe hodepine har det beste for meg vært å ta det siste glasset på morgenen og drikke veldig mye vann de neste dagene.... da har det så vidt kommet en liten hodepine den første dagen...
AnonymBruker Skrevet 8. april 2018 #19 Skrevet 8. april 2018 På 5.4.2018 den 8.17, Forundret.. skrev: Jeg må jo si det at hvis jeg drikker cola o.l så føler jeg ikke at jeg blir mer kvikk av det. Jeg kjenner bare sug etter mer i en dag og to etterpå. Kaffien min derimot, den føler jeg meg mer våken av. Det er nok fordi kaffe inneholde mye mer koffein enn brus gjør. Anonymkode: b386e...be7
Forundret.. Skrevet 9. april 2018 #20 Skrevet 9. april 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok fordi kaffe inneholde mye mer koffein enn brus gjør. Anonymkode: b386e...be7 Selvsagt er det derfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå