AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #1 Skrevet 2. april 2018 Dere som går og planlegger bryllup, eller nettopp har giftet dere, er hensikten å være sammen livet ut, eller tenker dere skilsmisse et stykke frem i tid? Anonymkode: 65da3...243
FactsOverFeelings Skrevet 2. april 2018 #3 Skrevet 2. april 2018 Nei, man planlegger selvsagt skilsmissen 3-4 år inn i ekteskapet og med det samme. 19
Veslefrikk Skrevet 2. april 2018 #4 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dere som går og planlegger bryllup, eller nettopp har giftet dere, er hensikten å være sammen livet ut, eller tenker dere skilsmisse et stykke frem i tid? Anonymkode: 65da3...243 Det er vel ingen som gifter seg, hvis hensikten er å skille seg om noen år. 7
Nuith Skrevet 2. april 2018 #5 Skrevet 2. april 2018 Nå er det snart 5 år siden vi giftet oss, men selvfølgelig håper jeg at vi er sammen livet ut. Det betyr ikke at jeg kommer til å finne meg i hva som helst - men jeg føler jeg kjenner ham godt nok til at det er lite sannsynlig at noen av tingene jeg anser som skilsmisseårsaker kommer til å skje. 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #6 Skrevet 2. april 2018 Hvem gifter seg om de anser skilsmisse som sannsynlig? 😂 Altså, hva er vitsen? Hvorfor ikke bare være samboere? Anonymkode: 03768...1a0 3
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #7 Skrevet 2. april 2018 1 minutt siden, Nuith skrev: Nå er det snart 5 år siden vi giftet oss, men selvfølgelig håper jeg at vi er sammen livet ut. Det betyr ikke at jeg kommer til å finne meg i hva som helst - men jeg føler jeg kjenner ham godt nok til at det er lite sannsynlig at noen av tingene jeg anser som skilsmisseårsaker kommer til å skje. Med andre ord, hvis det skulle bli skilsmisse, så er det i såfall hans feil? Anonymkode: 65da3...243 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #8 Skrevet 2. april 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvem gifter seg om de anser skilsmisse som sannsynlig? 😂 Altså, hva er vitsen? Hvorfor ikke bare være samboere? Anonymkode: 03768...1a0 Fordi veldig veldig mange, særlig kvinner, ser på bryllup som en stor drøm. Det er noe mange har drømt om siden de var liten pike, og ønsker seg et storslått bryllup. Anonymkode: 65da3...243 2
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #9 Skrevet 2. april 2018 Det hadde tatt seg ut, lagt en plan på hvordan dele boet og ungene i samme slengen som vi planla bryllupet. For en festlig måte å planlegge et bryllup. Selvfølgelig tror vi dette skal vare livet ut. Vi har nå vært gift i 13 år. Har ingen planer om å skille oss. Og vi har vært igjennom mye vanskelig på disse årene. Men det klarer vi. Anonymkode: a911f...240 4
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #10 Skrevet 2. april 2018 "Ja, mamma,pappa.. Svigermor og svigerfar.. Lille konemor. Alle sammen! Det er så koselig å se dere alle samlet her for å feire oss. Nå ha vi hørt så mange fine taler, spist godt mat. Jeg har bare litt informasjon om resten av kvelden og diverse. Nå er det fint om alle trekker til foajeen eller kanskje en tur til den fine terrassen på vestsiden, for vi skal lage plass til dansegulv og lage småbord. Baren vil åpne samtidig. Det henger informasjon ved ytterdøra med telefonnummer til lokal taxi. Og, for dere av dere som er interessert så har vi booket dette stedet til siste helgen i juli om syv år, til skilsmissefesten med tilhørende loppemarked! Det er et lokalt band som skal spille, det blir endel rockabilly, men også kjente coversanger i kveld. Tusen takk til de som har stått på og laget mat og servert oss......" Anonymkode: a52f4...002 11
stan Skrevet 2. april 2018 #11 Skrevet 2. april 2018 Jeg tror de fleste som gifter seg eller blir samboere, gjør det med håp om at det skal vare livet ut. Men det går jo an å være realistisk samtidig. Man vet jo at mange går fra hverandre, og det er jo naivt å tro at man selv er så mye bedre. Det går jo feks an å ha en økonomisk plan for ekteskapet som sikrer begge. Uansett hvordan det går. Da er det ihvertfall ikke noe økonomiske motivasjon for å bli eller gå. Det er jo ryddig og respektfullt. 4
Gjest GoldenLioness Skrevet 2. april 2018 #12 Skrevet 2. april 2018 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som går og planlegger bryllup, eller nettopp har giftet dere, er hensikten å være sammen livet ut, eller tenker dere skilsmisse et stykke frem i tid? Anonymkode: 65da3...243 I det jeg sa ja planla jeg å skille meg!
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #13 Skrevet 2. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi veldig veldig mange, særlig kvinner, ser på bryllup som en stor drøm. Det er noe mange har drømt om siden de var liten pike, og ønsker seg et storslått bryllup. Anonymkode: 65da3...243 Tuller du litt nå? Tror du har misforstått hva den drømmen består i. Bryllupet vil ikke være noe drømmebryllup hvis man ikke ser for seg en fremtid (og oftest familie) med mannen. Å gifte seg er noe man bare gjør en gang, i alle fall er det slik i pikedrømmen. Hvis man tror det kommer til å bli skilsmisse før man i det hele tatt er gift, så er det jo ikke noe drømmebryllup. Heller et marerittbryllup, vil jeg si. Anonymkode: ef64b...6df 8
Thyra Skrevet 2. april 2018 #14 Skrevet 2. april 2018 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi veldig veldig mange, særlig kvinner, ser på bryllup som en stor drøm. Det er noe mange har drømt om siden de var liten pike, og ønsker seg et storslått bryllup. Anonymkode: 65da3...243 Et storslått bryllup er vel bortkastede penger om man allerede vet man kommer til å skille seg?!? 1
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #15 Skrevet 2. april 2018 Ja, min man fridde veldig tidlig i forholdet, men jeg måtte tenke meg godt om før jeg sa ja, nettopp fordi det å bli gift er/var for meg en stor forpliktelse. Enda mer fordi jeg er ikke norsk og min mann hadde barn fra et tidligere forhold, så det innebar også at jeg måtte ta et (langsiktig) valg om å bo i utlandet, med en hverdag langt fra familien min og landet mitt. Anonymkode: 63c36...5c1
Wonders Skrevet 3. april 2018 #16 Skrevet 3. april 2018 Man gifter seg av forskjellige grunner. I min verden kan man ikke gå inn i noe man ikke har troen på uansett. Hvorfor lurer du på dette, ts?
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #17 Skrevet 3. april 2018 Det er liksom det som er meningen når folk gifter seg da. Anonymkode: 23e09...283 2
Nuith Skrevet 3. april 2018 #18 Skrevet 3. april 2018 On 02/04/2018 at 10:02 AM, AnonymBruker said: Med andre ord, hvis det skulle bli skilsmisse, så er det i såfall hans feil? Anonymkode: 65da3...243 Jeg kan jo ikke si noe om hva han kommer til å finne seg i? Kanskje han finner seg i det uansett hva jeg gjør, kanskje har han lavere toleransegrenser enn det jeg har - men det er jo opp til ham, ikke meg. 1
kaleidoskop Skrevet 3. april 2018 #19 Skrevet 3. april 2018 Hahaha, må jo nesten le litt av dette spørsmålet. Men ja, tanken er jo å være sammen med han resten av livet! Man vet aldri hva som kan skje om X antall år, men...
AnonymBruker Skrevet 3. april 2018 #20 Skrevet 3. april 2018 På 2.4.2018 den 9.57, AnonymBruker skrev: Dere som går og planlegger bryllup, eller nettopp har giftet dere, er hensikten å være sammen livet ut, eller tenker dere skilsmisse et stykke frem i tid? Anonymkode: 65da3...243 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det er liksom det som er meningen når folk gifter seg da. Anonymkode: 23e09...283 Du har selvfølgelig de som har drømt om livslangt troskap i et ekteskap, og står fast ved dets "helligdom", men samfunnets mange konstellasjoner hva angår samliv og romantisk/seksuelle relasjoner er også noe som er stor utfordring for ekteskapskonstellasjonen. I denne tidsperioden vi lever i dagens vestlige samfunn, er ikke giftemålet like "hellig" som det var tidligere. Det finnes idag mangen par som gifter seg fordi "det er det folk gjør"(eller forventer), på samme måte som samboerskap er forventet etter at man er blitt kjærester. Jeg vil påstå at man har et langt mer løsere forhold til konseptet om ekteskap idag enn tidligere. Før var det viktig å velge ut riktig partner for et livslangt ekteskap, nå er det derimot normalt at en velger å "go with flow" som med alt annet i samfunnet. Terskelen for skilsmisse er også mye lavere idag enn blant tidligere generasjoner, selv i forhold som er tilsynelatende "stødige". Et viktig punkt her er blant annet individualismen, og at folk søker seg til tiden da de var "unge". Anonymkode: 556cb...84c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå