Gå til innhold

Noen med leiebil erfaringer fra Tenerife?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg og en kompis tenker å dra på  1 ukes ferie til Tenerife i mai. Vi tenker å leie bil for å kunne kjøre litt over øya, siden det er litt dyrt med taxi der nede osv. 

Noen her med erfaringer fra bestillinger på nett og henting i flyplassen? Forsikringer, depositum og total beløpet hva ligger det rundt? Ser at det er ca 600,- osv på nett, men er det totalt med alt inkludert? Kom gjerne med tips sånn nettsider og bedrifter vi kan stole på.  Vi er begge 22 år. 

Anonymkode: b3adf...a06

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke på nett, men leie direkte,tok 20 min, dep pluss leie totalt, bilen var vår på 20 min.

Anonymkode: d7383...3f7

AnonymBruker
Skrevet

http://www.leiebilispania.no/aldersgrense-leiebil-spania/

Siden har også en søkemotor hvor du kan legge inn alder, da det kan være dyrere å leie når men er under 25 år. Søkemotoren finner priser hos ulike leiebilselskaper. 

Jeg har selv kun erfaring med å leie bil fra de store, internasjonale selskapene; Hertz, Avis, Europcar og Budget. Aldri hatt problemer med dem.

Et tips er å nøye sjekke bilen for bulker, skrammer osv når du får den utlevert (spesielt viktig om du ikke har en «superforsikring» som reduserer egenandelen din ved skade) Finner du noe som ikke er markert på diagrammet fra tidligere, må du gi beskjed før du kjører avgårde med den, ellers risikerer du at du blir belastet for en skade som har vært der fra tidligere. Fyll opp drivstofftanken helt rett før du leverer, leiebilfirmaet tar som regel mer betalt for drivstoff enn det det faktisk koster.

Anonymkode: 095ce...b04

AnonymBruker
Skrevet

Spanjolene er sleipe. 

Bestilte via reiseselskapet og betalte.

Da vi skulle hente bilen ville de ha betaling en gang til. Det var selvfølgelig ikke aktuelt. 

Ordnet seg til slutt. 

En annen gang skulle vi bestille når vi kom på flyplassen. De var ganske sure. 

Anonymkode: dd445...394

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...