Gjest Anonymous Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Utenom den rasen du har selvfølgelig, hvilken rase kunne du ha tenkt deg?
Brunhilde Skrevet 19. februar 2005 #3 Skrevet 19. februar 2005 Jeg kunne tenkt med en sort og sølv dvergshnauzer fordi den er vakker og fordi det er mye hund i en liten kropp. Jeg vil ha en tispe fordi den hunden jeg har nå er en håpløs hanne - og fordi jeg tror tisper kan være lettere å ha med å gjøre.
LilleMy Skrevet 19. februar 2005 #4 Skrevet 19. februar 2005 Kunne tenkt meg en søt, liten, rød, eng Cocker Spaniel..... Jeg vokste opp med en slik en, men hun måtte avlives bare to år fordi hun hadde ett farlig gemytt..... Nå har jeg langt mer erfaring med hunder - og vet langt mer om hundeopdrett, og tror ikke det ville blitt noe problem. Forøvrig er den jo så liten og enkel i størrelsen, det taler også for. Men, for nå er det flott med den Schaferen jeg har - og henne skal jeg ha i mange år til!
Arwen Skrevet 19. februar 2005 #5 Skrevet 19. februar 2005 Ønsker meg samme som Brunhilde jeg tispe jeg også, selv om gutten til mamma og pappa er ordentlig tøff han også.
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #6 Skrevet 19. februar 2005 Vi har to sånne i sølv i parken. De er nyyyyydelige!
LilleBille Skrevet 19. februar 2005 #7 Skrevet 19. februar 2005 Jeg kunne godt tenkt meg en Rodesian Ridgeback eller en Boerboel (eller til nød en Dobermann) .. - men kan ikke ha hund pga allergi
Gjest Seleena Skrevet 19. februar 2005 #8 Skrevet 19. februar 2005 Svart Flatcoat-retriver eller svart og kvit engelsk cocker spaniel. Nydelige familiehundar. Kjekke å ha med på tur og ikkje for stressa som det setteren er, sjølv om det fristar å ha ein slik og Men det blir no nokre år til det!
Gjest Anonymous Skrevet 19. februar 2005 #9 Skrevet 19. februar 2005 Jeg vil ikke ha noe annet enn det jeg harm en jack russell terrier. Verdens nydeligste!
Gjest Gjesta Skrevet 19. februar 2005 #10 Skrevet 19. februar 2005 Jeg har lyst på riesenschnauzer. Robuste hunder, og ikke de mest frambusende. Drømmehunden er nok allikevel irsk setter, men jeg er redd den kan drive meg til vanvidd med rastløshet. Men mannen i huset planlegger å begynne å jakte, så kanskje.... Jeg er oppvokst med nydelig rød engelsk cocker, som i motsetning til mange jeg har hørt om, hadde et fantastisk gemytt. Han døde i en moden alder av snart 15, og er dypt savnet.
Englepus Skrevet 19. februar 2005 #11 Skrevet 19. februar 2005 Jeg kunne faktisk tenkt meg en Pekingeser. Har egentlig aldri likt de, helt til en dame i en butikk jeg ofte er innom fikk seg en valp. Den er så rolig og avbalansert. Og alltid like koselig. Og pelsen er jo også nydelig. Doberman kunne jeg og tenkt meg, men det er mest pga. utseendet. Vet ikke så mye om de.
Gjest Teletubbien Skrevet 19. februar 2005 #12 Skrevet 19. februar 2005 Jeg er, ifølge mannen min, helt uforbederlig..... :oops: Jeg har prøvd 4 forskjellige raser og alle passet dårlig her hos meg. Om det nå er uhell eller dårlig valg eller rett og slett MEG feilen ligger hos, kan vi la være usagt, men jeg digger hunder Har masse rasebøker og lager stadig nye "favorittlister". Drar rundt på utstillinger og sikler og ja, er litt gal liksom Pr i dag, med mine hittil ervervede erfaringer ville jeg altså gjerne hatt: - Berner Sennen el Leonberger. ~Raser jeg ser på som rolige og avbalanserte, men likevel mye man kan bruke de til.... Vakre... - Shetland Sheepdog. ~Hadde en når jeg bodde hjemme. Lettlærte og aktive små hunder man kan gjøre nær sagt ALT med, og som er utrolig flotte. Passer oss ikke nå med små unger. - Papillon. ~Oppfatter de som robuste og aktive hunder man kan bruke til mye på tross av størrelse... - Bullmastiff. ~En avbalansert og rolig kjempe, som er en god vakthund, men også en fin familiehund. Sånn tidvis er jeg innom flere raser; Stabyhoun, Mops, Bordaux Dogge, Hovawart osv.... Den ultimate uoppnåelige drømmen: Afghansk Mynde
Gjest gjest1 Skrevet 20. februar 2005 #13 Skrevet 20. februar 2005 Den dagen jeg får en gård ønsker jeg meg: -Bernersennen eller Bullmastiff/Engelskmastiff siden vi ikke bor på none gård nå: - Parson Jack Russel terier - Dalmatiner - Blandings hunder som ikke er større en Border Collie Ellers er jo Dobermann en rase jeg har vurdert opp og ned i mente... :oops:
Gjest Rimfrost Skrevet 21. februar 2005 #14 Skrevet 21. februar 2005 Drømmelista mi er : -Aussie (australian shepherd) (drømmehund nr.1 . Supervakker hund med flotte egenskaper. lettlært og arbeidsvillig) -Dalmatiner (vakker og lettlært ) -Greyhound (elegant og vakker, men litt for mye jaktinstinkt) -Husky (utrolig vakker og fascinerende hund, desverre litt for mye jaktsintinkt) -American Indiandog/coydog (eksotisk vakker hund med fine egenskaper) -Lapsk Valhund (vakre hardføre hunder med fine egenskaper) -Tibetansk spaniel (herlige små hårdotter)
Leviin Skrevet 21. februar 2005 #15 Skrevet 21. februar 2005 Det jeg egentlig kunne tenkt meg var engelsk mynde (greyhound) eller andre mynderaser (feks saluki, whippet, afghansk). Det jeg fikk var en schæfer, en lang historie, men gjett om jeg er glad for det nå!! Kunne godt tenke meg flere schæfere også. Pussig, fordi før jeg fikk schæfer selv, tenkte jeg alltid at schæfer ville jeg ikke ha, fordi det var så kjedelig.. Kjedelig fordi det er en såpass vanlig rase å ha, altså, ikke at schæfere i seg selv var kjedelige hunder. Nå ser jeg det ikke på den måten lengre!! Andre raser jeg kunne tenke meg er: - rottweiler - tervueren (en type belgisk fårehund) - groenendael (---- " ----------) - tibetansk spaniel
*M* Skrevet 21. februar 2005 #16 Skrevet 21. februar 2005 Shih Tzu eller Engelsk Springer Spaniel. Min mormor hadde den søteste Shih Tzu'en da jeg var liten. Den var brun og sort. Naboen min har Engelsk Springer Spaniel og den er også en kjempe flott hund. Jeg går tur med den titt og ofte.
smidja Skrevet 22. februar 2005 #17 Skrevet 22. februar 2005 Siden jeg akkurat har fått meg en hund, og jeg da gikk en del runder med hvilken hund jeg skulle ha, så må jeg si at jeg ikke kunne tenke meg noen annen rase akkurat nå iallefall enn min nydelige Alaskan Malamute!
Litz Skrevet 22. februar 2005 #18 Skrevet 22. februar 2005 Har mange raser jeg kunne tenkt meg jeg. Amstaff, Boerboel, Eng. Mastiff, Bullterrier, Husky, Malamute, Greyhound, Wippet, Irsk Ulvehund (har hatt), Skotsk Hjortehund, Malonois, Borzoi, Saluki og Sloughi. Tror nesten ikke jeg kan velge en favoritt blandt disse rasene. Bortsett fra Boerboel har jeg erfaring med alle, og jeg syns alle rasene har sine fordeler og ulemper, og de er like nydelige alle sammen på hver sin måte. Men jeg må jo si at jeg er spesielt begeistret for mynder da. 8)
Elbereth Skrevet 22. februar 2005 #19 Skrevet 22. februar 2005 Leonberger er en fantastisk hund som passer meg og mitt behov perfekt! Kommer ikke på noen annen rase jeg heller ville hatt. Kunne tenkt meg en til...
Gjest Bringebær Skrevet 22. februar 2005 #20 Skrevet 22. februar 2005 Øverst på ønskelista mi står: Bulldog (de er bare helt hærlige) Bullterrier (like hærlige som bulldog) Alapaha Blue Blood Bulldog (har nydelig blåe øyne) Hvis Argentinsk Dogge hadde vært lovlig i Norge, skulle jeg helt klart hatt meg en sånn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå