Gå til innhold

Hvorfor har alle terrorister og serie/massemordere høyreekstreme holdninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel ingen hemmelighet at alle terrorister og serie eller massemordere har et høyreekstremt syn, Og at de alle er sterke motstandere av liberalismen, marxismen, feminismen, homofili også har enkelte politiske motiver som inneholder religion, rasisme, nazisme og fascisme. Men hva tror du er årsaken til at hvorfor alle som utfører terror,massedrap og seriemord oftest har en politisk agenda? Er det frustrasjon som tilslutt motiver dem til og utføre sine handlinger?

Her er noen eksempler på terrorister,nazister,rasister og serie/massemordere som hadde høyreekstreme politiske synspunkter.

Adolf Hitler, Trenger vel neppe noe mer info..https://en.wikipedia.org/wiki/Adolf_Hitler

Mohamed Atta, 11. September terrorist. https://en.wikipedia.org/wiki/Mohamed_Atta

Omar Mateen, Morderen som skjøt og drepte homofile på et utested i Florida. https://en.wikipedia.org/wiki/Omar_Mateen

Anders B, Breivik, https://en.wikipedia.org/wiki/Anders_Behring_Breivik

Matti Juhani Saari, Massemorder som drepte 10 stk under en skoleskyting i Finland. https://en.wikipedia.org/wiki/Kauhajoki_school_shooting

Felles for disse er at dem delte mange av de samme holdningene og politiske synspunktene i henhold til liberalismen, marxismen, feminismen.

Anonymkode: 08c2a...126

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen svar her, nei. Lurer på hvorfor det🤣

Anonymkode: d787f...63e

AnonymBruker
Skrevet

Hahaha, det er bare ingen som gidder å argumentere mot den typen løgn du spurter ut her :skratte: Det er mange, mange ganger flere venstreekstreme terrorister, bare se på fredens reiligon sin bilkjøring så finner du en hel haug til å starte med ;)

Anonymkode: b142b...790

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi folk flest ikke gidder å kommentere slikt søppel som tråd-starter kommer med...

Anonymkode: 6bc71...916

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Det er lov å løfte blikket litt fra sin egen navle. Å påstå at alle terrorister/massemordere var/er høyreekstremister er historieløst og sneversynt.

Josef Stalin, Pol Pot, Mao Zedong, Augusto Pinochet, Slobodan Milosevic tok vel livet av en del mennesker?

Rote Armee Fraktion, ETA, IPLO - alle ideologi fra venstresiden

FARC er en terrororganisasjon forplantet i venstresiden politisk.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Left-wing_terrorism

https://www.europol.europa.eu/newsroom/news/2017-eu-terrorism-report-142-failed-foiled-and-completed-attacks-1002-arrests-and-142-victims-died

«Ethno-nationalist and separatist terrorism: 99 foiled, failed and completed attacks carried out were labelled as ethno-nationalist and separatist terrorism. Dissident Republican groups in Northern Ireland were involved in 76 attacks.

Left-wing and anarchist terrorism: The numbers of attacks of left-wing and anarchist terrorists increased in 2016 compared to 2015. 27 attacks were carried out and EU Member State authorities arrested 31 people. Italy, Greece and Spain were the only EU Member States to experience left-wing and anarchist terrorist attacks.»

Anonymkode: 0ad8f...917

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste overskriften og min første reaksjon var 

:ac:

da jeg leste HI var reaksjonen min

:fart2:

Flere reaksjoner får du ikke av meg, da jeg tror du bare vil provosere. Det du sier stemmer bare ikke. 

Anonymkode: 73d0a...608

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi det er å åpenbart at du bare vil bekrefte en politisk agenda, uten å ta hensyn til virkeligheten. Det er enorme mengder venstreorientert terror i historien. Grunnpremisset ditt er en løgn, og da er ikke diskusjon intereessant.

Anonymkode: 0474d...fa9

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er lov å løfte blikket litt fra sin egen navle. Å påstå at alle terrorister/massemordere var/er høyreekstremister er historieløst og sneversynt.

Josef Stalin, Pol Pot, Mao Zedong, Augusto Pinochet, Slobodan Milosevic tok vel livet av en del mennesker?

Rote Armee Fraktion, ETA, IPLO - alle ideologi fra venstresiden

FARC er en terrororganisasjon forplantet i venstresiden politisk.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Left-wing_terrorism

https://www.europol.europa.eu/newsroom/news/2017-eu-terrorism-report-142-failed-foiled-and-completed-attacks-1002-arrests-and-142-victims-died

«Ethno-nationalist and separatist terrorism: 99 foiled, failed and completed attacks carried out were labelled as ethno-nationalist and separatist terrorism. Dissident Republican groups in Northern Ireland were involved in 76 attacks.

Left-wing and anarchist terrorism: The numbers of attacks of left-wing and anarchist terrorists increased in 2016 compared to 2015. 27 attacks were carried out and EU Member State authorities arrested 31 people. Italy, Greece and Spain were the only EU Member States to experience left-wing and anarchist terrorist attacks.»

Edit: Pinochet snek seg inn uten grunn, og hører ikke til på venstresiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi det er å åpenbart at du bare vil bekrefte en politisk agenda, uten å ta hensyn til virkeligheten. Det er enorme mengder venstreorientert terror i historien. Grunnpremisset ditt er en løgn, og da er ikke diskusjon intereessant.

? Ikke jeg som er TS. Og svaret ditt oser at du føler deg truffet. Er det ikke tilfelle at majoriteten av terrorister har holdninger fra høyreekstreme miljøer altså? I nyere tid er vel dette tilfelle? Selv om du innrømmer det betyr ikke det at du har tapt noe. Jeg innrømmer glatt at det er mye feil med venstresiden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

? Ikke jeg som er TS. Og svaret ditt oser at du føler deg truffet. Er det ikke tilfelle at majoriteten av terrorister har holdninger fra høyreekstreme miljøer altså? I nyere tid er vel dette tilfelle? Selv om du innrømmer det betyr ikke det at du har tapt noe. Jeg innrømmer glatt at det er mye feil med venstresiden. 

Hva skal jeg føoe meg truffet av?

Nei, det er ikke tilfelle at majoriteten av terrorister har høyreekstreme holdninger eller tilhørighet. Orienterer ikke folk seg om verden lenger?

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Når vi snakker mennesker, ikke politikere -så har det jo gjerne vært slik at høyreekstremistene dreper og skader uskyldige, mens venstreekstremister skader høyreekstremistene. 

Anonymkode: b60c0...b36

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Når vi snakker mennesker, ikke politikere -så har det jo gjerne vært slik at høyreekstremistene dreper og skader uskyldige, mens venstreekstremister skader høyreekstremistene. 

Dette er veldig feil. Hva driver FARC med? Hvem ble rammet av Baader/Meinhof-gruppen, Rote Armé Fraktion, belgiske CCC, Action Directe, Front Liberation du Quebec, tamiltigrene, ETA, IRA og alle de andre? Hvem ble ofre for Stalins terror?

Hvorfor har man behov for å ufarliggjøre venstreekstrem terror? Terror er terror, og den er like ille, uansett hvilket siktemål og ideologi den opererer etter.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det greit? Dessuten stemmer dette ikke, venstreekstreme terrorister skader og dreper også sivile. Å bruke vold og makt for å fremme sine ideologier og sine polistiske standpunkt er galt, uansett hvilken politisk tilhørighet.

Skrevet (endret)

Fordi terror så å si blir definert som en høyreorientert syssel, uansett grunn. 9/11 ble også definert som høyreorientert av mange. Det blir også islamustisk terror definert som av mange.

Synes for egen del det er terroren som er problemet, ikke standpunktet til utøveren eller utøverne.

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her: Her var det jaggu ikke mange seriøse svar. Det er et velkjent fenomen at en stor majoritet av terrorister og serie/massemordere har en høyreekstrem holdning og jeg ser at mange har kommentert at de fleste terrorister,nazister,fascister og serie/massemordere styrer isteden mot venstre, Men det er så langt ifra sannheten som det kan få blitt. Og det går heller ikke an og sammenligne en venstreekstrem politisk agenda (eg: Stalin) mot høyreekstremisme av private personer/grupperinger.

https://www.dagbladet.no/nyheter/jeg-elsker-kvinner-men-hater-feminisme/63358060

https://www.gaysir.no/artikkel.cshtml?cid=8970

Og ifølge en dokumentar som jeg nylig så på, Så hadde Mohammed Atta terroristen fra 9/11 tydelige høyreekstreme holdninger og han skal ha vist frustrasjon mot legaliseringen av homofili i Tyskland og snakket negativt om feminisme og han skal angivelig ved flere tilfeller ha vist sinne og frustrasjon over vestens støtte til Israel også skal han ha kalt USA for "den store satan". 

Anonymkode: 08c2a...126

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Så da er det greit? Dessuten stemmer dette ikke, venstreekstreme terrorister skader og dreper også sivile. Å bruke vold og makt for å fremme sine ideologier og sine polistiske standpunkt er galt, uansett hvilken politisk tilhørighet.

Jeg sa aldri at det var greit, men at det som oftest er slik. 

Til det uthevede: Ja det kan du si (jeg er veldig enig), men hadde verden tenkt sånn så hadde vi ikke hatt krig i verden. Den gjengse politiker blir ikke ansett som ekstremister, men likevel lefler de i våpenhandel og krigføring, også i Norge. Fordi det foregår på det politiske plan blir det "renvasket", noe som jo er bullshit.

Antifa kan bli gærne, men i de nazi-demoene jeg har vært tilskuer til så er de naziene som angriper først. Det er også naziene som oppsøker trøbbel, kommer inn på klubber og lager bråk osv., sparker og spytter etter utlendinger på gata.

I en større demo på vegne av flyktninger og boligløse jeg var på så jeg politiet gå til angrep på stillesittende folk, de rev dem opp fra bakken kanskje seks-sju stykk og truet med våpen. Antifa folk hoppet inn og beskyttet folket mot politiet -og det endte med at det var de ble satt i "svartemarja" istedet for de "vanlige folka" som kom som stillesittende fredfulle soledarisk støttende demonstranter. Antifa-folk kan som sagt bli gærne, men de sørger ofte også for å ta på seg kampen så de som ikke "er der" skal slippe unna. 

Vet ikke jeg altså, jeg er en av de fredlige, holder meg litt tilbake uansett hvilken demo det er.

AnonymBruker
Skrevet

*** Demoer i det store utland ja, her i Norge er det jo ganske stille med sånt, og demoer mer fredelige, politi uten "krigsuniform" osv. Det har vært tilfeller her og, bare ikke så mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...