Frøkensina Skrevet 21. februar 2021 #161 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Har jeg sentral heterochroma eller heter det hazel? Flerfarget? Anonymkode: 862e7...2b5 Vanskelig å bli sikker på begrepene, men etter litt googling så ser det ut som svaret er ja. Hazel er flerfargede øyne med sentral heterochroma som vanligvis består av brunt og grønt. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #162 Skrevet 21. februar 2021 4 minutter siden, Frøkensina said: Vanskelig å bli sikker på begrepene, men etter litt googling så ser det ut som svaret er ja. Hazel er flerfargede øyne med sentral heterochroma som vanligvis består av brunt og grønt. Min forståelse av forskjellen mellom hazel og sentral heterokromi, er om de to fargene diffunderer inn i hverandre. Hazels med det brune glir inn i regionen med det grønne. Denne diffusjonen får det til å se ut som øynene endrer farger med forskjellige lyskilder og endringer i omgivende farger. Med sentral heterokromi er det er ikke en gradering i farger, men snarere en distinkt overgang fra den indre fargen til den ytre fargen på iris. Vanligvis ser den indre fargen ut som et stjernemønster rundt pupillen. Quote Central heterochromia is a different condition. It is when both eyes are a blend of two colours, typically with a darker ring around the pupil, like this: også her: https://www.eupedia.com/forum/threads/37457-Is-central-heterochromia-(two-colours-inside-the-same-eye)-that-rare Anonymkode: 2990d...b51 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #163 Skrevet 21. februar 2021 12 minutter siden, Frøkensina said: Vanskelig å bli sikker på begrepene, men etter litt googling så ser det ut som svaret er ja. Hazel er flerfargede øyne med sentral heterochroma som vanligvis består av brunt og grønt. Takk, jeg klarte ikke finne noe ordentlig svar ved å google Han på passkontoret insisterte på at de er helt grønne, men jeg ser jo tydelig at det er gult innerst. Ser kanskje brunt ut på bildet, men det er en gul ring Anonymkode: 862e7...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #164 Skrevet 21. februar 2021 Anonymus Notarius skrev (2 timer siden): Og er 40, men ser ut som 25 😄 Ja, hvordan kunne jeg glemme den! 😂 Anonymkode: a31dc...dec 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2021 #165 Skrevet 21. februar 2021 Anonymus Notarius skrev (4 timer siden): Nei, de øverste er blå. De nederste er ikke brune, jeg har brune øyne, de ser ikke sånn ut Husk at grønne øyne er en variant av brune, ikke en variant av blå. Det finnes flere ulike nyanser av alle øyenfarger. De øverste er litt turkisblå, men fortsatt blå. Det er ikke kun klarblå som er blå og så er alt annet grønt, som mange her virker å tro. Det er mange ulike blåfarger. Ja det er mange ulike nyanser av blått, men det gjelder ikke de øynene her. De nederste er brunt. Selv om du har brune øyne, så finnes det andre nyanser av brunt. Anonymkode: 92393...b85
Frøkensina Skrevet 21. februar 2021 #166 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Min forståelse av forskjellen mellom hazel og sentral heterokromi, er om de to fargene diffunderer inn i hverandre. Hazels med det brune glir inn i regionen med det grønne. Denne diffusjonen får det til å se ut som øynene endrer farger med forskjellige lyskilder og endringer i omgivende farger. Med sentral heterokromi er det er ikke en gradering i farger, men snarere en distinkt overgang fra den indre fargen til den ytre fargen på iris. Vanligvis ser den indre fargen ut som et stjernemønster rundt pupillen. også her: https://www.eupedia.com/forum/threads/37457-Is-central-heterochromia-(two-colours-inside-the-same-eye)-that-rare Anonymkode: 2990d...b51 Hm, synes det er ganske uklart 😅 Eksempelet på sentral heterochromi du har over her viser jo en gradering/diffundering av den gyldengule fargen over i det blå, ikke et skarpt skille.
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 21. februar 2021 #167 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja det er mange ulike nyanser av blått, men det gjelder ikke de øynene her. De nederste er brunt. Selv om du har brune øyne, så finnes det andre nyanser av brunt. Anonymkode: 92393...b85 Joda, men jeg synes de nederste så mer grønne enn brune ut. Akkurat som de øverste ser mer blå enn grønne ut.
Forundret.. Skrevet 21. februar 2021 #168 Skrevet 21. februar 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er nok en av de du refererer til 😂 Er et resultat av en maskara som er på sine siste lag (snart tom), en hel arbeidsdag og mye av maskaraen har flasset av, så er bare klumper som sitter igjen. Maskaraen så ikke slik ut da jeg tok den på på mårran 😅 Anonymkode: 647ea...326 Ja, men du var ikke den verste da. Enkelte ser ut som om de har forsøkt å pensle på en tjukk grøtete maskara. 1
Forundret.. Skrevet 21. februar 2021 #169 Skrevet 21. februar 2021 Uansett, ut fra denne tråden så tror jeg altså at jeg har hazel øyne. Men de er ikke lyse som andres her i tråden. De er mer brune. De har en gyldenbrun farge midterste, og så går det brune utenfor det over i en mørkgrønn og så går det over i en enda mørkere grønn ring rundt irisen. Jeg har også noen sånne flekker i det ene øyet spesielt som er i en annen brun farge enn ellers i iris.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2021 #170 Skrevet 24. februar 2021 Tok er bilde av øye mitt her om dagen. Er dette sentral heterochromi? Har egentlig alltid lurt på hvilken farge jeg skal si de er 😅 Anonymkode: 7d2bb...659
Forundret.. Skrevet 26. februar 2021 #171 Skrevet 26. februar 2021 Forundret.. skrev (På 21.2.2021 den 20.27): Uansett, ut fra denne tråden så tror jeg altså at jeg har hazel øyne. Men de er ikke lyse som andres her i tråden. De er mer brune. De har en gyldenbrun farge midterste, og så går det brune utenfor det over i en mørkgrønn og så går det over i en enda mørkere grønn ring rundt irisen. Jeg har også noen sånne flekker i det ene øyet spesielt som er i en annen brun farge enn ellers i iris. Woohooo.. Jeg har fått tatt bilder av gluggene mine. De ble litt brunere på bildene enn normalen men sånn ser de hvertfall ut.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2021 #172 Skrevet 26. februar 2021 Er dette også Hazel? Står flerfarget i passet mitt iallfall. Anonymkode: 760af...7d1 1
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #173 Skrevet 9. mars 2021 Husker han fyren på passkontoret såvidt gadd å se på meg når det gjaldt øyne.. Anonymkode: 3a0fb...f5e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #174 Skrevet 9. mars 2021 Jeg har alltid sagt gulgrønne øyne, men vil hazel være mer riktig da? 🤔 Anonymkode: 135eb...90e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #175 Skrevet 9. mars 2021 Det kan se ut til at Hazel er i mange varianter. Anonymkode: 3a0fb...f5e
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #176 Skrevet 9. mars 2021 Jeg tror brune øyne er aller vanligst, og blå får andreplassen. Deretter kommer vel grønne... Anonymkode: 91d8e...934
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2021 #177 Skrevet 9. mars 2021 OlsenHansen skrev (På 3.2.2021 den 0.43): Blå øyne dominerer i Norge. Over 70%. Heldigvis er regjeringen bestemt på at dette ikke kan fortsette. Jøss. For en frik jeg er da. Og mora mi på nærmere 80. Brune øyne på begge, etnisk norske. Anonymkode: 16d42...cd8 1
Gjest Trynefaktor Skrevet 9. mars 2021 #178 Skrevet 9. mars 2021 Hazel på meg og. Står brune i passet, tror jeg.
Forundret.. Skrevet 9. mars 2021 #179 Skrevet 9. mars 2021 Trynefaktor skrev (14 minutter siden): Hazel på meg og. Står brune i passet, tror jeg. Bilder?
kikke Skrevet 10. mars 2021 #180 Skrevet 10. mars 2021 Mine er helt vanlige blå med litt gult i, men blir ganske grå når jeg er lei meg 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå