Gå til innhold

Hvilke øyenfarge er mest vanlig/uvanlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid trodd jeg har grønne øyne, men ble litt usikker nå. Etter å ha lest her. Hvilken farge mener dere at jeg har?

IMG_20210220_145114.jpg

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
On 2/6/2021 at 6:50 PM, AnonymBruker said:

?😅

Anonymkode: 1e634...d57

Vi har nøyaktig samme farge! Jeg vet at mange vil kalle det hazel fordi det er en anne farge nært pupillen, men det står grønt i passet mitt.

Anonymkode: 3f476...b23

Skrevet

Hvilken farge har jeg?

4D022BC9-3C75-4D23-8486-428E749B049A.jpeg

Anonymkode: 647ea...326

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi har nøyaktig samme farge! Jeg vet at mange vil kalle det hazel fordi det er en anne farge nært pupillen, men det står grønt i passet mitt.

Anonymkode: 3f476...b23

Står grønt hos meg og. Hazel vil jeg ikke si det er hvertfall😅 

Det øyet over er vel mer hazel☝🏻

Anonymkode: 1e634...d57

Skrevet
On 2/13/2021 at 4:00 PM, Trollbunden said:

Grønne øyne er solid grønne i hele iris, mens hazel er flerfarget. De kan skifte farge etter lyset. De pleier å ha grønt, brunt eller gyllen farge i seg. Noen ganger oppfattes de som grønne. Ofte har de en gyllen eller brun ring rundt pupillen og er grønne eller grå ytterst.

Hazel er forskjellig fra grønn eller blå med sentral heterokromia slik jeg har forstått. 
For øvrig veldig mange her på KG med grønne øyne. 🤔 

Min forståelse av forskjellen mellom hazel og sentral heterokromi, er om de to fargene diffunderer inn i hverandre. Hazels med det brune glir inn i regionen med det grønne. Mengden diffusjon varierer fra person til person. Denne diffusjonen får det til å se ut som øynene endrer farger med forskjellige lyskilder og endringer i omgivende farger. Med sentral heterokromi er områdene med farge mer distribuerte. Det er ikke en gradering i farger, men snarere en distinkt overgang fra den indre fargen til den ytre fargen på iris. Vanligvis ser den indre fargen ut som et stjernemønster rundt pupillen. 

Jeg for eksempel har grønne med sentral heterokromia. 

Anonymkode: 2990d...b51

Skrevet

Har gått ut i fra at jeg har grå-grønne øyne e.l, men er ikke helt sikker:

eye color 2.JPG

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
misspinky skrev (20 timer siden):

Har alltid trodd jeg har grønne øyne, men ble litt usikker nå. Etter å ha lest her. Hvilken farge mener dere at jeg har?

IMG_20210220_145114.jpg

Blå.

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Hvilken farge har jeg?

Dette er grønne øyne.

Skrevet
Anonymus Notarius skrev (7 minutter siden):

Blå.

Dette er grønne øyne.

Ingen av de øynene er blå. 

Nederst er brune.

Anonymkode: 92393...b85

• Liker 6
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ingen av de øynene er blå. 

Nederst er brune.

Anonymkode: 92393...b85

Nei, de øverste er blå. De nederste er ikke brune, jeg har brune øyne, de ser ikke sånn ut ;) Husk at grønne øyne er en variant av brune, ikke en variant av blå. Det finnes flere ulike nyanser av alle øyenfarger. De øverste er litt turkisblå, men fortsatt blå. Det er ikke kun klarblå som er blå og så er alt annet grønt, som mange her virker å tro. Det er mange ulike blåfarger.

Skrevet

Jeg reagerer på at så mange har så klumpete og fæl maskara på. Er det bare jeg som synes at det ser fælt ut? 

• Liker 3
Skrevet
Forundret.. skrev (3 minutter siden):

Jeg reagerer på at så mange har så klumpete og fæl maskara på. Er det bare jeg som synes at det ser fælt ut? 

Jeg er nok en av de du refererer til 😂 Er et resultat av en maskara som er på sine siste lag (snart tom), en hel arbeidsdag og mye av maskaraen har flasset av, så er bare klumper som sitter igjen. Maskaraen så ikke slik ut da jeg tok den på på mårran 😅

• Liker 1
Skrevet
misspinky skrev (21 timer siden):

IMG_20210220_145114.jpg

Grønne, veldig spesiell lysegrønn med en mørkere grønn ring rundt og den mørke flekken fra pupillen. 

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hvilken farge har jeg?

Jeg tror dette er amber, selv om de sikkert kan se grønne ut i noe lys. 

upa skrev (15 timer siden):

Har gått ut i fra at jeg har grå-grønne øyne e.l, men er ikke helt sikker:

eye color 2.JPG

Det er litt dårlig lys på bildene, men jeg tror du har rett i at de er grå-grønne. 

• Liker 1
Skrevet

Synest at det er mange som har blandingsfarve på øynene, det er få som har rene, klare farver. 
jeg har mørke brune øyner, og får stadig spørsmål om det er linser fordi de er så mørke😆

Anonymkode: 53c58...329

Skrevet (endret)

🤔 Her er Peanutøyne som går som flerfarget i passet. Har hørt av andre som sier mine er grønne, menneh altså? :blink:

Lys på badet: 

EA4E1D6D-430E-49CD-B0F4-3A9AF523D84A.thumb.jpeg.8702d4293f1faa2e6abf257b3c40e8a9.jpeg

Med sterkt lampelys: CC580317-B2BF-44D3-89FD-863536C67960.thumb.jpeg.154a24c3c6f25c445d8b04c9708617f3.jpeg

Jeg har hørt det kalles sentral heterokromia om man har en annen farge nær pupillen  <_< 

Endret av Peanut
Skrevet

Har alltid tenkt på mine øyne som blå, men jeg har sett folk med blå og lyseblå øyne så ser at mine ikke er slik.

De er på avstand dypt blågrå. Blir jeg sint eller forarget blir de faktisk svarte ifølge en eks. (Han ble helt vettskremt av synet forresten, men jeg har ikke hørt andre kommentere dette så er mulig bare pissprat.) Når jeg ser i speilet og lyser med en liten lommelykt fra siden ser jeg en tykk gråblå (mest grått) ring ytterst og veldig mye sølv/hvitt i resten av øyet med den blågrå fargen bakenfor dette igjen.

I passet er jeg oppført med blå øyne, men de tok ingen nær sjekk av øynene mine.

Anonymkode: f4ab5...6a6

Skrevet
Peanut skrev (14 minutter siden):

🤔 Her er Peanutøyne som går som flerfarget i passet.

Lys på badet: 

Med sterkt lampelys: 

Jeg har hørt det kalles sentral heterokromia om man har en annen farge nær pupillen, menneh altså eh  <_< 

Jeg har samme øyne som deg, har tenkt at de er mørkegrønne med brunt innerst. Pleier å si "gusjegrønn". Sår flerfarget i passet.

Anonymkode: 57776...fc0

Skrevet
21 hours ago, misspinky said:

IMG_20210220_145114.jpg

For meg ser de flerfarget ut. Flere grønntoner og med blålig ring ytterst og gulgrønne toner innerst.

Anonymkode: f4ab5...6a6

• Liker 1
Skrevet

Kvinneguiden, forumet hvor alle har grønne øyne og timeglassfigur. 

Anonymkode: a31dc...dec

• Liker 8
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Kvinneguiden, forumet hvor alle har grønne øyne og timeglassfigur. 

Anonymkode: a31dc...dec

Og er 40, men ser ut som 25 😄 

Skrevet

Har jeg sentral heterochroma eller heter det hazel? Flerfarget? :klo: 

CF5B01BF-5FA4-46C6-B15C-26121B4A80B1.png

Anonymkode: 862e7...2b5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...