Gå til innhold

Hvilke øyenfarge er mest vanlig/uvanlig?

Anbefalte innlegg

Gjest EndaEnGang
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde en lærer som hadde knall gulle øynene 😳

Anonymkode: b23e4...4dd

Det har broren min også, eller gul som lener seg mot grønn. Ser helt utrolig ut i sollys.

Selv har jeg en grumsete farge som egentlig bare ser ut som man har blandet alle fargene i malerskrinet og endt opp med en slags mørk gråbrun masse.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er veldig sjelden jeg ser noen som har klart grønne øyne. Har imidlertid en nær venninne som har det. Hun er blond og har grønne øyne, men en dempet farge så de er ikke sånn at de lyser grønt mot en.

Selv har jeg verdens vanligste farge på mine; brune.

Skrevet

Merkelig hvor mange her på kåge som har grønne øyne når det er så sjeldent. Kanskje hele grønne øyne-foreningen holder til her inne? :fnise:  Jeg har verdens vanligste farge på mine øyne, mørk brune. Men har samtidig naturlig lys blondt hår og lys hud, så «burde» vel sånn sett hatt blå øyne. Har vurdert blå linser, men aldri prøvd. 

Anonymkode: 87d37...246

• Liker 3
Skrevet (endret)

Gammel tråd, men svarer likevel...

Jeg har faktisk GRØNNE øyne, mot litt brunt. Så ikke kom å si at jeg har blå øyne. Dummeste jeg har hørt. Ene datteren min har mørke brune øyne, far har lys blå (ikke grønn altså). Men minste datteren har knallblå. Min far har veldig blå øyne og min mor mørk brun.

Endret av teknosilje
Skrevet

Jeg har grønne. Ble født med blå, men de ble grønne etter noen år. Det mest uvanlige jeg kan huske å ha sett er gule. Har bare sett en dame med knall gule øyne. Men røde er vel også veldig uvanlig. 

Anonymkode: c51ff...94d

Skrevet

Min far hadde grønne øyne, det har jeg også. Mor hadde blå og resten av søskena fikk blå de også. 

Anonymkode: 5fce7...17b

Skrevet

Jeg har sånne. Er de blågrønne? 

B4ED1C1A-B7BF-49A4-80C3-3791BE5E5DC0.jpeg

Anonymkode: 1947c...b3a

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er rart at grønne øyne er så sjeldent når omtrent halve forumet har det. Kanskje det ganske vanlig i Norge/Skandinavia, men uvanlig ellers i verden? Jeg mener ikke at jeg ikke tror dere, altså, syns bare det er rart om «alle» med grønne øyne i Norge er på samme forum hvis det er så sjeldent som man leser om. Hadde jeg fått velge øyenfarge hadde det blitt lilla. Syns det er skikkelig kult og fint.

• Liker 3
Skrevet
teknosilje skrev (16 minutter siden):

Gammel tråd, men svarer likevel...

Jeg har faktisk GRØNNE øyne, mot litt brunt. Så ikke kom å si at jeg har blå øyne. Dummeste jeg har hørt. Ene datteren min har mørke brune øyne, far har lys blå (ikke grønn altså). Men minste datteren har knallblå. Min far har veldig blå øyne og min mor mørk brun.

Det er vel ingen som kommer til å komme mot deg for å si at du har blå øyner, dersom du har grønne som stammer fra brune. Det som poengteres i tråden er at mange med blå øyner hevder de har grønne øyner, noe som ikke gjelder deg dersom det heller mot litt brunt.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg syns det er rart at grønne øyne er så sjeldent når omtrent halve forumet har det. Kanskje det ganske vanlig i Norge/Skandinavia, men uvanlig ellers i verden? Jeg mener ikke at jeg ikke tror dere, altså, syns bare det er rart om «alle» med grønne øyne i Norge er på samme forum hvis det er så sjeldent som man leser om. Hadde jeg fått velge øyenfarge hadde det blitt lilla. Syns det er skikkelig kult og fint.

Halve forumet har ikke grønne øyner, og grønne øyner er ikke ganske vanlig i Norge/skandinavia -selv om største andelen av de med grønne øyner kommer fra nord,sentral og Vest-Europa. Men det at det er såpass sjeldent gjør at flere legger ekstra mye godvilje til når de ser seg i speilet for å være en av de få.

Anonymkode: 02f94...6b8

• Liker 1
Skrevet

Fikk ikke helt til å ta klart bilde.. 

Slik ser hvertfall mine ut. Brune med grønt. På sommerstid blir de mer grønne. 

Screenshot_20210203_120443_com.android.gallery3d.jpg

Anonymkode: 3a0fb...f5e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Fikk ikke helt til å ta klart bilde.. 

Slik ser hvertfall mine ut. Brune med grønt. På sommerstid blir de mer grønne. 

Screenshot_20210203_120443_com.android.gallery3d.jpg

Jeg klarer ikke å se grønt på disse selv når jeg legger godviljen til

Anonymkode: 16103...64d

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.4.2018 den 3.05):

Jeg har grønne øyne, ikke hazel, og de er defintivt ikke blå. Skjønner ikke hvorfor noen skriver at de med grønne øyne som regel har blå øyne, det er jo bare tull.

Anonymkode: bfac6...9e2

Eksen min hadde helt grønne øyne, jeg har grønne men i retning av flerfarget. 

At så mange med grønne øyne svarer her i tråden, er kanskje fordi grønt er sjeldent?

Anonymkode: d2371...534

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eksen min hadde helt grønne øyne, jeg har grønne men i retning av flerfarget. 

At så mange med grønne øyne svarer her i tråden, er kanskje fordi grønt er sjeldent?

Her er et bilde, men øynene tar mer farge hvis det er mye grønt rundt meg. 

øye.jpg

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg er ganske sikker på at jeg har blå øyne hvert fall. 😅😊

Anonymkode: 0b152...ba8

Endret av Matas
  • Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har grønne øyene og vet om flere som selv tror de har grønne helt til de ser mine som faktisk er grønne. Så grønne er mest uvanlig,men det er mange som påstår at de har grønne øyne selvom de ikke har det

Anonymkode: a70e1...115

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har grønne øyene og vet om flere som selv tror de har grønne helt til de ser mine som faktisk er grønne. Så grønne er mest uvanlig,men det er mange som påstår at de har grønne øyne selvom de ikke har det

Anonymkode: a70e1...115

Ja, noe må det være. Men nå er det jo ikle noe nytt her på KG at folk skal være så spesielle da, sånn har det vært siden tidenes morgen. Men kan ikke akkurat la være å tro folk heller, da blir det sure miner her inne, gitt. Heldig som har grønne øyne :) Syns det er veldig fint. Jeg har bare kjedelig mørk brune kombinert med naturlig lyseblondt hår og lys hud. Føler det ikke passer helt med så mørke øyne til så lys hud og hår, men sånn er det og evig selvbruning og farge håret mørkt gidder jeg ikke 😂

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ja, noe må det være. Men nå er det jo ikle noe nytt her på KG at folk skal være så spesielle da, sånn har det vært siden tidenes morgen. Men kan ikke akkurat la være å tro folk heller, da blir det sure miner her inne, gitt. Heldig som har grønne øyne :) Syns det er veldig fint. Jeg har bare kjedelig mørk brune kombinert med naturlig lyseblondt hår og lys hud. Føler det ikke passer helt med så mørke øyne til så lys hud og hår, men sånn er det og evig selvbruning og farge håret mørkt gidder jeg ikke 😂

Jeg syntes det er kjempe fint med brune øyne til blondt hår og lys hud. Det er sikkert pga det ikke er super vanlig liksom. 😊

Anonymkode: 0b152...ba8

Skrevet

Jeg har sånne øyne. Fargen forandrer seg etter hvordan lyset er. Litt usikker på hvilken farge det er. Litt brunt er det der iallefall. Kanskje noen kan hjelpe? 🙂

20210203_214614.jpg

Anonymkode: 9462a...665

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg klarer ikke å se grønt på disse selv når jeg legger godviljen til

Anonymkode: 16103...64d

Er enig i at det vises dårlig. Tok bildet med mobilen. 

Jeg har brunt i senter med mørk grønn ring rundt og lysere grønn som går inn i det brune, på sommerstid så blir det grønne mer fremtrendent. Jeg har også flere brune flekker som blir enda mer synlige om sommeren når resten blir mer grønnbrunt. 

Jeg har alltid trodd at mine øyne var bare brune og ble først obs på det når jeg var i synligere strøk og de innfødte skrøt over de grønne øynene mine. 

Skrevet

Jeg har blå/grønne, vet ikke om det er sjeldent? 

Anonymkode: 274c1...173

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...