Gå til innhold

Hvilke øyenfarge er mest vanlig/uvanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert noen som kjenner igjen øyet mitt nå, men vil si jeg har ganske grønne øyne :) 

Screen Shot 2018-04-05 at 16.08.18.png

Anonymkode: 1726e...f26

Jeg tror folk bare ser farger forskjellig, akkurat som den kjolen som folk så i hvit/gull-lilla/svart-blå/svart-osv. Jeg ser ingenting direkte grønt, om noe så ser jeg mer type mintgrønn/isblå. 

Anonymkode: 4b0c9...a82

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde grønne linser for noen år siden, og ettersom fargelinser «tar» farge fra egne øyne (mørke blå) fikk jeg mørke grønne øyne. Det ble så spesielt at jeg ble stoppet på gata og mange ble «fortapt» i øynene mine. Så ekte grønne, skikkelig grønne, tror jeg er sjelden. Jeg sleit med å se meg selv med de. 

Anonymkode: e9ee9...4ff

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Anonymus Notarius skrev:

Grønne øyne (tilfeldige bilder fra nettet ved søk på grønne øyne):

Bilderesultat for green eyes

Arkivbilde - intensiv, grønne øyne, av, arabian, pike. Fotosearch - Søk arkivfotografier, veggbilder, fotografier og fotoutklipp

Velge riktig makeup for grønne øyne. En av mine favoritt øyesminke tips er ikke hva du skal bruke.

Mange av de her ser mer brune enn grønne ut for meg? Skjønner liksom ikke hva mange av dere i tråden mener med "ekte" grønne øyne, enten har man grønt i øynene eller så har man det ikke tenker jeg, hvorfor regner dere ikke øyne som grønne hvis de også har blått i seg?

Anonymkode: 3e098...a99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

12514520.jpg

Lilla, sees av og til hos de som er albino.

Anonymkode: eadf3...b1e

AnonymBruker
Skrevet

Flere lilla alexandrias-genesis-purple-eyes-syndrome

Anonymkode: eadf3...b1e

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet (endret)
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange av de her ser mer brune enn grønne ut for meg? Skjønner liksom ikke hva mange av dere i tråden mener med "ekte" grønne øyne, enten har man grønt i øynene eller så har man det ikke tenker jeg, hvorfor regner dere ikke øyne som grønne hvis de også har blått i seg?

Anonymkode: 3e098...a99

Ekte grønne øyne - at de er grønne, og ikke blå? Øynene jeg lenket til er eksempler på grønne øyne i ulike varianter (noen lyse, noen mørke etc) - ingen av dem er brune. Men det var faktisk vanskelig å finne bilder av grønne øyne på nettet. Enten er de blå, eller så er de tydelig retusjerte eller fargelinser. Det er jo et tydelig tegn på at grønne øyne faktisk er sjelden, og ikke noe annenhver person har, slik man får inntrykk av i tråder om øyenfarge. 

Tror mange tenker at dersom man ikke har knallblå øyne, så er de grønne... Men blå kommer i ulike varianter de også.

Endret av Anonymus Notarius
AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, Anonymus Notarius said:

Grønne øyne (tilfeldige bilder fra nettet ved søk på grønne øyne):

Lurer på om hun har fargelinser. Hun har så merkelig form på iris.

Anonymkode: 3f476...b23

• Liker 1
Gjest Peanut
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror det ja. Ser ut som det er en tyyynn brunaktig strek ytterst for limbalringen <_< 

Skrevet
På 5.4.2018 den 13.42, AnonymBruker skrev:

fregne"

Fet sies at slike fregner er sørgemerker etter hendelser i livet ditt som gikk hardt innpå deg.

AnonymBruker
Skrevet
På 2.4.2018 den 1.15, AnonymBruker skrev:

Lurer litt på om det er noen øyenfarge som er mest vanlig eller uvanlig?

Selv har jeg grønne øyne og ser ikke det så ofte som blå og brune?

Anonymkode: 59f96...711

Det er gråe øyne som er de sjeldne tror jeg. Mamma har gråaktige øyne. 

Grønne er veldig vanlig, brune er veldig utbredt og vanligste. Mørke blå er vanlig, men litt mindre enn grønne. Lyseblå eller sånne klare fine blå er også litt mer uvanlig. Har selv mørkeblå øyne med gråfarge i, så er veldig kald og grå i hår og hud og øyne.

Har også sett en del lysebrune gulaktige øyne og mørke brune til nesten svarte.

Anonymkode: dbd0c...ebb

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Var litt usikker på den. Men de andre jeg postet ser i alle fall ekte ut.

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er gråe øyne som er de sjeldne tror jeg. Mamma har gråaktige øyne. 

Grønne er veldig vanlig, brune er veldig utbredt og vanligste. Mørke blå er vanlig, men litt mindre enn grønne. Lyseblå eller sånne klare fine blå er også litt mer uvanlig. Har selv mørkeblå øyne med gråfarge i, så er veldig kald og grå i hår og hud og øyne.

Har også sett en del lysebrune gulaktige øyne og mørke brune til nesten svarte.

Anonymkode: dbd0c...ebb

Nei, grønn er den mest sjeldne øyenfargen. Men klart, siden 80 % av blåøyde tror de har grønne øyne, så kan det jo være det oppfattes som veldig vanlig. Faktum er likevel at grønne øyne er sjeldent. Brunt er vanligst på verdensbasis, deretter blå. 

Skrevet (endret)

<- blågrå på meg :nigo: 

Når jeg var tenåring hadde jeg multifargede. Grønne og gule spetter i øynene, men de har forandret seg når jeg har blitt eldre og mer ensfargede blågrå.

Endret av Mynona
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken farge har jeg? Blå-grå?

F91AC0CA-A51A-449F-A41C-2C447D3B1B82.jpeg

Anonymkode: 37258...b5c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har grå øyne, med innslag av grønt. På sommeren kan de fremstå som helt grønne om jeg eri landet syden, tror det har noe med lyset å gjøre.

Hadde jeg kunnet velge farge på øynene selv ville jeg ønsket meg klare blå øyne, det er vakkert!

Anonymkode: 91046...03c

• 2 år senere...
Skrevet
On 4/3/2018 at 3:05 AM, AnonymBruker said:

Jeg har grønne øyne, ikke hazel, og de er defintivt ikke blå. Skjønner ikke hvorfor noen skriver at de med grønne øyne som regel har blå øyne, det er jo bare tull.

Anonymkode: bfac6...9e2

Siden grønne øyne er sjeldne er det veldig merkelig at så mange Norge skal ha det. 80% av befolkningen har BLÅ øyne. 

Anonymkode: 2990d...b51

• Liker 2
Skrevet
On 4/3/2018 at 1:20 PM, Anonymus Notarius said:

Er ikke hazel lysebrune eller brun-grønne?

Brungrønne kan gjerne være med sentral heterokromia. Da tilhører man sjeldenhetene ettersom dette er øyne med to farger hvorav den ene fargen er nær iris. 

Skrevet

Blå øyne dominerer i Norge. Over 70%.

Heldigvis er regjeringen bestemt på at dette ikke kan fortsette.

• Liker 3
Skrevet

Hadde en lærer som hadde knall gulle øynene 😳

Anonymkode: b23e4...4dd

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde en lærer som hadde knall gulle øynene 😳

Anonymkode: b23e4...4dd

Amber sikkert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...