AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #1 Skrevet 1. april 2018 Okei så når jeg ser eller hører om folk som skader seg bruker jeg å få en sånn isning som går gjennom kroppen. Det går jo over ganske fort men det er fortsatt litt ubehagelig. Det kan være at noen forteller en historie hvor de skader seg, (type "bremsene på sykkelen svikta og jeg krasja inn i gjerdet og ble kasta av sykkelen"), eller at jeg ser noen, på film eller i virkeligheten, som holder på å tryne (da er det ofte i selve fallet jeg får det, rett før de tryner altså) eller nå nylig opplevde jeg at kjæresten min bare viste meg et skrubbsår han hadde fått når han hadde falt tidligere den dagen og det var nok til å gi meg denne isningen. Når jeg skriver det her derimot merker jeg ingenting. Det må være noen som forteller meg at det har skjedd. Jeg regner jo med at det har noe med medfølelse å gjøre, og jeg er en empatisk person som ikke liker å se andre lide, men dette er annerledes - jeg kjenner det fysisk på kroppen liksom. Det plager meg ikke så mye eller noe altså men jeg synes bare det er litt merkelig så hadde vært gøy å høre om noen kjente seg igjen eller om noen hadde noen mulig forklaring på det Anonymkode: 5e931...f7a
Gjest NuttinSpecial Skrevet 1. april 2018 #2 Skrevet 1. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okei så når jeg ser eller hører om folk som skader seg bruker jeg å få en sånn isning som går gjennom kroppen. Det går jo over ganske fort men det er fortsatt litt ubehagelig. Det kan være at noen forteller en historie hvor de skader seg, (type "bremsene på sykkelen svikta og jeg krasja inn i gjerdet og ble kasta av sykkelen"), eller at jeg ser noen, på film eller i virkeligheten, som holder på å tryne (da er det ofte i selve fallet jeg får det, rett før de tryner altså) eller nå nylig opplevde jeg at kjæresten min bare viste meg et skrubbsår han hadde fått når han hadde falt tidligere den dagen og det var nok til å gi meg denne isningen. Når jeg skriver det her derimot merker jeg ingenting. Det må være noen som forteller meg at det har skjedd. Jeg regner jo med at det har noe med medfølelse å gjøre, og jeg er en empatisk person som ikke liker å se andre lide, men dette er annerledes - jeg kjenner det fysisk på kroppen liksom. Det plager meg ikke så mye eller noe altså men jeg synes bare det er litt merkelig så hadde vært gøy å høre om noen kjente seg igjen eller om noen hadde noen mulig forklaring på det Anonymkode: 5e931...f7a Jeg får det også. Ikke så ofte når jeg ser på film osv, men hvis folk forteller om skader eller jeg ser det skje, kjenner jeg et slags merklig støt. Føler det mest i mellomgulvet og gjennom ryggraden..
Gjest NuttinSpecial Skrevet 1. april 2018 #3 Skrevet 1. april 2018 Det er for øvrig samme slags sjokk jeg får når jeg blir redd eller får adrenalin, bare ikke like kraftig. Kanskje fordi vi setter oss så dypt inn i hvordan andre føler, så vi kjenner det selv.
Rumle Skrevet 1. april 2018 #4 Skrevet 1. april 2018 Sånn har jeg det og, enkelte tanker/bilder får frem en reaksjon som er akkurat som et lyn/støt nedover kroppen, spesielt baksiden av bena av en eller annen grunn. Veldig ubehagelig! Og ganske merkelig
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #5 Skrevet 1. april 2018 Får akkurat det samme av å se fæle ting. Også høyder osv.. får sånn iling/støt nederst i ryggen, på rompa og litt nedover bak på lårene. Skikkelig ubehagelig følelse. Anonymkode: f3895...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå