Gå til innhold

Hjelp... band på 90-tallet/tidlig 2000 med norske versjoner av engelske låter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Okei... jeg har ikke mye å gå på. Men håper virkelig noen kan hjelpe meg til å finne frem til navn på dette coverbandet.

- På slutten av 90-tallet eller tidlig 2000 hørte jeg mye på en CD med norske coverversjoner av engelske sanger. På CDen var det kanskje 8-12 spor.

- Eternal flame og You wake me up before you go-go var to av sangene som hadde fått norsk tekst og navn. De norske tekstene er veldig ulike de originale, men temaet er nok litt det samme.

- Jeg husker en setning fra You wake me up og det er «Loka rundt og var kokos.» 

- Det var stort sett en dame (om ikke flere damer) som sang.

- På CDen mener jeg det var bilde av en animert jentekanin, med svarte og rosa (?) litt punkete/rockete klær.

- CDen tilhørte ei som er født i 1983, så hun var nok i midten/slutten av tenårene da hun hørte på den. Og jeg tipper det også var målgruppen.

- I en eller annen sang synger de om en kar som er eplekjekk 

Anonymkode: 539cc...484

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jannicke? Vet ikke om hun solgte noen CD-er, men jeg hørte på kassettene hennes på begynnelsen av 90-tallet. 

Anonymkode: 7003d...2f2

AnonymBruker
Skrevet
På 2.4.2018 den 20.26, AnonymBruker skrev:

Jannicke? Vet ikke om hun solgte noen CD-er, men jeg hørte på kassettene hennes på begynnelsen av 90-tallet. 

Anonymkode: 7003d...2f2

Hm, nei. Sjekket ut diskografien og finner ingen av de nevnte sangene.. :/ 

Anonymkode: 539cc...484

Gjest Overrasket
Skrevet

Bjelleklang? F.eks. "Rød rød vin, du er så veldig fin, leken som en delfin". Det er jo poesi! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...