Gå til innhold

Finner ikke min kattunge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, i dag rundt kl.20.00 ble kattungen(13 uker) borte. Ingen dører eller vinduer var åpne. Nå har det gått 3 timer og jeg er veldig bekymret. Noen tips til hvor jeg kan lete? Vil helst få svar av folk som har/har hatt katt før.

Anonymkode: d5fdc...fc7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Under sofaen, tvbenk om den er hevet, i hjørner og lune steder, den ligger nok litt trangt og godt og sover en plass, kommer nok snart frem. 

Anonymkode: 4316a...bf2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd å lokke den frem men noe mat? Leverpostei bruker å være fristende (hvis den ikke er for ung til å spise det da).

Anonymkode: 168b7...c85

AnonymBruker
Skrevet

En kattunge kan være absolutt over alt! 

Har du noen instrument pus kan ha klatret inn i? (Piano, trommer) 

har du sett inni ALLE skap og innimellom ting? 

Over alt hvor det er trangt. En så liten kattunge kommer seg inn over alt! 

Anonymkode: ce19b...c5b

• Liker 2
Skrevet

Sjekk alle skap og skuffer, pluss under alle møbler. Sjekk også at den ikke har lurt seg inn på et annet rom mens noen har vært innom der, kattunger er veldig kjappe til å smette inn uten at man merker det. Lokk gjerne med kattegodis også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

med noe mat

AnonymBruker
Skrevet

Kattungen er en Maine coon så den er litt stor. (den får ikke plass under sofaen) Har prøvd å lokke den, men det virker ikke.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kattungen er en Maine coon så den er litt stor. (den får ikke plass under sofaen)

Selv voksne katter klarer jo å sno seg under møbler og inn/ut de smaleste åpninger. Spesielt om de blir redde.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

La alle innerdører stå åpne i natt, slik at den kommer seg til der den har maten sin, dersom du ikke finner han før du legger deg.

Har du sett om den ligger på badet, i skittentøyet eller i vaskemaskina feks? Eller i nærheten av en ovn eller annen varmekilde? Under dyna di?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du må bare lete, om den ikke kan ha kommet seg ut er den er sted :) hos ei venninne la kattungen seg oppå ruteren bak sofaen :) likte ogsåå gjenme seg i vinduet bak gardinene :) 

Ellers kan de lett finne et sted å krype inn. Som andre sier, prøv å lokke med noe mat, noe veldig luktende mat (altså tørrfor vil ikke akkurat hjelpe for mye). Leverpostei er digg :) 

Anonymkode: 98b01...2b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor har du letet? Kan den ligge bak/ mellom sofaputene?

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kattungen er en Maine coon så den er litt stor. (den får ikke plass under sofaen) Har prøvd å lokke den, men det virker ikke.

En kattunge har fremdeles utrolig myke bein, så den kan komme seg innunder de utroligste steder. 

Anonymkode: ce19b...c5b

• Liker 3
Skrevet

Bare avvent litt, ha det litt stille i huset så vil nok kattungen fort begynne å gi lyd fra seg om den blir skremt eller blir sulten. Da må du lytte og høre hvor den har gjemt seg, eller ikke kommer løs fra. 3 timer er ikke mye om den har funnet et fint sted å sove.

En ting er sikkert, den ligger ikke et sted til den dør, begynner å "skrike" så fort den er ensom eller redd.

• Liker 3
Gjest JuIia
Skrevet

Takk for alle svar, har lett i over en time nå(til og med ute). Da får jeg bare krysse fingrene og håpe på at jeg finner han i morgen:)

AnonymBruker
Skrevet

Har du lokket på den da?

La også skapdører stå åpne (men ikke hvis det er fare for at katten klemmer seg hvis skapdørene smeller seg igjen), i tilfelle den har lurt seg inni et skap. Har du sett gjennom alle skuffer og skap? Oppå og bak og under kommoder og lignende møbler?

• Liker 1
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Sjekk oppå stoler som står under bordet.

Gjest JuIia
Skrevet

Hørte han mjaue(han er vanligvis veldig stille). Han var bak skapet.:)

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, JuIia skrev:

Så fint :ninuskapus:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sett inni dynetrekket på sengene? Min liker å gjemme seg der. En gang så kom han seg inni sofaen. Altså, jeg mener INNI for det var en sånn sovesofa som er delvis hul inni....tro jeg hadde lett en stund etter han da ja! Prøv å hell litt tørrfor i skålen så det klirrer, mulig den kommer ut da?

Anonymkode: e8216...171

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, JuIia skrev:

Altså en skappus :) 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...