Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe meg et par nye stiletthæler, men så ser jeg at flere av modellene jeg ser på har lærsåle. Skoene tenker jeg å bruke til pent, men det kan også bli noe gåing på feks. asfalt. Er det noen som har hatt sko med lærsåle som kan fortelle meg litt om de blir fort slitt, eller om man bør få lagt på en annen såle?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du burde få lagt på annen såle før bruk :)

Mine stiletter med lærsåle ble ødelagt etter én tur på byen; fulle av grus osv.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
19 timer siden, Jolene skrev:

Jeg vurderer å kjøpe meg et par nye stiletthæler, men så ser jeg at flere av modellene jeg ser på har lærsåle. Skoene tenker jeg å bruke til pent, men det kan også bli noe gåing på feks. asfalt. Er det noen som har hatt sko med lærsåle som kan fortelle meg litt om de blir fort slitt, eller om man bør få lagt på en annen såle?

Tråkker du på noe vått med lærsåler så smuldrer sålene opp. God fornøyelse.

Anonymkode: a6f98...e9d

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tråkker du på noe vått med lærsåler så smuldrer sålene opp. God fornøyelse.

Greit å vite! Andre ting som gjør en hælsåle et dumt valg?

Skrevet

Nei da slapp av, sålen blir ikke ødelagt den blir ru og «ser» slitt ut. Men etter noen gangers bruk så blir den hard og tåler «alt». Jeg har sko fra louboutin, jimmy choo, lv og mange andre og de blir ikke ødelagt.

Skrevet
12 minutter siden, lillemy02 skrev:

Nei da slapp av, sålen blir ikke ødelagt den blir ru og «ser» slitt ut. Men etter noen gangers bruk så blir den hard og tåler «alt». Jeg har sko fra louboutin, jimmy choo, lv og mange andre og de blir ikke ødelagt.

Godt å høre! Sikler på sko fra Manolo Blahnik og Hugo Boss, men begge deler har lærsåle! Er bare redd for at de ikke skal vare så lenge :(

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, lillemy02 skrev:

Da har du ikke sett hva som skjer i praksis. Går du på en pytt ute, eller et nyvasket og fuktig gulv inne, så begynner lærsåler å smuldes opp. Trår du i ettertid på et teppegulv eller noe annet så ligger det noe som ligner på brødsmiler igjen på teppet. 

Å få sålet om lærsålene etter at de har vært fuktige nytter ikke. Det jeg derimot har gjort en gang jeg kjøpte lærsåler uten å være klar over at det var lærsåler før jeg kom hjem, var å gå til skomakaeren og så sålet skoene. Men selv da hang sålene dårlig og måtte flere ganger inn til skomakeren igjen. 

Skal ts ha sko med lærsåler til å utelukkende gå innendørs med, så er det lite problem. Men straks skoene blir brukt der det er vått, så er oppløsningsproblemet i gang. 

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Da har du ikke sett hva som skjer i praksis. Går du på en pytt ute, eller et nyvasket og fuktig gulv inne, så begynner lærsåler å smuldes opp. Trår du i ettertid på et teppegulv eller noe annet så ligger det noe som ligner på brødsmiler igjen på teppet. 

Å få sålet om lærsålene etter at de har vært fuktige nytter ikke. Det jeg derimot har gjort en gang jeg kjøpte lærsåler uten å være klar over at det var lærsåler før jeg kom hjem, var å gå til skomakaeren og så sålet skoene. Men selv da hang sålene dårlig og måtte flere ganger inn til skomakeren igjen. 

Skal ts ha sko med lærsåler til å utelukkende gå innendørs med, så er det lite problem. Men straks skoene blir brukt der det er vått, så er oppløsningsproblemet i gang. 

Det uthevede: Det er akkurat det jeg er redd for. Har ikke lyst til å bare kjøpe "innesko".

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hva slags lær såler du har kjøpt men jeg har brukt sko med lærsåle i rundt 5 år nå. Både sommer og vinter og nei ingen av mine har «smuldret» opp. Dette er alt fra støvletter til ballerina sko. Aner ikke hva du har gjort med dine men deg er deffinitivt ikke vanlig!!

Anonymkode: 53bd3...a9d

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg aner ikke hva slags lær såler du har kjøpt men jeg har brukt sko med lærsåle i rundt 5 år nå. Både sommer og vinter og nei ingen av mine har «smuldret» opp. Dette er alt fra støvletter til ballerina sko. Aner ikke hva du har gjort med dine men deg er deffinitivt ikke vanlig!!

Sorry ikke meningen å være anonym

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken kvalitet har læret på skoene dine? Veldig spesielt at læret kort tid etter å ha vært utsatt for fukt begynner å smuldre opp. Av personlig erfaring har jeg hatt sko med lærsåle som rett og slett ble behandlet stemoderlig over en lenger periode, at læret ble sprøtt. Begynte å smuldre og fikk sprekker. Dro til en dyktig skomaker som behandlet læret og sålet skoene med gummisåler over lærsålen. Ser gode som nye i dag og gummisålen sitter som støpt. Har siden sålet alle nye sko med lærsåle over med gummisåler, da klimaet i Norge ikke er egnet for å trippe ute i lærsko store deler av året.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det var et meget fint og dyrt merke. Kjøpt på en bedre butikk.

AnonymBruker
Skrevet

Ja de blir nok fort slitt. Jeg har en del louboutin sko og de ser ikke ut etter et et par gangers bruk (med mindre man kun bruker dem inne) 

Anonymkode: 81e81...639

Skrevet
16 timer siden, Jolene skrev:

Det uthevede: Det er akkurat det jeg er redd for. Har ikke lyst til å bare kjøpe "innesko".

Hvis du setter sålene inn med Collanolje så varer de nesten evig. Gjenta det regelmessig, så holder de seg helt fine. Kjøpes på skobutikker eller hos skomakere. Kanskje ikke hos de typiske billigkjedene, men de fleste skobutikker har det. Er Blåtind som leverer Collanolje. 

• Liker 1
Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja de blir nok fort slitt. Jeg har en del louboutin sko og de ser ikke ut etter et et par gangers bruk (med mindre man kun bruker dem inne) 

Louboutin skal være slitte! Det er ikke meningen at den røde sålen skal vare! Det er kun lakk utenpå og meningen til mer. Louboutin er at det skal vises at skoene brukes.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, lillemy02 skrev:

Louboutin skal være slitte! Det er ikke meningen at den røde sålen skal vare! Det er kun lakk utenpå og meningen til mer. Louboutin er at det skal vises at skoene brukes.

Godt mulig det, men når det røde er slitt bort trekker jo alt av fuktighet opp i sålen og ødelegger skoen. 

• Liker 1
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt mulig det, men når det røde er slitt bort trekker jo alt av fuktighet opp i sålen og ødelegger skoen. 

Nei det gjør ikke det. Nå må du gi deg😂 jeg har loboutin som hverdagsstøvletter og brukt de i to sesonger nå og de er så gode som nye! Men ja selvsagt er de slitt der du tråkker er jo meningen det! Det røde skal ikke vare, finner du loboutin der det røde ikke slites av ja a er de fake.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, lillemy02 skrev:

Nei det gjør ikke det. Nå må du gi deg😂 jeg har loboutin som hverdagsstøvletter og brukt de i to sesonger nå og de er så gode som nye! Men ja selvsagt er de slitt der du tråkker er jo meningen det! Det røde skal ikke vare, finner du loboutin der det røde ikke slites av ja a er de fake.

Rart. Alle mine par blir ødelagt av å brukes ute 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Rart. Alle mine par blir ødelagt av å brukes ute 

Da har du enten trodd de er ødelagt noe de lkke er eller så har du herpesert de med vilje.

Skrevet

Sånn nå har jeg vert og tatt bilde av skoene mine. De første er loboutin brukt i ca 5 år ca 10 ganger per år også ute.

Bilde nr.3 er av mine absolutt favoritt sko brukt på byen,17 mai , litt pent, Ola bukse ja absolutt alt de er nesten ti år gamle og nå dessverre hade bra, selv om jeg prøver å fikse hælen hos en sko maker da de er rippet opp dessverre:(

Bilde nr4 er av hverdags loboutinen min adax støvletter brukt i to sesonger nå eneste jeg unngår er når veiene er ekstremt saltet. 

Bilde nr 5 Gianvito rossi sko brukt ca ti ganger også overalt fra tog stasjon til Karl Johan. 

E7F48DC6-E33E-4A17-88E7-5D36039F882C.jpeg

517481ED-2834-465A-BDF2-6A3D652D15C8.jpeg

FDB2663B-91CA-43F5-A81D-DA5CE25B4FE5.jpeg

3A6A4765-B73B-4285-A3AE-BC4A35409D2F.jpeg

82A50597-61E0-43B0-A7AF-48E9F0015CB1.jpeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...