Polly Ester Skrevet 18. februar 2005 #1 Skrevet 18. februar 2005 Han fikk et nød-pass for et par-tre år siden (som skulle vært levert inn den gangen, men...) Hvis han tar med det passet og to bilder - og penger selvfølgelig - kan han da fikse passet selv, eller må jeg som mor være med fordi han er under 18 år? Han fyller 16 år i midten av mars - vil han da betale for pass over eller under 16-års-grensen? (går det på mnd han fyller 16, fram til datoen han fyller 16 eller dette året han fyller 16?)
Gjest Madam Felle Skrevet 18. februar 2005 #2 Skrevet 18. februar 2005 De må heldigvis være 18 år, så enten må du skrive fullmakt eller bli med han.
liv Skrevet 18. februar 2005 #3 Skrevet 18. februar 2005 du må være med, og så må du bevise at du er eneste omsorgsperson eller ha med fullmakt fra den andre omsorgspersonen..
Gjest non-logged wander Skrevet 19. februar 2005 #4 Skrevet 19. februar 2005 Ok, men da kan jeg sende han alene om jeg samtidig sender med et dokument fra folkereg der det står at jeg er eneforsørger og at det aldri har blitt avtalt felles foreldreansvar? Og en fullmakt at han får lov til å bestille pass selv? wander
liv Skrevet 19. februar 2005 #5 Skrevet 19. februar 2005 Usikker, men kan du ikke bare ring passkontoret?
Quinden Skrevet 20. februar 2005 #6 Skrevet 20. februar 2005 Han må fylle ut et søknadsskjema og der må du signere, så det enkleste er at du blir med, men de kan kanskje sende dette skjemaet hjem til dere der du signerer søknaden som han kan ta med, men jeg tror så lenge de er under 18 år, så må en av foreldrene være med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå