Gå til innhold

Hvorfor er det så mange menn som ikke liker å reise?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lest flere tråder her på KG men jeg har også hørt fra andre som har kjærester som ikke liker å reise. Hva er greia? Er menn mindre eventyrlystne enn oss kvinner? Er de mer gjerrige?

Å reise kan være så mangt, jeg tenker ikke spesifikt på 2 uker på strandferie på Gran Canaria liksom. Men i et forhold må man gi og ta, jeg ville gjerne blitt med min kjæreste på en ferie han ville på om han ville gjøre det samme for meg. Det handler om å gjøre hverandre glade :) I sommer skal vi f.eks på ferie til en gresk øy, men jeg skal også bli med kjæresten på fjellet og på en konsert han ville på. Vi har blitt enige sammen om hva slags sommerferie vi ville ha.

Jeg ser alltid gjenger eller grupper av damer på ferie, men ikke så mange menn når jeg tenker meg om. Det er jo litt sært å bare sitte hjemme hele tiden og glo i veggen? Dag ut og dag inn... Så, hva tror dere er årsaken? Og kunne du vært i lag med en mann som aldri vil dra noe sted? 

Anonymkode: 95273...2c9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Menn foretrekker å reise alene.

Anonymkode: 2ac26...a86

• Liker 1
Skrevet

Kunne aldri vært med en som ikke liker å reise. Å reise er høydepunktet i hele året mitt, og jeg kunne ikke tenkt meg å dra på ferie med kun venninner hele tiden. Vi skal til en gresk liten øy i sommer, gleder oss:ninuskapus:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg reiser alene eller med mine nå store barn. Mannen liker ikke å være borte og i såfall ikke reise tildekkede steder. Sånn er han bare. Har aldri plaget meg. 

Han har vært med 1 gang og ser tydelig han ikke nyter å være hjemme ifra. Jeg derimot vil helst reise flere turer hvert år. Og stortrives i eget selskap. Så har aldri sett på det som et problem at mannen ikke reiser.  

Anonymkode: 91168...0ec

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg reiser alene eller med mine nå store barn. Mannen liker ikke å være borte og i såfall ikke reise tildekkede steder. Sånn er han bare. Har aldri plaget meg. 

Han har vært med 1 gang og ser tydelig han ikke nyter å være hjemme ifra. Jeg derimot vil helst reise flere turer hvert år. Og stortrives i eget selskap. Så har aldri sett på det som et problem at mannen ikke reiser.  

Fremmende=tildekkede

Skrevet

Fordi det er så mange kvinner ssom ikke liker å reise, og det ville jo vært litt dumt om alle menn hadde ulike interesser i forhold til kvinner.

Skrevet

Er dette kun basert på egne observasjoner?

Alle mennene jeg kjenner liker å reise. Kjenner meg ikke igjen. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, bortebra skrev:

Er dette kun basert på egne observasjoner?

Alle mennene jeg kjenner liker å reise. Kjenner meg ikke igjen. 

Ja det og, + den tråden i samlivsforumet om hun som har en kjæreste som ikke vil reise noe sted. Han høres utrolig kjip ut. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja det og, + den tråden i samlivsforumet om hun som har en kjæreste som ikke vil reise noe sted. Han høres utrolig kjip ut. 

Litt tynt grunnlag å generalisere på, for å si det mildt. Det er helt sikkert en del menn som ikke liker å reise, av ymse grunner. Men det er ikke sånn at man blir født stedfast om man blir født med penis. 

Skrevet

Har det med at de ikke jobber eller har lite krevende jobber? For de menn jeg kjenner som jobber mye og har krevende jobber reiser så fort anledningen byr seg! Det virker kanskje selvmotsigende, men det er hva jeg opplever. Men det er vel helt greit å trives hjemme eller på hytta også? Ingenting feil med det.

Når det er sagt så syns jeg kvinner vil oppleve mer generelt sett. Er mer aktive opp i årene også. Damer jeg vet om i 60-70 årene er med på aktiviteter og reiser mens mennene er hjemme. Vet ikke hvorfor det er sånn da.

• Liker 2
Skrevet

Høres mer ut som tilfeldige observasjoner enn noe en bør generalisere utifra. Jeg har inntrykk av at det ikke er så store forskjeller mellom kjønnene her.

Samtidig virker det naturlig å anta at menn reiser betraktelig mer i forbindelse med jobb enn kvinner, gitt at menn jobber mer i det private, jobber mer fulltid og har høyere stillinger, og at mange derfor får nok reise gjennom arbeidet?

AnonymBruker
Skrevet

Min mann liker heller ikke å reise, mens jeg får mark i rævva om jeg ikke får reise:P Reiser alene, sammen med venner, spiller ingen rolle for meg. Jeg vil på eventyr!:D Jeg har en langt mer krevende jobb enn han har så synes egentlig det er litt merkelig, men er man ikke interessert i å reise så er man jo ikke det, og det må jo være greit. Jeg er bare så takknemlig for at han synes det er ok at jeg reiser alene eller med venner.

Anonymkode: ec5ed...e1b

AnonymBruker
Skrevet

Menn er vel mest interessert i å reise på "gutteturer" til Thailand.:humpe::Knegg::P

Anonymkode: b2cdb...e98

AnonymBruker
Skrevet

I vårt "par" er ingen av oss særlig begeistret for å reise. Hverken mann eller dame.

Jeg ser dog hyppig i fb-feedet at gutter er på gutteturer, gjerne oftere enn jeg ser jentebilder. Ser også at par deler mye feriebilder.

Anonymkode: b2448...513

AnonymBruker
Skrevet

Vel, jeg har en sak på rullebladet. Fra ungdommen. Jeg har aldri sittet i fengsel, så ut fra norsk standard så er det ikke alvorlig. Men det er flere land som jeg vet ikke vil slippe meg inn på grunn av det. Derfor er det en rekke land jeg ikke vil reise til.

Anonymkode: 37c03...e23

AnonymBruker
Skrevet

Menn må vel i større grad ha noe spesifikt å reise til for å gidde å bruke masse penger på det.

Å bruke masse penger for å reise til et sted for å shoppe eller ligge på stranda og hotellet slik som mange kvinner gjør er jo totalt meningsløst. Det kan man jo like greit gjøre her hjemme uten å bruke noe penger på det. Å reise til et sted med unike forhold for en aktivitet f.eks er mye mer fornuftig, og det er også hva menn i større grad reiser til.

Anonymkode: 3d826...045

• Liker 2
Skrevet

Når Mor drar på sydenferie (med venninner),  kan Far oppsøke gamle elskerinner.

Det er selvfølgelig grunnen til at han blir hjemme, og det er heller ingen nagging.

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Jeg tror kvinner i større grad enn menn trenger geografisk avstand til hverdagslivet for å klare å koble av. Menn trenger bare å stte rompa i sofaen, så er de på ferie.

AnonymBruker
Skrevet
På 1.4.2018 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Har lest flere tråder her på KG men jeg har også hørt fra andre som har kjærester som ikke liker å reise. Hva er greia? Er menn mindre eventyrlystne enn oss kvinner? Er de mer gjerrige?

Å reise kan være så mangt, jeg tenker ikke spesifikt på 2 uker på strandferie på Gran Canaria liksom. Men i et forhold må man gi og ta, jeg ville gjerne blitt med min kjæreste på en ferie han ville på om han ville gjøre det samme for meg. Det handler om å gjøre hverandre glade :) I sommer skal vi f.eks på ferie til en gresk øy, men jeg skal også bli med kjæresten på fjellet og på en konsert han ville på. Vi har blitt enige sammen om hva slags sommerferie vi ville ha.

Jeg ser alltid gjenger eller grupper av damer på ferie, men ikke så mange menn når jeg tenker meg om. Det er jo litt sært å bare sitte hjemme hele tiden og glo i veggen? Dag ut og dag inn... Så, hva tror dere er årsaken? Og kunne du vært i lag med en mann som aldri vil dra noe sted? 

Ser det samme som mann, men så opplever jeg også at kvinner generelt jobber mindre, og har jobber der det i langt større grad er mulig med mye fritid. VI menn har langt oftere jobber som ikke tillater en rik fritid. Selv liker jeg å reise, men kan dessverre ikke i denne delen av livet. Har f. eks. selv en jobb der jeg som regel må oppholde meg i nærheten av jobben, med lange arbeidsdager (langt mer enn 08-16) og lite/ingen ferie i praksis (langt under 25 dager i året som loven egentlig krever, i fjor hadde jeg f. eks. ingen ferie i det hele tatt), så det er begrenset hva man kan gjøre hvis man mot formodning skulle få seg litt fri. Slik er det også for mange av mine mannlige venner jeg kjenner. Når man jobber med prosjekter kan man dessverre ikke planlegge om at man har fri en viss dato eller at andre skal ta over, siden dette er oppgaver som gjøres individuelt og der man må stå parat 24/7/365. De mennene som faktisk reiser som jeg kjenner gjør det i forbindelse med jobb, til div. salgsmøter o.l. i andre land, men ikke for rekreasjonsreiser.

Så kvinner må gjerne syntes det er "kjipt" at menn ikke "liker" å reise, men da kan man jo samtidig titte litt på de bakenforliggende grunnene. Det er jo klart det er enklere å få til mange reiser i løpet av året når man jobber deltid og/eller har en jobb som ikke krever så mye, og som ikke krever kontinuerlig tilstedeværelse.

Anonymkode: f2431...d1f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hæ? Kan virkelig ikke si jeg har merket noen forskjell. 

Anonymkode: 3c267...ce9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...