AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #1 Skrevet 1. april 2018 Er det flere som synes at Kvinneguiden er så lite brukervennlig? Jeg sliter med å finne knappene jeg er ute etter, hele brukergrensesnittet er så lite intuitivt... Når jeg i tillegg sliter med kontraster så har Kvinneguiden blitt svært vanskelig å bruke, og jeg vurderer å finne et annet forum å bruke tid på i stedet hvis ikke dette blir utbedret... Anonymkode: e426a...65c
Lord Friendzone Skrevet 1. april 2018 #2 Skrevet 1. april 2018 Tja, jeg synes også det er merkelig at noe tekst er i en nesten usynlig gråfarge. Knappene synes jeg fungerer greit, men jeg har ikke klart å finne forhåndsvisning, som hadde vært kjekt. Men KGs stab kan nok ikke gjøre stort mer enn å fremme ønsker for fremtidige oppdateringer til programleverandøren. 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #3 Skrevet 1. april 2018 Enig! Personlig synes jeg det er vanskelig å finne fram generelt, men det er nok fordi jeg er venstrehendt og tenker litt "annerledes"; utforming på høyre side skulle jeg gjerne hatt på venstre side osv. Ganske slitsomt, og har faktisk vurdert å finne et annet forum selv (om det finnes noe tilsvarende, det er jo en annen sak). Anonymkode: 90f46...453 3
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #4 Skrevet 1. april 2018 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Enig! Personlig synes jeg det er vanskelig å finne fram generelt, men det er nok fordi jeg er venstrehendt og tenker litt "annerledes"; utforming på høyre side skulle jeg gjerne hatt på venstre side osv. Ganske slitsomt, og har faktisk vurdert å finne et annet forum selv (om det finnes noe tilsvarende, det er jo en annen sak). Anonymkode: 90f46...453 Trodde dette bare gjaldt meg som skeivhendt. Gjelder mange sider at jeg savner bedre tilrettelegging for knapper på venstre side. Anonymkode: be676...8a0 1
Hamsty Skrevet 1. april 2018 #5 Skrevet 1. april 2018 Et annet forum hvor kontrastene er bedre? Hva er bedre enn hvitt og rosa, mener du? 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #6 Skrevet 1. april 2018 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Trodde dette bare gjaldt meg som skeivhendt. Gjelder mange sider at jeg savner bedre tilrettelegging for knapper på venstre side. Anonymkode: be676...8a0 Tilrettelegge forumet for KEIVHENDTE? Er dette normalt!? Anonymkode: 0f745...126 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #7 Skrevet 1. april 2018 Syns det fungerer helt greit når man har vennet seg til det nye. Anonymkode: c4d37...2aa
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #8 Skrevet 1. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syns det fungerer helt greit når man har vennet seg til det nye. Anonymkode: c4d37...2aa Da lider du sikkert ikke av keivhendthet.... Anonymkode: 0f745...126 4
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #9 Skrevet 1. april 2018 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da lider du sikkert ikke av keivhendthet.... Anonymkode: 0f745...126 True story. Anonymkode: 90f46...453
Gjest Tekola Skrevet 1. april 2018 #10 Skrevet 1. april 2018 Hei. Minner om at slike tråder egentlig hører hjemme på Ris og ros-forumet. Jeg forstår at ikke alle deler av forumets funksjoner er like tilgjengelige for alle, derfor svarer jeg her allikevel! Takk for innspillene hittil i tråden, kom gjerne med flere om dere har dette! Vi har fått krav fra myndighetene om å forbedre forumet, med tanke på universell utformning. Vi skal for eksempel bedre tilgjengeligheten for venstrehendte og fargeblinde. Blant annet skal det eksperimenteres med å speile forumet 180 grader, samt legge om til mer bruk av svart/hvitt. Det vil komme ytterligere informasjon om dette, men signalene vi har fått, tilsier en nedetid for forumet på to-tre måneder under testperioden, med oppstart i begynnelsen av mai. Brukere som ønsker å delta i testingen, oppfordres til å sende meg en e-post på tekola (att) kvinneguiden.no. Tekola, teamlededer.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #11 Skrevet 1. april 2018 5 minutter siden, Tekola skrev: Hei. Minner om at slike tråder egentlig hører hjemme på Ris og ros-forumet. Jeg forstår at ikke alle deler av forumets funksjoner er like tilgjengelige for alle, derfor svarer jeg her allikevel! Takk for innspillene hittil i tråden, kom gjerne med flere om dere har dette! Vi har fått krav fra myndighetene om å forbedre forumet, med tanke på universell utformning. Vi skal for eksempel bedre tilgjengeligheten for venstrehendte og fargeblinde. Blant annet skal det eksperimenteres med å speile forumet 180 grader, samt legge om til mer bruk av svart/hvitt. Det vil komme ytterligere informasjon om dette, men signalene vi har fått, tilsier en nedetid for forumet på to-tre måneder under testperioden, med oppstart i begynnelsen av mai. Brukere som ønsker å delta i testingen, oppfordres til å sende meg en e-post på tekola (att) kvinneguiden.no. Tekola, teamlededer. ??? Dere skal stenge forumet i tre måneder for å bedre brukervennligheten for keivhendte og fargeblinde? Trenger dere SÅ mye tid for å få det til? Anonymkode: 725cf...623 4
Anglofil Skrevet 1. april 2018 #12 Skrevet 1. april 2018 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #13 Skrevet 1. april 2018 45 minutter siden, Tekola skrev: Hei. Minner om at slike tråder egentlig hører hjemme på Ris og ros-forumet. Jeg forstår at ikke alle deler av forumets funksjoner er like tilgjengelige for alle, derfor svarer jeg her allikevel! Takk for innspillene hittil i tråden, kom gjerne med flere om dere har dette! Vi har fått krav fra myndighetene om å forbedre forumet, med tanke på universell utformning. Vi skal for eksempel bedre tilgjengeligheten for venstrehendte og fargeblinde. Blant annet skal det eksperimenteres med å speile forumet 180 grader, samt legge om til mer bruk av svart/hvitt. Det vil komme ytterligere informasjon om dette, men signalene vi har fått, tilsier en nedetid for forumet på to-tre måneder under testperioden, med oppstart i begynnelsen av mai. Brukere som ønsker å delta i testingen, oppfordres til å sende meg en e-post på tekola (att) kvinneguiden.no. Tekola, teamlededer. Takk for fin aprilspøk (for det må jo være det ) Anonymkode: 54e87...64f 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #14 Skrevet 1. april 2018 @Papirfly og @lillesky kan dere rydde bort min spekulasjon over her? Anonymkode: 54e87...64f 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #15 Skrevet 1. april 2018 22 minutter siden, AnonymBruker said: Takk for fin aprilspøk (for det må jo være det ) Anonymkode: 54e87...64f Selvsagt er det det. "Speile forumet 180 grader" Men de syntes tydeligvis det var så morsomt at de slettet de som avslørte "morsomheten". Anonymkode: 08499...38e 1
Gjest Tekola Skrevet 2. april 2018 #16 Skrevet 2. april 2018 13 timer siden, AnonymBruker skrev: ??? Dere skal stenge forumet i tre måneder for å bedre brukervennligheten for keivhendte og fargeblinde? Trenger dere SÅ mye tid for å få det til? Anonymkode: 725cf...623 Neida, det stemmer som det ble påpekt over her - hele tråden er bare en aprilspøk fra vår side! Når det er sagt - så tar vi alltid imot innspill som kan forbedre brukervennligheten her på forumet, og forslag om forbedringer! Ønsker dere alle en god uke Tekola, teamleder.
AnonymBruker Skrevet 2. april 2018 #17 Skrevet 2. april 2018 12 minutter siden, Tekola skrev: Neida, det stemmer som det ble påpekt over her - hele tråden er bare en aprilspøk fra vår side! Når det er sagt - så tar vi alltid imot innspill som kan forbedre brukervennligheten her på forumet, og forslag om forbedringer! Ønsker dere alle en god uke Tekola, teamleder. Tusen takk Ha en fin uke Anonymkode: 54e87...64f
Lord Friendzone Skrevet 3. april 2018 #18 Skrevet 3. april 2018 En ganske god, og nokså subtil aprilsspøk, må jeg si! Førsteinnlegget kunne godt ha vært reelt, selv om det virket litt merkelig. Innlegg #3 - hvor AB (=ukjent moderator) knyttet "problemet" opp mot det å være keivhendt - virket forsåvidt svært merkelig. Men da må det sies at KG er et sted hvor det daglig skrives veldig mye rart, ikke minst av anonyme brukere... Jeg rapporterte denne tråden som feilpostet, og stusset litt over at flere moderatorer var innom uten å hverken flytte den eller poste innlegg (under sine egentlige navn, ser jeg i ettertid) Faktisk synes jeg ikke dette ble en opplagt aprilsspøk før @Tekolasnakket om nedetid på to-tre måneder. Men skål for forumstabens lekenhet og kreativitet! 4
Mari Y Skrevet 6. april 2018 #19 Skrevet 6. april 2018 På 1.4.2018 den 20.23, AnonymBruker skrev: Er det flere som synes at Kvinneguiden er så lite brukervennlig? Jeg sliter med å finne knappene jeg er ute etter, hele brukergrensesnittet er så lite intuitivt... Når jeg i tillegg sliter med kontraster så har Kvinneguiden blitt svært vanskelig å bruke, og jeg vurderer å finne et annet forum å bruke tid på i stedet hvis ikke dette blir utbedret... Anonymkode: e426a...65c Synes Anonymforum er verre. Litt for mye sladrekjerringer og ekle folk der inne. Og de skal alltid ha noe å krangle om. I tillegg sletter ikke admin traader som er full av avsporinger og personangrep. Var inne der senest i dag for å slette brukeren min. Etter å ha vaert utestengt for å ikke skrive norsk bokmaal. Og da hadde de enda ikke sletta en tråd som var full av avsporinger og personangrep, som jeg hadde rapportert inn flere ganger. Alt i alt er KG ganske greit, men er ting som kunne vaert bedre. Takhoyden for ytringsrommet boer vaere hoyere,f eks, og reglene strengere for når folk kan kastes ut. Moderatorene boer vaere mer proffe og ta avgjoerelsene på et bedre grunnlag enn det jeg tror de gjoer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå