Indigo123 Skrevet 1. april 2018 #1 Del Skrevet 1. april 2018 Hei! Katten min springer på do veldig ofte og har ved en anledning lagt merke til blod i urinen.. Hva kan dette være og er det alvorlig? Jeg må uansett vente til tirsdag med å ringe dyrlegen! Er det noe jeg kan gjøre! Den piper eller mjauer ikke når den er på do, så gir ingen direkte tegn på smerte! På forhånd takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #2 Del Skrevet 1. april 2018 Hvorfor må du vente med å ringe vet til tirsdag? Har dere ikke Vetrinær vakt der? Dyr gir ikke alltid lyd når de har vondt. Så du kan ikke bedømme ut ifra det. Det kan være urinveisinfeksjon, og behandling skulle den hatt med en gang. Anonymkode: 8e5e4...30e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #3 Del Skrevet 1. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor må du vente med å ringe vet til tirsdag? Har dere ikke Vetrinær vakt der? Dyr gir ikke alltid lyd når de har vondt. Så du kan ikke bedømme ut ifra det. Det kan være urinveisinfeksjon, og behandling skulle den hatt med en gang. Anonymkode: 8e5e4...30e Jeg er enig i dette! kontakt dyrlegen, i verste fall kan den dø. Anonymkode: 7731f...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minya Skrevet 1. april 2018 #4 Del Skrevet 1. april 2018 Flying på do og blod i urinen indikerer UVI, og UVI er nesten utelukkende alltid et symptom på noe annet hos katter. Vanligvis nyretrøbbel, men det kan også være andre ting. Hvis du har Metacam liggende kan du gi vanlig døgndose frem til du får kommet deg til veterinær, smertestillende vil ikke ta infeksjonen, men det vil gjøre at pus får litt fred fra vondten. Og ja, det ER vondt selv om pus ikke gir beskjed om det. Google Veterinærvakt +din kommune/by og se om det er en veterinærvakt i nærheten i tilfelle du kan komme inn og få væsketilførsel og urinprøve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #5 Del Skrevet 1. april 2018 veterinær, NÅ! To av mine katter tisset blod. Den ene var død ca 4 timer senere. Var utekatt og hadde garantert gått med det lengre enn 4 timer så klart. Den andre tok jeg med til veterinær med en gang. Krystaller/blokkering i urinveien + UVI. Overlevde. Gikk på div kurer de neste to månedene. Var feil fòr som var problemet og ble frisk med medisiner og nytt fôr. Ikke opplevd slikt siden *bank i bordet*. De fikk åpnet blokkeringen der og da hos nr 2. Hos den forrige så måtte de operere fordi de fikk det ikke ut. Døde på operasjonsbordet av nyresvikt. Det hadde gått for langt. IKKE vent. Dra, nå. Tro meg. Det går jævlig fort fra symptomer på uvi til dødsfall grunnet urinsteiner. Anonymkode: 2ece1...d5f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Indigo123 Skrevet 1. april 2018 Forfatter #6 Del Skrevet 1. april 2018 Tusen takk for alle svar! Skal ringe vakttelefonen! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. april 2018 #7 Del Skrevet 1. april 2018 48 minutter siden, Indigo123 skrev: Tusen takk for alle svar! Skal ringe vakttelefonen! Si ifra hvordan det går. Lykke til Anonymkode: 8e5e4...30e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå