Gå til innhold

Påskekos på insta og face!!!! Jeg spyr snart.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste at det ikke gikk an å legge ut noe sånt uten å bli stemplet som bitter!!!

Jeg gjør også masse hyggelige ting! Men Jeg har likevel ikke dette ekstremet behovet for å dele dele dele dele!!! 

Ja! Har ofte lyst å bare slette meg fra sosiale medier.

Anonymkode: d8a4e...fa9

Jammen så slett deg da. Ingen bryr seg! 

Anonymkode: 6e737...2e1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jaja puppi. Klarte å engasjere deg tydligvis.

Jeg blir dårlig av denne dele-kulturen, og er ikke alene om det.

Selv fremstår du jo som en solstråle og gledesspreder av de store :lillesky2:

Men, det er greit. Det forklarer bitterheten din :yvonne: :hug:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skal slette meg ja.

Om ingen bryr seg vet vel ikke du, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legger du ut noe selv på de sosiale mediene du er på? Eller har du de bare for å følge andre?

Anonymkode: 83240...9bd

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skal slette meg ja.

Om ingen bryr seg vet vel ikke du, haha.

Vel, det er ikke EN person på sosiale medier jeg ville savnet. Å tror nok de færreste andre ville begynt å grine over at noen slettet seg fra Facebook 😂

Anonymkode: 6e737...2e1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er koselig at folk koser seg i påska jeg. Selv jobber jeg, er kost det au. At folk et bryr meg om står på ski, griller og er med familien sin er flott.  Gidder ikke følge folk jeg ikke har forholdt til på snap, Instagram eller være venner med fremmede på fb. 

Må si det er trist av hva andre gjør ha utslag på andres kvalme/humør.

Anonymkode: f8bd9...55c

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Visste at det ikke gikk an å legge ut noe sånt uten å bli stemplet som bitter!!!

Jeg gjør også masse hyggelige ting! Men Jeg har likevel ikke dette ekstremet behovet for å dele dele dele dele!!! 

Ja! Har ofte lyst å bare slette meg fra sosiale medier.

Da sletter du deg. Problem solved. 😘 

Hva tenker du SoMe egentlig handler om?

Anonymkode: 8ffbb...f65

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Vi har også vært på hytta, og bevares, det var hyggelig, men jeg blir irritert av all skrytingen folk driver med på Insta og Facebook. Jada, jada, dere har gjort alle de rette tingene og er prektige mennesker. Bravo, liksom... :danser:

Jeg savner den tida da skrytebildene lå trygt i et album og vi lo godt av de som var så oppmerksomhetssugne at de tok med seg papirfotografier på skolen eller arbeidsplassen for å gjøre seg interessante.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvert eneste år topper det seg virkelig av påskesol, kalde Carlsberg i snøen og påskelykke med store og små. 

Er alle på hytta?? Har alle en fantastisk påske??

Hvorfor skal vi overgå hverandre i dette nytelsesskrytet ved alle anledninger!!??

(Jeg er ikke bitter eller fattig eller misunnlig)

Jeg er faktisk helt enig med deg :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, hind skrev:

Enig. Vi har også vært på hytta, og bevares, det var hyggelig, men jeg blir irritert av all skrytingen folk driver med på Insta og Facebook. Jada, jada, dere har gjort alle de rette tingene og er prektige mennesker. Bravo, liksom... :danser:

Jeg savner den tida da skrytebildene lå trygt i et album og vi lo godt av de som var så oppmerksomhetssugne at de tok med seg papirfotografier på skolen eller arbeidsplassen for å gjøre seg interessante.

For ikke å snakke om de som dro fram lerret og fremviser da man var på besøk! Det var kanskje ofte et hint om at gjestene skulle gå da men..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvert eneste år topper det seg virkelig av påskesol, kalde Carlsberg i snøen og påskelykke med store og små. 

Er alle på hytta?? Har alle en fantastisk påske??

Hvorfor skal vi overgå hverandre i dette nytelsesskrytet ved alle anledninger!!??

(Jeg er ikke bitter eller fattig eller misunnlig)

Folk legger da ut bilder uansett hva de gjør, og akkurat i påsken er mange på hyttetur så da blir det mye bilder derfra. Synes ikke det er noe rart, eller noe å henge seg opp i .

I min omgangskrets er det veldig mye turnusjobbing, og få som har tradisjon for påskeferie. De fleste har en eller flere fridager likevel, og legger ut bilder fra påskefrokost, utepils i sola, sofakos med et velfylt påskeegg, osv. Alle koser seg i alle fall der og da.  Jeg tror at uansett hvor vi er så er påsken den virkelige starten på våren, og det må jo alle bli glade av :) 

Anonymkode: badad...f47

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, visp said:

For ikke å snakke om de som dro fram lerret og fremviser da man var på besøk! Det var kanskje ofte et hint om at gjestene skulle gå da men..

Oh my, jeg hadde en tante og onkel som holdt på med det der. Alle hatet det unntatt dem selv, selvfølgelig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg forstår ikke at det går an å bli så opprørt over at andre har det bra. Og kanskje noen tenker fasade og ikke en gang har det så bra som de forsøker å fremstille - og så blir man fortsatt så opprørt? Jeg forstår det ikke. 

Anonymkode: e9e81...fec

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, hind skrev:

Oh my, jeg hadde en tante og onkel som holdt på med det der. Alle hatet det unntatt dem selv, selvfølgelig :fnise:

Vi hadde noen vi også, og hver gang sa pappa: vi får vel tenke på refrenget vel:laugh:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Så kjipt at du blir så provosert og engasjert i det! Det er jo så mye annet som foregår i samfunnet som heller kunne trengt ditt fokus!!!!

Facebook og instagram handler ikke om å overgå hverandre (kanskje det er DU som tenker sånn når DU poster ting??) , men man deler ting man gjør fra livet sitt som en måte å opprettholde kontakt på, lage sin egen digitale dagbok, og som de vennene og familiene som er interessert kan se bilder. For nå er det jo ikke lenger sånn at man har med seg et helt fotoalbum på julaften og bruker to timer på å vise og peke og fortelle hva man har gjort hele året. Nå er det digitalisert.

Jeg syns det er superkoselig å se andre hygge seg!!!!! :) Særlig nå i påska er det mange flotte naturbilder og det elsker jeg , siden jeg er syk og ikke kommer meg ut selv :)

Anonymkode: f119b...bc0

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men hvorfor sjekker du insta og snap da? Jeg synes mange sosiale media tar bort gleden av å dele med de nære vennene hva man har gjort på. Jeg har ikke noe behov for at mine bekjente skal ha sett de flotte lokasjonene jeg har vært på i påsken, så jeg deler ikke der. Men etter mange år uten insta og snap fordi det gjorde meg trist og ensom i en sykdomsperioden å se alt "alle andre" gjorde hele tiden. Fikk jeg meg det likevel. Og er nå en passiv deltager. Ser hva bekjente driver  med og jeg gleder meg av å se reisemålene og de flotte naturbildene.  Andre ting synes jeg er latterlig kjedelig, som sosiale sammekomster og festbilder. Men jeg vet hele tiden at det er opp til meg at jeg velger å se eller ikke. På dårlige dager holder jeg meg unna. 

Jeg er spesielt glad i naturbilder og friluftsliv og gleder meg over det og kunne gjerne sett det ellers. Men om jeg ikke gjorde det ville jeg jo ikke blitt sur for at JEG oppsøkte noe andre la ut. Det er jo mitt eget valg! 

Men dele-kulturen kan virke som har kommet for å bli. Det er ikke det som gir livet mitt mening. Men å bli sur for at andre ikke har oppdaget hvor tomt det kan være å stadig strebe etter bekreftelse (for mange handler det om dette) det blir på nytt å strebe etter bekreftelse: du trenger ikke tillatelse til å velge bort SoMe. :)

Anonymkode: 59c6a...66e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så kjipt at du blir så provosert og engasjert i det! Det er jo så mye annet som foregår i samfunnet som heller kunne trengt ditt fokus!!!!

Facebook og instagram handler ikke om å overgå hverandre (kanskje det er DU som tenker sånn når DU poster ting??) , men man deler ting man gjør fra livet sitt som en måte å opprettholde kontakt på, lage sin egen digitale dagbok, og som de vennene og familiene som er interessert kan se bilder. For nå er det jo ikke lenger sånn at man har med seg et helt fotoalbum på julaften og bruker to timer på å vise og peke og fortelle hva man har gjort hele året. Nå er det digitalisert.

Jeg syns det er superkoselig å se andre hygge seg!!!!! :) Særlig nå i påska er det mange flotte naturbilder og det elsker jeg , siden jeg er syk og ikke kommer meg ut selv :)

Anonymkode: f119b...bc0

Så like vi er! Naturbildene når man er glad i friluftsliv er bare skikkelig inspirerende og jeg får lyst ut på tur! :)

Jeg tror det kan ha med hvordan man har det selv. Når jeg sleit mer psykisk var det veldig vondt å se hvordan andre var sosial og nøt livet. Det føltes både som et press og "alt jeg går glipp av", en følelse av urettferdighet. Kan ha noe med det å gjøre at man lar seg provosere. 

Anonymkode: 59c6a...66e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke er enig med TS, så bare skriv det da. Ingen grunn til å dra bitter-kortet.
Jeg kan ikke si at jeg blir kvalm av andres delinger på SoMe og jeg lar meg sjeldent irritere av "perfekte" bilder, men jeg skjønner jo likevel at noen synes det blir litt mye. Nå er det også forskjell på folk, noen deler helt vanlige bilder av alt det koselige de gjør i påska, mens andre deler mest mulig perfekte bilder av hvor spreke de er, hvor innmari lykkelige de er og hvor utrolig mye sosialt de gjør i løpet av påska. Jeg tror ikke helt på at hytteturen var så fin og sosial dersom bildene ser ut som stylede og sponsede bloggerinnlegg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enig. Skrytesamfunn. Se min fine ferie, hus, interiør, bil, klær, trutmunn, trente rumpe og mage, lekre bikini, flate mage 3 dager etter fødsel, fine barn, perfekte kjæreste/mann, perfekte ditt og perfekte datt. Alt ut på snapchat facebook instagram twitter youtube osv..... :spy:

Anonymkode: 59058...faa

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...